Pereiti į pagrindinį turinį

Psichologai: žalą daro ne homoseksualų socialinė reklama, o jos draudimas

2014-11-25 10:05
BNS inf.

Tokią poziciją psichologai paskelbė nesutikdami su Žurnalistų etikos inspektorės išvada, pagal kurią Lietuvos gėjų lygos parengta socialinė reklama turėtų būti ribojama ir žymima raide S.

K. Vanago / BFL nuotr.

Lietuvos psichologų sąjunga teigia, kad neigiamą įtaką nepilnamečiams daro ne seksualinių mažumų socialinė reklama, o jos draudimas.

Tokią poziciją psichologai paskelbė nesutikdami su Žurnalistų etikos inspektorės išvada, pagal kurią Lietuvos gėjų lygos parengta socialinė reklama turėtų būti ribojama ir žymima raide S.

„Šiame vaizdo klipe nėra tokio turinio, kuris mokslo žiniomis būtų įrodytas kaip darantis neigiamą poveikį nepilnamečių emocinei, dvasinei, psichinei raidai bei sveikatai. LPS nuomone, žalą gali daryti ne minėtas vaizdo klipas, o draudimas viešoje erdvėje kalbėti apie LGTB (lesbietės, gėjai, transseksualai, biseksualai) žmonių patiriamus sunkumus dėl stigmos ir diskriminacijos mūsų visuomenėje, skatinti jų supratimą bei priėmimą“, - rašoma LPS pareiškime.

LPS Psichikos sveikatos politikos komiteto pirmininkas Antanas Mockus BNS antradienį sakė, kad šis viešas kreipimasis atspindi maždaug 500 psichologų vienijančios organizacijos poziciją.

Jis atkreipė dėmesį, jog rengiant Žurnalistų etikos inspektorės išvadą nedalyvavo nė vienas vaikų psichologas, nors komisijoje buvo du psichiatrai.

LPS atkreipia dėmesį, kad homoseksualumas nėra laikomas psichikos sutrikimu ir vadovaujasi nuostata, jog žmonių diskriminacija dėl lytinės orientacijos visuomenėje yra nepriimtina.

Organizacija nurodo, kad priešiškos nuostatos homoseksualių asmenų atžvilgiu daro žalojantį poveikį paaugliams ir yra vienas iš Lietuvos paauglių savižudybės rizikos veiksnių. Tai esą įrodo ir 2009-aisiais psichologės Agnės Laskytės atliktas tyrimas daktaro disertacijai, kuriame apie 12 proc. save žalojusių 15-17 metų amžiaus merginų ir apie 30 proc. vaikinų nurodė, jog tai darė išgyvendami dėl savo seksualinės orientacijos. Ši priežastis, pasak tyrimo, taip pat išlieka ir reikšmingą paauglių savižudybių priežastimi.

„Pripažindama visuomenės švietimo homoseksualumo klausimais būtinybę, LPS atkreipia dėmesį ir į tai, kad nepakantumo kitokios lytinės orientacijos asmenims didinimas neprisideda prie atskirties mažinimo ir tolerancijos visuomenėje ugdymo. (...) Lietuvos psichologų sąjunga pabrėžia, kad demokratinėje visuomenėje bet kokia diskriminacija, taip pat ir diskriminacija dėl lytinės orientacijos yra nepriimtina ir nepateisinama“, - rašoma LPS pranešime.

Žurnalistų etikos inspektorė rugsėjį pasirašė keturių ekspertų parengtą išvadą, kurioje nurodoma, kad vaizdo klipas apie seksualines mažumas „turi neigiamą poveikį nepilnamečių emocinei, dvasinei, psichinei raidai bei sveikatai, pamatinių vertybių gyvenime tinkamam formavimuisi“. Ekspertų išvadoje pažymima, jog vaizdo klipe „diegiama idėja, kad šeimą gali sukurti ir tos pačios lyties asmenys“ ir „išreiškiamas raginimas keisti požiūrį į vienalytę šeimą“.

Vaizdo klipe skelbiami stereotipai apie seksualines mažumas ir rodomos homoseksualių asmenų porų gyvenimo akimirkos, pateikiami statistiniai duomenys, kad tik 12 proc. Lietuvos gyventojų teigia pažįstantys bent vieną lesbietę, gėjų ar biseksualų asmenį ir priduriama, kad „likę 88 proc. taip pat pažįsta, tik to nežino“. Reklamoje matyti vaikinas, vilkintis marškinėlius su užrašu „Už šeimų įvairovę“, o po vaivorykštės spalvų vėliava skelbiamas užrašas „Šeima yra šeima“.

Vaizdo klipą galime peržiūrėti internete.

Reklamą transliuoti norėję LGL atstovai tvirtina, jog remdamasi šia ekspertų išvada TV3 televizija vaizdo klipą sutiko rodyti tik nuo 23 iki 6 valandos ir pažymėjus raide S.

LGL dėl Žurnalistų etikos inspektorės sprendimo spalį kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinis teismą. Teismas nusprendė skundo nenagrinėti, argumentuodamas, kad išvada yra tik rekomendacinio pobūdžio dokumentas.

LGL vadovas Vladimiras Simonko BNS antradienį sakė, kad organizacija VAAT sprendimą apskundė Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui, sprendimo kol kas laukiama. Dėl socialinės reklamos apribojimų LGL taip pat kreipėsi į Europos Komisiją.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų