„Vertėjai ne tik pasakinėdavo atsakymus, bet ir įterpdavo informaciją taip, kad negalima būtų suprasti, jog jie nurodo teisingą atsakymą“, – sakė „Regitros“ vyriausiasis specialistas Robertas Litvaitis.
Vertėjas, padedantis užsieniečiams laikyti „Regitros“ egzaminus, kritikuoja naująją tvarką. Jis teigia, kad net ir tie, kurie supranta anglų kalbą, dažnai neišlaiko egzamino dėl neaiškių „Regitros“ vertimų.
„Vertimai atlikti labai prastai, ypač anglų kalba. Mano klientai, kuriems aš verčiu praktikos egzamino metu, skundžiasi, kad neišlaiko iš pirmo karto“, – sakė vertėjas Darius Navickas.
Jis teigia, kad apie klaidas informavo „Regitrą“.
„Pateikiau apeliaciją dėl vertimų kokybės, kad būtų padaryti pakeitimai, bet jokio atsakymo nesulaukiau“, – pridūrė D. Navickas.
Pasak „Regitros“, skundų reguliariai gaunama, tačiau jie laikomi nepagrįstais, nes klausimus verčia kvalifikuoti vertėjai.
Kalbinti užsieniečiai dėl egzamino vertimų nesiskundžia.
„Pakistane daug kalbame angliškai, todėl man tai – ne problema. Vertėjo man nereikia. Angliškai kalbuosi su draugais ir kolegomis“, – teigė vienas pašnekovas.
„Mano gimtoji kalba yra arabų, tačiau anglų kalbą išmokau prieš šešerius metus. Visi, kurie turi bent anglų kalbos pagrindus, egzaminą gali lengvai išlaikyti“, – kalbėjo užsienietis.
„Ne, negalvojau apie vertėją, nes moku anglų kalbą ir man buvo labai lengva“, – tvirtino vyriškis.
Ne Europos Sąjungoje gautas vairuotojo pažymėjimas Lietuvoje galioja pusę metų. Vėliau teisės turi būti perlaikytos Europos šalyje. Tačiau europinį vairuotojo pažymėjimą galima gauti greičiau, jei asmuo turi studento statusą. Tada nereikia laukti ir pusmečio. Tai reiškia, kad kaimyninėje šalyje sukčiautojai išlaikę egzaminą su vertėjo pagalba, galės vairuoti ir Lietuvoje.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Galimai kuriamos tam tikros schemos, tačiau teisės aktų paskirtis yra apriboti tokias galimybes“, – teigė R. Litvaitis.
Lietuvoje sparčiai daugėja vairuotojais dirbančių piliečių iš trečiųjų šalių. Jų įdarbinta daugiau kaip 70 tūkst., neskaičiuojant dirbančių pavežėjais. „Bolt“ platformos teigimu, pavežėjų suskaičiuoti neįmanoma, tačiau manoma, kad jų yra apie 2 tūkst.
„Tai sparčiausiai augantis sektorius, vertinant atvykstančių iš trečiųjų šalių piliečių skaičių – per metus jame dirbančiųjų skaičius pagal darbo sutartis padidėjo 35 proc.“, – nurodė užimtumo tarnybos atstovas Liudas Dapkus.
Dauguma šio sektoriaus darbuotojų – tolimųjų reisų vairuotojai.
„Kas antras šiame sektoriuje dirbantis asmuo yra atvykęs iš Baltarusijos, antroje vietoje – Ukraina. Įdomu ir tai, kad pastebimai daugėja atvykėlių iš Centrinės Azijos šalių, tokių kaip Tadžikistanas, Uzbekistanas, Kirgizija“, – pridūrė L. Dapkus.
Šiemet daugėjo ir vairuotojų iš Afrikos. Šiuo metu registruota 245 atvykusių iš Zimbabvės, taip pat 60 žmonių iš Vietnamo. Daugėja atvykėlių iš Indijos – dabar jų yra apie 1,5 tūkst., taip pat daugėja ir iš Pakistano.
Šiuo metu Lietuvoje užsieniečiams lengva tapti pavežėjais, tačiau nuo kitų metų jų įsidarbinimo sąlygos bus apsunkintos.
„Įsigalios nauji reikalavimai. Ne tik europinis arba NATO šalyje išduotas vairuotojo pažymėjimas, bet ir pats asmuo privalės neturėti valstybės skolų ir būti nepriekaištingos reputacijos“, – aiškino susisiekimo ministerijos vyriausioji specialistė Jurgita Keblienė.
Kai kurie „Regitroje“ kalbinti užsieniečiai sako, kad gavę lietuvišką vairuotojo pažymėjimą šiuo metu vairuotojais dirbti neplanuoja, bet tokios galimybės neatmeta.
„Noriu jį turėti dėl savęs, bet gal ateityje pravers ir darbui“, – sakė praeivis.
„Gali būti, kad naudosiu ir verslui. Dabar išlaikysiu B kategoriją, vėliau gal ir C. Gal vieną dieną pažymėjimas pravers darbe“, – mintimis dalijosi vienas kalbintas užsienietis.
„Man jau paskutinis pusmetis universitete, o baigęs studijas turėsiu važiuoti į biurą, todėl man reikia vairuotojo pažymėjimo“, – teigė kitas.
Rugsėjį buvo sučiupti keturi sukčiauti padėję vertėjai, jų dėka neteisėtai išlaikyta per 30 egzaminų. Dalis užsieniečių jau buvo gavę vairuotojo pažymėjimus ir išvažiavę į gatves. Jų vairuotojų pažymėjimai anuliuoti, tačiau tikslus skaičius, kiek užsieniečių vairuotojų pažymėjimus įgijo nelegaliai, nėra žinomas.
Naujausi komentarai