Šios dienos tikslas – priminti pėstiesiems, kad einant tamsoje ar esant blogam matomumui būtina su savimi turėti taisyklingai pritvirtintus atšvaitus, neštis šviečiantį žibintą ar vilkėti liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis, paraginti naudoti atšvaitus.
Anot Lietuvos automobilių kelių direkcijos pranešimo, ruošdamiesi Atšvaitų dienai, saugaus eismo specialistai susitiko su savivaldybių atstovais ir perdavė jiems įvairių rūšių atšvaitų, skirtų gyventojams, kurie dar neįsigijo ar neturėjo galimybės įsigyti saugaus eismo priemonių.
Net ir apniukusią dieną pastebėti pilkai apsirengusį pėsčiąjį yra sunku, todėl kai kurių pėsčiųjų teiginiai, kad jiems atšvaitas nereikalingas, nes jie tamsoje nevaikšto, nėra teisingi.
Taip siekiama sudaryti galimybes žmonėms įsigyti atšvaitą – kad bet kuriuo metu užsukę į seniūniją jie galėtų jį gauti.
„Net ir apniukusią dieną pastebėti pilkai apsirengusį pėsčiąjį yra sunku, todėl kai kurių pėsčiųjų teiginiai, kad jiems atšvaitas nereikalingas, nes jie tamsoje nevaikšto, nėra teisingi. Atšvaitas ar kita saugaus eismo priemonė yra reikalinga ir apniukusį vidurdienį, ir ankstų rytą ar vėlesnį vakarą“, – sakė Kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.
Anot specialistų, taisyklingai pritvirtinti atšvaitai kelis kartus padidina galimybę pastebėti žmogų tamsoje. Jų duomenimis, jei automobilis važiuoja įjungtomis trumposiomis šviesomis, vairuotojas su atšvaitu esantį pėsčiąjį pastebi iki jo likus 150 metrų, jei pėsčiasis atšvaito nedėvi, automobilio vairuotojas jį pastebi likus 30–50 metrų iki jo, o toks atstumas yra per mažas, kad vairuotojui automobilį pavyktų sustabdyti laiku ir išvengti susidūrimo su pėsčiuoju.
Pirmą kartą Atšvaitų diena organizuota 2014-ųjų lapkričio 6-ąją, o nuo 2019-ųjų ji rengiama kasmet trečią spalio ketvirtadienį.
Naujausi komentarai