Trumpąja žinute nusiųstas atsakymas į viktorinos klausimą nuostolių nebeatneš. Kilus ažiotažui dėl padidinto tarifo paslaugomis piktnaudžiaujančių įmonių, telekomunikacijų bendrovės ėmė ginti savo klientus.
Užblokavo numerį
Telekomunikacijų bendrovė "Omnitel" nuo pirmadienio sustabdė paslaugų teikimą bendrovei "G International" (anksčiau "Inscribo"), rengiančiai viktorinas ir siunčiančiai gyventojams klausimus trumposiomis žinutėmis. Šiai įmonei priklausantis trumpasis numeris 1319 užblokuotas.
"Omnitel" taip pat pareiškė, kad jei ateityje bus pastebėta piktnaudžiavimo atvejų, tokia praktika bus taikoma ir kitiems paslaugų teikėjams, kurių tarifai didesni.
"Nuo šiol "Omnitel" tinkle nebeteikiamos jokios paslaugos trumpuoju numeriu 1319, – pranešė "Omnitel" ryšių su visuomene vadovė Daiva Selickaitė. – Yra buvę skundų ir dėl kitų trumpųjų numerių, tačiau tai nėra masinis reiškinys. Kiek pamenu, daugiau skundų esame sulaukę tik dėl bendrovės "Žalgirio loto" veiklos."
"Omnitel" artimiausiu metu ketina peržiūrėti sutartis su visais partneriais, bendrovės tinkle teikiančiais didesnio tarifo paslaugas trumpaisiais numeriais. Ketinama sutartyse numatyti griežtesnes šių paslaugų teikimo taisykles.
D.Selickaitė pripažino, kad nutraukus sutartis su didesnio tarifo paslaugų teikėjais, telekomunikacijų įmonei teks nubraukti dalį planuotų pajamų, mat paprastai maždaug pusė didesnio tarifo skambučio kainos atitenka ryšio tiekėjui. Tačiau ji pabrėžė, kad klientų pasitikėjimas ir bendrovės įvaizdis yra svarbesni.
Paslaugos teikėjai nepasiekiami
Tokių veiksmų operatorių paskatino imtis klientai, ėmę skųstis bendrovės "G International" veiksmais. Problemos prasidėdavo tada, kai žmonės į siūlymą sudalyvauti SMS viktorinoje atsakydavo "TAIP". Po to žinutės jiems pradėdavo plaukti viena po kitos. Greitai paaiškėjo, kad už gaunamas SMS reikia mokėti – kai kurie asmenys už žinutes yra sumokėję apie 150 litų. O atsikratyti paslaugos ir susisiekti su jos tiekėja neįmanoma.
Su bendrove "G International" nepavyko susisiekti ir dienraščio žurnalistui. Skambinant įmonės interneto svetainėje nurodytu telefono numeriu, visą dieną įsijungdavo atsakiklis.
Prieš pusantro mėnesio paslaugų teikimą bendrovei "Inscribo" nutraukė ir "Tele2"ā
"Jie pažeidinėjo mūsų nustatytas paslaugų teikimo taisykles. Dėl panašių pažeidimų nutraukėme paslaugų teikimą ir dar vienai įmonei – "Žalgirio loto", – sakė "Tele2" viešųjų ryšių vadovas Andrius Baranauskas. – Reikalaujame, kad vartotojams būtų aiškiai nurodoma paslaugų kaina ir apmokėjimo modelis, nustatome net šrifto, kuriuo reklamoje turi būti nurodoma paslaugų kaina, dydį, reikalaujame informuoti vartotoją apie atliktą apmokėjimą ir būdus, kaip atsisakyti paslaugos."
"Bitė" sutarties nenutraukia
"Bitė Lietuva" su "G International" sutarties nutraukti neketina. Tačiau telekomunikacijų bendrovės klientų aptarnavimo ir reguliavimo direktorė Aida Bičiūnienė patikino, kad klientui paskambinus į aptarnavimo centrą ir paprašius, nereikalingos paslaugos iš karto atjungiamos.
"Sutarties nutraukimas su bendrovėmis – kraštutinė priemonė, kuri problemos iš esmės neišsprendžia. Tokias paslaugas teikiančių įmonių steigiasi nuolat, jos gali atgimti su naujais pavadinimais ir toliau vilioti vartotojus. Tai žinodami mes jau kurį laiką naujus tokių paslaugų teikėjus prašome pasirašyti griežtesnes sutartis", – aiškino bendrovės "Bitė Lietuva" atstovė.
Klientams, užsisakiusiems didesnio tarifo paslaugas, jų teikimą blokuoti gali ir "Teo LT". Kitų telekomunikacijų bendrovių klientų aptarnavimo vadybininkai teigė tokių paslaugų pasiūlyti negalintys.
Veikla – nereguliuojama
Be to, didesnio tarifo paslaugas teikiančios bendrovės gali tiesiog paprašyti telekomunikacijų įmonės suteikti kitą trumpąjį numerį. Ir tik mobiliojo ryšio bendrovės sąžinės reikalas, ar su prasikaltusiu verslininku bus bendradarbiaujama toliau.
"Lygindami praėjusių metų skundų dėl galimo apgaudinėjimo statistiką su šių metų duomenimis pastebime, kad įdiegtos prevencijos priemonės veikia itin efektyviai ir tokių klientų skundų sumažėjo iki minimumo. Ir dėl bendrovės "G International" veiklos ar teikiamų paslaugų nesame gavę nė vieno kliento skundo", – pridūrė A.Bičiūnienė.
Didesnio tarifo paslaugos nėra licencijuotos ir nei Lošimų priežiūros komisija, nei Ryšių reguliavimo tarnyba tokios veiklos neprižiūri. Esą tai turi daryti patys mobiliojo ryšio operatoriai.
Naujausi komentarai