Vyriausybės darbo grupė siūlo, kad už vairavimą esant neblaiviam bausti asmenys galėtų per pusę susitrumpinti teisės vairuoti atėmimo terminą, jei įsirengtų alkoholio matavimo įrangą automobiliuose ir lankytų reabilitacijos kursus.
Valstybinė eismo saugumo komisija sutarė, kad tokios priemonės galėtų būti įteisintos nuo 2017-ųjų, prieš tai priėmus teisės aktus ir praktiškai pasirengus pažeidėjų kontrolei, BNS sakė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.
„Iš esmės pritarta tokio modelio kūrimui, kad vairuotojas, kuris bus užfiksuotas prie vairo neblaivus, turės galimybę susimažinti teisių atėmimo terminą. Svarstoma, kad jei teisės atimtos dvejiems metams, vienus metus jam bus taikomas atėmimas, o kitus metus jis važinės su vadinamuoju alkoloku, kuris bus įdiegtas į automobilį. Taip pat jis galės lankyti specialias paskaitas, pamokas, kad žmogus būtų atpratintas nuo alkoholio vartojimo“, - sakė V.Pumputis.
Anot jo, šias priemones premjero vadovaujama komisija pasirinko atsižvelgdama į kitų šalių patirtį. Jei nubaustas asmuo vis dėlto pakartotinai vairuotų automobilį neblaivus, svarstoma, kad teisė vairuoti jam būtų atimta itin ilgam terminui: dešimčiai metų ar net visam laikui.
Pažeidėjai alkoholio matavimo įrangą turėtų įsigyti savo lėšomis, taip pat privalėtų susimokėti už reabilitacijos kursus. Remiantis kitų šalių patirtimi, toks prietaisas gali kainuoti nuo 250 iki 800 eurų.
„Principas toks, kad atsisėdus į automobilį, žmogus turėtų papūsti į blaivumo matavimo prietaisą. Ir jei nustatoma daugiau nei 0,1 promilės, automobilo būtų negalima užvesti. Buvo diskusija, kad reikėtų apskritai taikyti visiems nulio promilių ribą, jei jau žmogus sėda į automobilį, siekiama to, kad jis visai nevartotų alkoholio“, - apie planuojamas priemones kalbėjo ministerijos atstovas.
Jis pripažino, kad įrangą „apgauti“ įmanoma, nes teoriškai į alkoholio matuoklį automobilyje galėtų papūsti bet kuris blaivus asmuo. Tačiau ilgesnėse kelionėse tai būtų sudėtingiau, nes procedūrą tektų pakartoti, pavyzdžiui, kas pusvalandį.
Pasak V.Pumpučio, per dvejus metus planuojama paruošti teisės aktus, reikalavimus techninėms priemonėms, numatyti, kaip bus stebimi pažeidėjai.
„Yra tokių šalių, kur įsirengus alkoloką užklijuojamas lipdukas arba suvedama į informacinę sistemą, kad tokie automobiliai yra. Kitose šalyse, kaip Suomijoje, Švedijoje, tokie automobiliai yra po padidinamuoju stiklu - lygiai taip pat, kaip matoma, kad automobilis yra apdraustas, taip pat matoma, ar automobilyje yra alkolokas“, - sakė V.Pumputis.
Susisiekimo ministerija reikiamas pataisas žada parengti dar šiemet.
Be Susisiekimo ministerijos, projektus rengs Vidaus reikalų, Sveikatos apsaugos ministerijos, Policijos departamentas bei kitos institucijos.
Pernai dėl neblaivių vairuotojų kaltės žuvo 45 žmonės - 16 žmonių daugiau nei 2013-aisiais.
2014-ųjų metų Pasaulinės sveikatos organizacijos duomenimis, Lietuva buvo ketvirta ES šalis pagal alkoholio suvartojimo kiekį vienam žmogui.
Naujausi komentarai