Klaipėdos uostą sukrėtė neregėta nelaimė. Ketvirtadienio vakarą susidūręs su laivu apsivertė vilkikas, du iš trijų jame buvusių įgulos narių žuvo.
„Viskas įvyko žaibiškai. Vilkikas griuvo ant šono. Aš spėjau iššokti į vandenį“, – patirtą siaubą prisiminė gyvas likęs vilkiko „Barta“ vyriausiasis mechanikas Pranas Stumbra.
Vakar jis su niekuo nenorėjo bendrauti. Jo neskubėjo apklausti netgi Jūrų uosto policija. Su P.Stumbra pasikalbėjo tik bendrovės „KLASCO Towage Assistance“ vadovas Žanas Sabulis. „Jis dar buvo šoko būsenos. Nors sveikata nesiskundė, negali atsigauti dėl žuvusių kolegų“, – tikino Ž.Sabulis.
Per avariją žuvo 1948 m. gimęs jūreivis motoristas Andrejus Blindij ir kapitonas 1945 m. gimęs Kazimieras Vaitkevičius. Kapitoną narai rado vilkiko „Barta“ vairinėje, o jūreivis motoristas buvo užsikabinęs už denio įrenginių.
Susidūrė su laivu
Per susidūrimą P.Stumbra buvo ant denio. Iš laivo „Magdalena“, kuris plaukė uosto akvatorija, jis su jūrininku motoristu A.Blindij priiminėjo lyną. Staiga 306 tonas sveriantis vilkikas virto ant šono. „Barta“ atsidūrė laivo „Magdalena“ priekyje, ir šis jį apvertė.
Tikėtina, kad vilkiką kliudė priekyje esantis „Magdalenos“ bangų pjoviklis. Nuskendusios „Bartos“ borte yra pramušta skylė. Trąšų krautis į Klaipėdos uostą plaukusį laivą „Magdalena“ lydėjo dar du „KLASCO Towage Assistance“ vilkikai „Stumbras“ ir „Bizonas“.
Uosto tarnybos blaškėsi
Jau apvirtusį vilkiką „Barta“ pirmieji pamatė „Bizono“ įgulos nariai. Srovės apvirtusį laivą nešė uosto akvatorija. Ant vilkiko „Barta“ šono buvo matyti tik pagalbos šaukęs P.Stumbra. „Bizonas“ prie „Bartos“ priplaukti negalėjo. Nesisiekė to padaryti ir locmanų kateriui. Ant apvirtusio vilkiko ilgokai pagalbos besišaukusį jūrininką išgelbėjo specialiai iškviestas uosto direkcijos gelbėjimo karteris „Žaibas“.
Smiltynėje gyvenantys žmonės mėgėjo fotoaprato kamera nufilmavo gelbėjimo operaciją.
„Viskas vyko kaip sulėtintame filme – uosto tarnybos blaškėsi ir ilgai negalėjo padėti pagalbos šaukiančiam žmogui. Tačiau „Žaibas“ priplaukė greitai. Nuo jo denio gelbėtojas padavė ant apvirtusio vilkiko buvusiam žmogui ranką ir jį įtempė į laivą“, – pasakojo įvykio liudininkai.
Vakar nuo vilkiko „Barta“, kuris buvo nutemptas prie Smiltynės kranto, sklido naftos produktų kvapas. Aplink laivą buvo ištemptos boninės užtvaros, du laivai rinko išsiliejusius naftos produktus. Šį savaitgalį vilkiką planuojama iškelti.
Tokių nelaimių nebuvo
Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) generalinio direktoriaus Valentino Greičiūno įsakymu buvo sudarytos dvi komisijos – avarijos priežastims tirti ir žuvusiųjų laidotuvėms organizuoti.
V.Greičiūnas nenorėjo įvardyti avarijos priežasčių, kol jų neištyrė komisija. „Nuo pokario metų Klaipėdoje panašių avarijų nėra buvę. Tokios avarijos negalėjo prisiminti nei vienas mūsų kompanijos jūrininkas“, – tikino V.Greičiūnas.
Direktorius teigė, kad žuvę jūrininkai bus palaidoti KLASCO lėšomis, taip pat kiekvieno jų šeimai bus skirtos 50 tūkst. litų kompensacijos.
Naujausi komentarai