Dėl sankcijų Rusijai, skrydžių virš Lietuvos sumažėjo perpus: kalba apie milijoninius nuostolius

  • Teksto dydis:

Vilniaus oro uoste lėktuvai kyla ir leidžiasi vienas po kito, užtat tranzitinių skrydžių, kurie tik praskrenda Lietuvos teritoriją ore, sumažėjo perpus, pasakojama LNK reportaže.

„Dėl sankcijų Rusijai, dėl Rusijos veidrodinių sankcijų Europos Sąjungai tranzitinių skrydžių skaičius krito iki 50 proc. tų, kurie skrisdavo virš Lietuvos“, – kalbėjo „Oro navigacijos“ generalinis direktorius Saulius Batavičius.

Lietuva buvo vienas tiesiausių kelių Rusijos avialinijoms pasiekti Europą ir Europai Rusiją. Netekus šių tranzitinių krypčių virš Lietuvos naujų neatsirado.

„Prieš geografiją nieko negalima padaryti. Mes neturime galimybių pritraukti lėktuvą, kuris, pavyzdžiui, skrenda iš Vokietijos į Maljorką, kad jis skristų per Lietuvą“, – teigė aviacijos analitikas Simonas Bartkus.

Kai Lietuvos padangę raižo mažiau orlaivių, mažiau kapsi ir pajamų.

„Kompanijos, kurios skrenda naudodamosi oro erdve, už tai susimoka. Didžiojoje Vakarų pasaulio dalyje tai yra paremta kaštų principu: kiek kainuoja prižiūrėti oro erdvę ir valdyti skrydžius, tiek ir sumokama“, – tęsė S. Bartkus.

Civilinės aviacijos asociacijos valdybos pirmininkė teigė, kad karo poveikis lietuviškai aviacijai bus ženklus.

„Kalbame apie milijoninius praradimus“, – sakė Civilinės aviacijos asociacijos valdybos pirmininkė Orijana Mašalė.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Tranzitinius skrydžius aptarnaujanti „Oro navigacija“ pernai uždirbo 27 mln. eurų pajamų. Šiemet nebesitiki pelno.

„Šiems metams mes turime maždaug 5 mln. eurų biudžeto deficitą ir šiais metais jis toks ir išliks“, – teigė S. Batavičius.

Aviacijos verslininkai nesiruošia visus nuostolius amortizuoti tik iš savo kišenės. Prašoma prisidėti ir valstybės.

Dėl sankcijų Rusijai, dėl Rusijos veidrodinių sankcijų Europos Sąjungai tranzitinių skrydžių skaičius krito iki 50 proc.

„Mes kaip verslas neprašome jokių subsidijų. Tikimės, kad valstybė tinkamai finansuos savo viešąsias, priežiūros, reguliacines institucijas tam, kad čia dirbantys žmonės gautų teisingą atlygį, kad augtų jų kompetencijos“, – kalbėjo O. Mašalė.

Dalis viliasi nuostolius kompensuoti peržiūrėjus paslaugų tarifus.

„Dabar ieškome būdų, kaip pasididinti tarifus. Visi planai sudaromi ir patvirtinami Europos Komisijos“, – sakė S. Batavičius.

„Kuo labiau didini rinkliavas, tuo dar mažiau gali būti skrydžių. Tad reikėtų likusiems dar labiau didinti rinkliavas“, – kalbėjo S. Bartkus.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis anksčiau teigė, kad Lietuvos aviacijos sektorius dėl karo yra vienas labiausiai paveiktų ES. Tuo tarpu pietų Europos valstybės šioje situacijoje išlošė – tranzitinių skrydžių virš jų erdvės tik padaugėjo.

„Vengrijoje, Čekijoje, kitose to regiono šalyse tranzitinių skrydžių padaugėjo po keliolika ar net po keliasdešimt procentų“, – teigė S. Bartkus.

Po lėktuvo nutupdymo Minske dalis aviacijos įmonių vengia Baltarusijos ir rinkosi Lietuvos oro erdvę, tačiau dėl sankcijų Rusijai Lietuvos oro erdvė vėl tapo ne tokia patraukli.



NAUJAUSI KOMENTARAI

tadas

tadas portretas
Kinija jau klupo pries lietuva ant keliu. tuoj ir Rusija klupos.

REIKĖTŲ KUMELES IR ĄSILUS KINKYTIS, KOL PAČIŲ NEPAKINKĖ....

REIKĖTŲ KUMELES IR ĄSILUS KINKYTIS, KOL PAČIŲ NEPAKINKĖ.... portretas
.

nieko tokio

nieko tokio portretas
oras bus tik svaresnis
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių