MAŠINŲ AIKŠTELĖS
Tvoros vagišių dar nebaugina
Po to, kai taranavus saugomos mašinų aikštelės tvorą, buvo pavogta “Audi”, mokamų aikštelių klientai sunerimo. Paaiškėjo, jog, nesudarius sutarties su saugotojais, už pavogtą automobilį iš esmės niekas neatsako.
Apdrausti atsisako
„Klaipėda“ rašė apie tai, kad praėjusį antradienį vėl buvo pavogtas automobilis iš saugomos automobilių stovėjimo aikštelės Šilutės plente. Šiemet iš saugomų aikštelių jau pavogti keturi automobiliai.
Bendrovės „Autorika“ vadovas Nerijus Dužinskis sakė, kad jų aikštelės šalia „Vėtrungės“ viešbučio ir „Pempininkų“ prekybos centro yra saugios. Bendrovė samdo saugos tarnybą „Argus“, kurie keletą kartų per naktį atvyksta į aikšteles. Priimant į saugojimo aikšteles, su automobilių savininkais sudaromos pasaugos sutartys, tačiau klientas informuojamas, kad, automobilį pavogus, žala neatlyginama. „Jei iš aikštelių nuvarytų keletą brangių automobilių, tada bendrovė gali bankrutuoti, - sakė N.Dužinskis. - Sukčiai gali specialiai pastatyti aikštelėje brangių automobilių, o paskui organizuoti jų pagrobimą.“ Jis atrandąs bendrą kalbą su nuolatiniais klientais, jeigu šie skundžiasi dėl kokių nors smulkių vagysčių, pavyzdžiui, leidžiąs laikyti automobilį aikštelėje nemokamai, kol bus atlyginta žala. Automobilį parą saugo už aštuonis litus, o mikroautobusą - už dešimt. Mėnesį automobiliai prie „Pempininkų“ saugomi už 85, o prie „Vėtrungės“ už 100 litų. Mikroautobusai - tik prie „Pempininkų“ už 95 litus. N.Dužinskis bandė draudimo firmose apdrausti savo bendrovės veiklą, tačiau bendros kalbos nerado.
Veikia 50 aikštelių
Klaipėdoje yra apie 50 saugomų mašinų stovėjimo aikštelių. Šiandien jau aišku, kad jos taip pat nuolat yra vagių akiratyje. Lietuvos kriminalinės policijos biuro nusikaltimų tyrimo valdybos skyriaus viršininko Dariaus Zasio teigimu, priimant automobilį į stovėjimo aikštelę, turi būti sudaryta pasaugos sutartis. Jeigu ji atlygintinė (pavyzdžiui, klientas moka už automobilio laikymą aikštelėje), tada saugotojas atsako už turto praradimą ar sugadinimą visais atvejais, išskyrus, kai tai įvyko dėl gaisro, potvynio ar kitos gamtos stichijos. Teisininkai teigia, kad viskas priklauso nuo to, kokia sutartis. Jei žalos atlyginimo nenumatyta, tai niekas jos ir neatlygins.
Stiprino apsaugą
Bendrovės „Kemsas“ direktorė Stasė Jokubaitienė sakė, kad jie valdo šešias aikšteles. Bendrovei teko visko patirti, iš jos aikštelių buvo vagiamos mašinos. Ji prisiminė, kad 2001 metais buvo pavogta mašina Gedminų gatvės aikštelėje. 2002 metais iš Baltijos prospekto aikštelės pavogė mašiną per Jūros šventę. Tų pačių metų rudenį pavogė automobilį iš Debreceno gatvės aikštelės. Visais atvejais teko atlyginti žalą automobilių savininkams. Pasak bendrovės direktorės, teismų nuostata: imi pinigus už paslaugą - atlygink žalą. Nesvarbu, ar pasaugos sutartis sudaryta, ar ne. Nieko nereiškia argumentai, kad valdai mašinų stovėjimo, o ne saugojimo aikšteles. Vagystės pasibaigė, kai bendrovė pasisamdė apsaugos policiją. „Jie labai greitai reaguoja į kiekvieną signalą,“- sakė S.Jokubaitienė.
Mašinos nesaugios
Draudikai mieliau draudžia pačius automobilius, o ne jų saugumą kuriose nors vietose. BTA draudimo Klaipėdos skyriaus direktorius Haikas Grigorianas tvirtino, kad jų bendrovė nesiima drausti saugomų mašinų aikštelių, nes nesvarbu, ar iš kiemo, ar iš saugomos aikštelės nuvaro automobilį. Vis tiek apsidraudusiajam reikia atlyginti žalą. Lengvojo automobilio draudimo metinė įmoka - nuo 5 iki 10 proc. automobilio vertės. Kaina priklauso nuo vairuotojo amžiaus, mašinos gamybos metų, mašinos markės - ar labai dažnai konkretaus modelio automobiliai vagiami.
Draudimo bendrovės „Baltijos garantas“ Klaipėdos regiono centro direktorės pavaduotojas Gintaras Dragašius patvirtino, kad draudėjai nenori sudaryti sutarčių su saugomų aikštelių savininkais, nes jie neužtikrina visų saugos reikalavimų.
Naujausi komentarai