Ugniagesiams pristatytos naujovės, kurių mūsų šalies gelbėtojai vis dar neturi

  • Teksto dydis:

LITEXPO parodų rūmuose vyko gaisrinės saugos technologijų forumas. Nors Lietuvos ugniagesiai parodoje nedalyvavo, tačiau paganyti akis vietiniams buvo kur – pristatytos naujovės, kurių mūsų šalies gelbėtojai vis dar neturi. Didžiausias dėmesys skirtas elektromobiliams ir saulės elektrinėms gesinti, kurių populiarumas šalyje nors ir labai išaugęs, tačiau gesinama ne pačiais naujausiais metodais.

Tai jau trečiasis mūsų „Baltic Fire Forum“ – taip vadinasi gaisrinės saugos technologijų forumas, kuriame susiduria tiek ugniagesiai, tiek gaisrinės saugos inžinieriai ir projektuotojai.

– Kokioje vietoje šiuo metu mes esame ir kuo ji ypatinga?

– Kaip ir kiekvienoje srityje – progresuojame. Šis automobilis – tam tikras valdymo centras. Kai gelbėjimo operacijos užtrunka kiek ilgiau ar reikėtų gelbėti pasiklydusį grybautoją, kiltų didžiuliai miško gaisrai, tokie operatyvinio valdymo automobiliai su dronais ir IT aparatūra gali labai greitai surasti tiek žmones, tiek padėti ugniagesiams suprasti, kokio dydžio nelaimė ir kaip ją kuo greičiau suvaldyti. Su tokiomis priemonėmis esame ne šiandienoje, o rytojuje.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Deja, tokio dar nėra Lietuvoje. Kada galėsime tokį turėti?

– Tai svečių iš Latvijos priemonės – Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos. Jie sutiko šiais metais atvažiuoti ir pristatyti savo pasiekimus tiek 112 bendrojo pagalbos punkto, ką naujo įdiegė, tiek tarptautinio bendradarbiavimo projektus pristatyti, savo techniką. Mes irgi einame ta linkme su Valstybine priešgaisrine gelbėjimo tarnyba, tik šiais metais Lietuvos atstovų nėra, turime latvius.

– Kodėl Lietuvoje nėra lietuvių atstovų?

– Sunki situacija. Kol kas verslo siūlomos parodos suprantamos kaip pavojus korupcijai, atsiranda ribos, kai valstybinė tarnyba negali sau leisti ateiti edukuotis.

– Ką kolegos turi iš kitų šalių?

– Ypač specifinio – atvežta net elektromobilių gesinimo sistema. Tai darosi vis aktualiau. Tai tam tikra sistema, kuri prasipjauna iki metalo, iki baterijos. Visi įsivaizduoja, kad reikia gesinti iš viršaus. Taip, reikia kažkiek. Tačiau, norint greitai pasiekti bateriją, reikia prieiti iš apačios.

– Laukia nauji iššūkiai, nes labai daug saulės elektrinių. Kaip jas gesinti?

– Lektorius iš Lenkijos specializuojasi elektros kaupino vienetų ir saulės baterijų gaisruose. Turi net dvi paskaitas, per kurias pristatė, kaip ugniagesiams greičiau užgesinti. Tai labai svarbi informacija.

Su tokiomis priemonėmis esame ne šiandienoje, o rytojuje.

Parodos lankytojai galėjo stebėti ir realias situacijas-simuliacijas, kai ugniagesiai pjaustė automobilius, gesino juos. „Garant Protech“ direktorius Konstantinas Toregožinas komentavo ugniagesių simuliaciją.

Pjaustėme raudoną automobilį ir rodėme, kaip vyksta operacijos. Naudojama nauja ir pažangi įranga.

– Kuo ji skiriasi nuo įrangos, kurią naudoja mūsų ugniagesiai? Kokie pranašumai ir skirtumai?

– Ji mobili, su baterija. Atitinkamai ji žymiai lengvesnė ir ilgau naudojama.

– Kaip gesinamas vienas automobilis?

– Rodome, kaip galima greitai ir efektyviai užgesinti. Šiuo atveju tai ne elektrinis automobilis, bet šie būdai skirti būtent elektromobiliams. Tai dabar aktualu ir naujovė mūsų rinkoje.

– Kuo skiriasi elektromobilio ir paprasto automobilio gesinimas?

– Elektromobilis dega stipriau ir ilgiau. Jis beveik neužgesinamas. Yra tam tikrų priemonių, kurios gali užgesinti.

– Kokių?

– Buvo naudojamas aerozolis ir izoliatorius. Buvo naudojamas audeklas, kuris atsparus labai didelei temperatūrai.

– Ar tokių technologijų Lietuvoje dar nenaudojame?

– Tai naujovė ir Europoje, todėl ir atvežėme parodyti į Lietuvą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių