Dienos rūpestis
Už neįvykusį skrydį - kompensacija
Už neįvykusį ar atidėtą skrydį keleiviai turėtų reikalauti atlyginti patirtus nuostolius.
Didėjant keleivių srautams į svečias pasaulio valstybes vis daugiau žmonių lieka nuskriausti – vietoje žadėto skrydžio jiems tenka kiurksoti oro uostuose ir lūkuriuoti pusdienius kitų skrydžių.
Dažnai apie neįvyksiantį skrydį jie nebūna įspėjami.
Dėl atidėto skrydžio jiems žlunga kelionės tikslai – verslininkai vėluoja į susitikimus, seminarus, jūreiviai – į svetimų šalių uostuose jų laukiančius laivus.
Bendrovės „Teisinių paslaugų grupė“ direktorė Viktorija Molytė teigė, kad žmogui, kurio skrydis buvo atšauktas ar atidėtas, reikėtų nedelsiant kreiptis į aviakompaniją arba į bilietus platinančią agentūrą, kurioje bilietas buvo pirktas.
Nežinant priežasties, dėl kurios skrydis neįvyko, V.Molytė patarė kreiptis ir į aviakompaniją, ir į agentūrą. O jei žalos atlyginti nesutinka nė viena, kreiptis į teismą.
V.Molytė priminė, kad, norint gauti kompensaciją, į oro uostą reikia atvykti net žinant apie atidėtą skrydį.
Keleivis, kurio skrydis buvo atšauktas, kompensaciją gali išsireikalauti per septynias dienas.
Dėl atidedamų skrydžių nesklandumų kyla ir keliaujant su persėdimais, kai kitame oro uoste keleivio jau laukia kitas lėktuvas. Jei iš kito oro uosto lėktuvas neišskrenda, keleivis taip pat gali reikalauti atlyginti nuostolius už neįvykusios kelionės dalį.
Jei kelionė nebeteko prasmės, keleivis gali reikalauti visos už kelionę su persėdimais sumokėtos sumos.
Keleivis gali reikalauti kito artimiausio skrydžio arba kelionės kita transporto priemone į reikiamą vietą.
Pasitaiko ir taip, kad lėktuvas nusileidžia arba keleivius paima kitame oro uoste negu buvo numatyta. Tada aviakompanija turėtų apmokėti kelionės į arba iš kito oro uosto išlaidas.
Pinigai neišmokami, jei skrydžio atšaukimo ar atidėjimo priežastis yra ypatingos aplinkybės, kurių nebūtų buvę galima išvengti net ir imantis visų priemonių. Pavyzdžiui, dėl politinio nestabilumo, meteorologinių sąlygų, kurios kelia pavojų lėktuvui skrendant, bei netikėtai atsiradusių skrydžių saugos trūkumų ar streikų, dėl kurių neįvyko skrydis.
Kompensacijos už neįvykusį skrydį suma priklauso nuo atstumo. Europos Sąjungoje jie yra vienodi. Bet kurioje ES šalyje galima reikalauti 863 litus, jei kelionė turėjo būti iki 1500 kilometrų. Jeigu norėta keliauti didesnį nei 1500 kilometrų atstumą, galima reikalauti 1380 litų kompensacijos.
Aviakompanijos privalo atlyginti ir žalą, kurią keleivis patiria lėktuvui vėluojant atvykti į oro uostą, jei vėluojama dėl aviakompanijos kaltės.
Naujausi komentarai