Savivaldybėje
Vėl važiuosime už pusantro lito
Klaipėdos miesto savivaldybės taryba padidino važiavimo maršrutiniais taksi kainą. Grąžinta jau buvusi - pusantro lito. Šiam sprendimui neprieštaravo nė vienas tarybos narys, ją palankiai sutiko ir vežėjai.
Savivaldybės taryba pirmą kartą išklausė savivaldybės administracijos direktoriaus Leono Makūno 2003 metų veiklos ataskaitą.
Pagrįstas sprendimas
Nuo kovo 1 dienos už važiavimą miesto maršrutiniais taksi vėl mokėsime po 1,5 lito. Buvusi 1,4 Lt kaina uostamiestyje galiojo laikinai nuo 2003 metų gruodžio pradžios.
Šį kartą savivaldybės specialistai išsamiai skaičiavo, ar pusantro lito kaina yra ekonomiškai pagrįsta. Savivaldybės tarybos nariams administracijos direktorius L.Makūnas pristatė šių skaičiavimų metodiką ir gautus rezultatus. Buvo atsižvelgta į tai, kad didžiausią maršrutinių taksi parką sudaro „Ford“ ir „Mercedes“ markės mikroautobusai, o jų eksploatavimo kaštai skirtingi. Be to, buvo visapusiškiau įvertinta, kokio senumo mašinas perka mūsų vežėjai. Nors kai kurie savivaldybės tarybos nariai priekaištavo, kad važiavimo maršrutiniais taksi kaina buvo skaičiuojama vadovaujantis Keleivių vežimo kelių transportu reguliariaisiais reisais tolimojo susisiekimo maršrutais tarifų nustatymo metodika, tačiau kitos metodikos nėra.
Pasak L.Makūno, geriau vadovautis galiojančia metodika, negu jokia. Tam pritarė savivaldybės tarybos narė Jelizaveta Daugininkienė, „Klaipėdos keleivinio transporto“ direktorius Gintaras Neniškis. Jie nurodė, kad dabar, ekonomiškai pagrindus maršrutinių taksi kainą, grįšime prie jau buvusio tarifo – pusantro lito. Vadinasi, jau anksčiau savivaldybės specialistai buvo teisūs, siūlydami finansiškai pagrįstą kainą. Dabar savivaldybės tarybos nariai galėjo įsitikinti, kad, raštiškai pateikus visų skaičiavimų logiką ir metodologiją, už važiavimą maršrutiniais taksi mokėsime 10 centų brangiau.
Prieštaraujančių naujam tarifui nebuvo, keturi tarybos nariai balsuodami susilaikė.
Teks sutikti
Antanas Anužis, 5-ojo maršruto brigadininkas, „Klaipėdai“ teigė, kad tokia kaina tenkins vežėjus. Paprasčiau bus atsiskaityti su keleiviais, o keleivių maršrutiniuose taksi neturėtų sumažėti. Keleivių srautas jau yra gana pastovus, žmonės pagal savo kišenę renkasi juos tenkinančią transporto rūšį.
Pasak A.Anužio, geriau būtų likusi 1,3 Lt kaina, ji būtų tenkinusi ir vežėjus, ir keleivius. Nors kaina būtų mažesnė ir vežėjų pajamos taip pat mažesnės, tačiau keleivių būtų buvę daugiau. Tačiau ir kompromisinė kaina – pusantro lito – tenkins visas puses.
Važiuoti paprasčiau
2003 metų veiklos ataskaitą pateikė savivaldybės administracijos direktorius L.Makūnas. Jis pastebėjo, kad praėjusiais metais keitėsi administracijos veiklą reglamentuojantys dokumentai, tai buvo permainų laikas.
Kai kurias permainas realiai pajuto ir miesto gyventojai. Įgyvendindama viešojo transporto organizavimo funkcijas bei miesto strateginio plano uždavinius, savivaldybė įsteigė viešąją įstaigą „Klaipėdos keleivinis transportas“. Šios įstaigos vienas pagrindinių tikslų jau pasiektas – mieste įdiegta ir gerai funkcionuoja bendra bilietų sistema. Ji supaprastino kelionę viešuoju transportu.
Bendri bilietai, apgalvota terminuotų bilietų sistema perskirstė keleivių srautus taip, kad dabar didžiaisiais autobusais naudojasi žymiai daugiau keleivių.
Ataskaitoje pažymėta, kad dabar savivaldybės laukia naujas uždavinys – reguliuoti maršrutinių taksi eismą, griežtinti jų tvarkaraščius, nukreipti jų srautus nuo centrinės miesto dalies. Palaipsniui bus įgyvendinamas principas: vienas maršrutas - vienas vežėjas.
Kalbėdamas apie savivaldybės administracijos problemas, L.Makūnas nurodė, kad administracija dar nepakankamai naudojasi informacinėmis technologijomis, darbuotojams trūksta programinės įrangos bei kompiuterių, dalis darbuotojų nepakankamai raštingi kompiuterių srityje.
Nepakanka ir kai kurių darbuotojų kompetencijos, nes padidėjo reikalavimai jų darbui, kai kurių funkcijų atlikimui trūksta darbuotojų, ne visi tinkamai vertina strateginio planavimo būtinybę, formaliai žiūrima į esminius pokyčius vadyboje bei procesus, susijusius su integracija į Europos Sąjungą.
Naujausi komentarai