Paviešintas vaizdas išties kelia šiurpą – galvijai stovi keliomis eilėmis, silpniausi guli išmatose, o stovintieji kanopomis mindžioja leisgyvius „bendrakeleivius“ – šie negali pasipriešinti, jėgų nėra.
Liepos 24 dieną, paryčiais vilkikas pajudėjo iš Šiaulių rajono, Vileikių kaimo. Organizacijos „Tušti narvai“ vadovė Gabrielė Vaitkevičiūtė teigė, kad vilkiką dar Lietuvoje pradėjo sekti dvi aktyvistų organizacijos – jie buvo girdėję, kad yra pasitaikę atvejų, kai lenkų įmonė, gabenanti galvijus, ne visada laikosi nustatytų reikalavimų.
Anot moters, vilkikas buvo sekamas iki Lenkijos, o aktyvistų organizacijos nariams pastebėjus, kad vieno iš vilkike esančio veršiuko koja yra įstrigusi, iškart iškvietė policiją ir veterinarus.
Už gyvūnų gerovę kelionės metu visa atsakomybė tenka vežėjui.
Stop kadras
Atvykę specialistai liepė kuo skubiau iš vilkiko iškrauti galvijus – veršiukai buvo nuvežti į kiaulidę poilsiui, keletas galvijų po 14 val. trukusios kelionės jau buvo nugaišę. Išgelbėti veršiukai buvo pamaitinti, nuprausti ir laivu išgabenti į Izraelį. Tiesa, Izraelyje šiuo metu galvijus prižiūrintys veterinarai teigia, kad veršiukų gyvybė vis dar kabo ant plauko – galvijai vis dar laikomi karantine.
Pirmadienį portalo kauno.diena.lt žurnalai kreipėsi į VMVT, tačiau tarnybos atstovai nieko konkretaus pasakyti negalėjo – tada jie teigė, kad tyrimas jau pradėtas.
Trečiadienį VMVT išplatintame pranešime teigiama, kad tarnyba, gavusi informacijos apie šiuos veršelius nedelsdama pradėjo tyrimą. Bendradarbiaujant su Lenkijos atsakingomis institucijomis nustatyta, kad veršelių siunta iš Lietuvos išvežta nesilaikant gyvūnų tankio transportavimo metu reikalavimų. Netinkamai veršelius gabenusiam Lenkijos vežėjui bus sustabdyta licencija Lietuvos teritorijoje vežti ar iš Lietuvos išvežti gyvūnus.
„Už gyvūnų gerovę kelionės metu visa atsakomybė tenka vežėjui. Jis privalo užtikrinti, kad vežami gyvūnai nesusižalotų, nepatirtų streso ir būtų užtikrintas jų saugumas. Kelionės metu gyvūnus prižiūrintys asmenys turi turėti pakankami žinių ir profesinių įgūdžių atlikti savo pareigas ir visos kelionės metu nuolat tikrinti transporto priemonės įrangos veikimą ir gyvūnų savijautą“, – rašė tarnybos atstovai.
Prekyba gyvūnais – verslas
VMVT vykdyto tyrimo metu taip pat nustatyta, kad Šiaulių VMVT inspektoriai išdavė veterinarijos sertifikatą, leidžiantį į Izraelį gabenti veršelių siuntą. Sertifikatu patvirtinta, kad prieš pakrovimą buvo laikomasi reglamento reikalavimų, gyvūnai buvo apžiūrėti ir tinkami transportuoti.
Nepateisiname ne tik vežėjų, kurių pareiga užtikrinti gyvūnų gerovę visos kelionės metu, bet ir leidimus išdavusių savo kolegų.
Atsižvelgiant į transporto priemonių skaičių, transportuojamiems gyvūnams jose skirtą plotą bei įvertinus oro temperatūrą visos kelionės metu, į kelionę turėjo būti išsiųstas mažesnis gyvūnų skaičius. Todėl nustačius, kad Šiaulių VMVT inspektoriai galimai netinkamai vykdė tarnybines pareigas, tyrimo medžiaga perduota VMVT tarnybinių nusižengimų tyrimo komisijai.
„Prekyba gyvūnais yra verslas, atnešantis pajamų ir gyvūnų augintojams, ir prekeiviams, tačiau gyvūnų gerovė privalo išlikti prioritetu. Apmaudu, kad mūsų inspektoriai tinkamai neįvertino gyvūnams kelionės metu skirto ploto ir neįsitikino, jog kelionės organizatorius ir vežėjas preciziškai laikysis gyvūnų gerovės reikalavimų.
Svarbu kiekvienu atveju žmogiškai įvertinti situaciją, nes kartais viena klaida ar aplaidumas gali kainuoti gyvūnų gyvybes. Nepateisiname ne tik vežėjų, kurių pareiga užtikrinti gyvūnų gerovę visos kelionės metu, bet ir leidimus išdavusių savo kolegų. Todėl pradėjome tarnybinio nusižengimo procedūras, o visus gyvulių siuntas sertifikuojančius inspektorius dar kartą įpareigojome užtikrinti, kad panašūs atvejai nepasikartotų, būtų kruopščiai ir atsakingai laikomasi nustatytų gyvūnų gerovės reikalavimų“, – pabrėžė VMVT direktorius Darius Remeika.
Naujausi komentarai