Pereiti į pagrindinį turinį

Elektroninė Eurovinjetė - devyniose Europos šalyse

2009-01-15 19:34
Elektroninė Eurovinjetė  - devyniose Europos šalyse
Elektroninė Eurovinjetė - devyniose Europos šalyse / Volvo nuotr.

Elektroninės Eurovinjetės, kuri startavo praėjusių metų spalio 1-ąją, efektyvumas pasiteisino - per pirmus du naujosios sistemos veikimo mėnesius 800-uose prekybos taškuose parduota apie 1,5 mil. Eurovinječių už beveik  30 mil. eurų. 

Naujoji elektroninė Eurovinjetė tapo pirmąją Europoje ir pasaulyje devyniose šalyse sėkmingai įdiegta vieninga modernia elektronine kelių mokesčių sistema. Naująją elektroninę Eurovinjetę sukūrė viena iš pirmaujančių Europoje paslaugų teikėjų kelių mokesčių srityje kompanija AGES. Elektroninė Eurovinjetė sukurta ištobulinus jos pirmtakę  įprastą popierinę vinjetę.

„Pagrindinis naujos Eurovinjetės privalumas yra tai, jog ši sistema yra paremta elektronine duomenų baze, kurioje visa informacija saugoma elektroninių duomenų pavidalu bei elektroninių duomenų saugojimo teisėmis, todėl popieriniai dokumentai nebereikalingi. Tai reikšmingas žingsnis pirmyn, kurį galima gretinti su elektroninių mokėjimų galimybe lyginant su grynaisiais pinigais", - teigia AGES Produktų vystymo vadovas dr. Ludgeris Linnemannas. 

Elektroninės Eurovinjetės duomenys saugomi elektroninėje formoje pagal transporto priemonės numerį. Pirkdamas elektroninę Eurovinjetę vairuotojas į sistemą turi įvesti  transporto priemonės numerį, vinjetės galiojimo terminą/regioną, ašių skaičių ir kenksmingų medžiagų išmetimo klasę. Asmeninius duomenis pateikti nebūtina. Apmokėti už elektroninę vinjetę galima visomis kreditinėmis, degalų, transporto kortelėmis, o prakybos taškuose atsiskaityti galima ir grynaisiais pinigais. Elektroninė Eurovinjetė apsaugota nuo klastočių bei sukčiavimų.  

Įdiegus elektroninę Eurovinjetę paprastesnis ir greitesnis tapo ne tik vinjetės pirkimo, bet ir kontrolės procesas. Pareigūnui į mobilų terminalą įvedus užklausą su transporto priemonės numeriu, sistema iš karto pateikia atsakymą, ar šiai transporto priemonei Eurovinjetė  nupirkta. Patikrinimas ir baudos išrašymas gali būti atliekamas nestabdant transporto priemonės. Kontrolė gali būti atliekama ir automatiškai arba pusiau automatiškai - duomenų administravimas remiantis transporto priemonės numeriu suteikia galimybę nesudėtingai identifikuoti, kurie šalies ar užsienio vairuotojai nuolat vengia mokėti kelių mokesčius.  

„Ankstesnioji popierinė Eurovinjetė žymiai mažiau efektyvi, kadangi jos realizavimui reikalingos įvairios lėšų reikalaujančios procedūras - popierinių vinječių gamyba, sandėliavimas, paskirstymas bei kiti išankstinių papildomų investicijų reikalaujantys veiksmai.  Įdiegus elektroninę vinjetę šios problemos išnyksta. Labai aukšto lygio kontrolės galimybes suteikianti naujoji elektroninė sistema reikalauja žymiai mažiau žmogiškųjų resursų, mažiau papildomų veiklų, todėl ir žymiai mažiau lėšų", - aiškina dr. L.Linnemannas. 

Technologiškai elektroninė Eurovinjetė yra paremta AGES sukurta pažangia elektronine kelių mokėjimo sistema „e-Vinjetė". Ji supaprastina procesus ir padidina patogumą sistemos naudotojams bei efektyvumą transporto paslaugų teikėjams. Ši sistema sėkmingai apjungia aukštus saugumo standartus, patikimumą, kontrolės paprastumą bei praktiškumą su ženkliu kaštų mažinimu. "e-Vinjetė" gali būti pritaikyta ne tik krovininiams, kaip Eurovinjetės atveju,  bet ir lengviesiems automobiliams. 

Sukaupta didžiulė patirtis kelių mokesčių sistemų kūrime ir valdyme AGES leidžia adaptuoti „e-Vinjetę" bet kurios šalies konkretiems poreikiams. „Centrinė duomenų bazė susisiekia su bet kuria tam tikroje šalyje egzistuojančia administracine bei technine sistema", - teigia dr. L.Linnemannas. 

Tokia moderni elektroninė kelių mokėjimo sistema suteikia galimybę realizuoti valstybių politinius siekius transporto sektoriuje, sprendžiant finansavimo, aplinkos puoselėjimo, transporto kamščių mažinimo klausimus. Įdiegus "e-Vinjetę" transporto infrastruktūros finansavime dalyvauja ir kelių naudotojai, sumažindami valstybės biudžetui kelių infrastruktūros kūrimo ir priežiūros finansavimo naštą. Tai suteikia galimybę nuolatiniam valstybės ekonomikos augimui, ypatingai Centrinės ir Rytų Europos šalyse, kurioms aktualu infrastruktūrų vystymas.  

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų