Balandžio 19 dieną Portugalijoje, „Internacional de Foz Côa“ trasoje, bus pakelta FIA Europos automobilių kroso 2009 metų čempionato vėliava.
Didžiausią galingumą išvystančių automobilių klasėje, krose vadinamame D1 divizione, kartu su kitais pripažintais Senojo žemyno meistrais šiemet varžysis du Lietuvos atstovai. Tai klaipėdietis, TSK „Baltijos sportas“ lenktynininkas Paulius Pleskovas ir maskvietis, su Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) išduota licencija jau ne pirmus metus sportuojantis Nikita Kondrachinas.
Čempionas daro pertrauką
Pernai Lietuvos sportininkų desantas Europos automobilių kroso ir ralio kroso čempionatuose buvo triskart gausesnis. Bene didžiausias nuostolis - dukart paeiliui 2007-2008 metais Europos čempiono titulą į Lietuvą parvežęs Nerijus Naujokaitis, kuris rengiasi 2010 metų Senojo žemyno ralio kroso čempionatui. Šiemet jis ketina įsigyti automobilį „Škoda Fabia“ ir jį ruošti ralio kroso varžyboms.
Keleto etapų varžybose, nenorėdamas prarasti sportinės formos, ketina dalyvauti pernykštis Europos kroso pirmenybių debiutantas Ričardas Savickas, pernai užėmęs devintąja tarp 44 pirmajame divizione klasifikuotų sportininkų.
Šiemet nestartuos ne visų etapų varžybose pernai dalyvavęs Šakių TSK atstovas Šarūnas Glikas bei Europos automobilių ralio kroso čempionate varžęsi Martynas Padgurskis ir Linas Norkus.
„Pumą“ iškeitė į „Fiestą“
Klaipėdietis P.Pleskovas šiemet į trasas išvairuoja visiškai naują „Ford Fiesta ST T16 4X4“ automobiliuką, specialiai parengtą kroso varžyboms pagal D1 klasės reikalavimus. Dalis kėbulo ruošimo darbų atlikti bei saugos lankai sudėti Estijoje, o visas automobilis pritaikytas krosui ir perinktas TSK „Baltijos sportas“ mechanikų ir sportininkų rankomis.
P.Pleskovo „Fiesta“ automobilio visus keturis ratus suka 2,0 litro darbo tūrio „Cosworth“ turbininis variklis, išvystantis 490 AG pajėgumą ir turintis 600 Nm sukimo momentą. Sumontuota 5 laipsnių sekvencinė pavarų dėžė, automobilis sveria 1250 kg.
Klaipėdiečiai įsigijo modernų, komandos aptarnavimui varžybų metu pritaikytą autobusą, todėl pagerėjo darbo sąlygos ir mechanikams.
Dešimtmetį automobilių sportą kultivuojantis profesionalus automobilių transporto inžinierius P.Pleskovas, birželio pradžioje švęsiantis 32-ąjį gimtadienį, kartu su pagrindiniais jo rėmėjais „Transkona“, „Klasera“, „Baltic auto“, „Castrol“ bei komandos vadovu, treneriu ir didžiausiu rėmėju, savo tėvu Vladu Pleskovu, neslepia ambicijų Europos čempionate užimti prizinę vietą.
P.Pleskovui ir šiemet talkins ilgamečiai jo sportinių automobilių mechanikai Vytautas Tiknius, Viačeslavas Kravčenka, Donatas Poškevičius ir Arūnas Mikeliūnas.
Į čempiono „Polo“ - N. Kondrachinas
2008-ųjų Europos automobilių kroso čempionate N.Naujokaičiui pergalę atnešusį „Volkswagen Polo“ žiūrovai ir šiemet regės trasose - jį įsigijo Lietuvai atstovausiantis Nikita Kondrachinas, kuriam Nerijus viso sezono metu padės kaip treneris.
N.Kondrachiną, kuriam balandžio 25-ąją, sukaks 22-eji, neblogai pažįsta šalies automobilių sporto gerbėjai. 1999-aisiais jam išimties tvarka buvo leista atliti šturmano pareigas Lietuvos automobilių ralio čempionate startavusiam Aurelijui Simaškai. Vėliau Nikita keletą metų praleido bagių ir motokroso trasose.
Pernai N.Kondrachinas su LASF licencija debiutavo Europos kroso čempionato kelių etapų lenktynėse, kuriose vairavo „Mitsubishi Lancer Evo VIII“. Tą patį, su kuriuo anksčiau Europos pirmenybėse važiavo 1999 metų Europos kroso čempionas A.Simaška. N.Kondrachinas iš viso pelnė 18 įskaitinių taškų, o tai jam garantavo 17 vietą tarp 44 pirmajame divizione klasifikuotų sportininkų.
Šiemet N.Kondrachino ketinimai daug rimtesni. Jis dalyvaus Europos čempionato visų etapų varžybose ir vairuos 2007 metų laidos „Volkswagen Polo Turbo“, kurį specialiai Europos kroso čempionato batalijoms rengė jungtinė „Automotoprojektų“ ir „EAMV-Motorsport“ specialistų komanda. Buvo perrinkta ir atnaujinta važiuoklė, kiti mazgai, neliko nei vieno seno varžto.
Automobilio 1763 ccm darbo tūrio 500 AG pajėgumą išvystantis variklis šiomis dienomis testuojamas „Hohenester Sport“ centre Vokietijoje.
Krosas išgarsino Lietuvą
„Nors man, kaip LASF vadovui, vienodai brangios ir gerbtinos visos automobilių sporto šakos, tačiau negaliu slėpti ypatingų savo sentimentų krosui bei raliui krosui, - teigia šiemet LASF prezidentu tapęs Gintaras Furmanavičius. - Kodėl, paaiškinti nesunku. Turtingas tradicijas šalyje įgijęs būtent automobilių krosas ir ralis krosas išgarsino Europoje Lietuvą ir jos sportininkus, kuriems pasiektų laimėjimų pavydi daugelio senesnes tradicijas ir didesnius finansinius resursus turinčių šalių lenktynininkai.“
Bene pirmasis langą į Europos automobilių kroso trasas atvėrė Arvydas Vaišė, kurio aukščiausias pasiekimas - ketvirtoji vieta. Tokią pat vietą 2007-aisiais užėmė ir P.Pleskovas.
Krosas Lietuvoje ypač išpopuliarėjo, kai pirmasis jos atstovas - Aurelijus Simaška 1999 metais iškovojo Europos čempiono titulą.
Praėjus aštuoneriems metams po A.Simaškos triumfo jo žygdarbį 2007-aisiais pakartojo N.Naujokaitis. Pernai Nerijus apgynė žemyno čempiono titulą.
2007-aisiais Europos ralio kroso čempionato bronzos medalio laimėtojo bei FIA „Metų atradimo“ prizu nominuoto tuomet septyniolikmečio plungiškio Martyno Padgurskio debiutas daugeliui buvo didžiausias netikėtumas bei atradimas per visą Europos ralio kroso čempionatų istoriją.
FIA Europos automobilių kroso 2009 metų čempionato kalendorius
Etapas Data Pavadinimas, trasa Šalis
1. Balandžio 18-19 „Internacional de Foz Côa“ Portugalija
2. Balandžio 25-26 „Motorland Aragon“ Ispanija
3. Gegužės 23-24 „Musa Autokrosa Trasi“ Latvija
4. Liepos 4-5 „Nova Paka“ Čekija
5. Liepos 11-12 „ADAC Autocross Matschenberg“ Vokietija
6. Rugpjūčio 01-02 „Autocross Lucenec“ Slovakia
7. Rugpjūčio 29-30 „Auto-Cross de Saint Igny de Vers“ Prancūzija
8. Rugsėjo 05-06 „Autocross Prerov“ Čekija
9. Rugsėjo 19-20 Nyirad Vengrija
10. Rugsėjo 26-27 Maggiora Italija
Naujausi komentarai