Rugsėjo 16-ąją sostinėje vyko Trečioji Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU ir Europos Sąjungos kelių transporto konferencija „Kelių transporto rinkos konkurencingumas ir partnerystė. Problemų transformavimas į efektyvius sprendimus”. Ji surengta IRU bei asociacijos „Linava“ iniciatyva.
Į konferenciją atvyko daugiau kaip 200 atstovų iš daugiau nei dvidešimties pasaulio šalių. Konferencijos dalyviai diskutavo apie kelių transporto konkurencingumą kitų transporto rūšių atžvilgiu, vežėjų kontrolę bei verslo reguliavimą, rinkos liberalizavimą, apie kelių transporto krovinių ir keleivių vežimo perspektyvas Europoje.
Konferencijoje kalbėjo Lietuvos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Europos Komisijos (EK) viceprezidentas ir Europos transporto komisaras Siim Kallas, Tarptautinės kelių transporto sąjungos prezidentas Janusz Lacny, IRU Keleivių transporto tarybos prezidentas Yves Mannaerts ir kiti.
Pasak Y. Mannaerts‘o, IRU pastaruoju metu Europoje itin daug dėmesio skiria judėjimui „Smart Move“, kurio tikslas – iki 2025-ųjų dvigubai padidinti keliaujančiųjų autobusais skaičių. „Šiems tikslams įgyvendinti tikimės kompetentingų institucijų pagalbos visose šalyse. Autobusai – dinamiškiausias transportas, todėl kaip tik jiems būtina teikti prioritetą vežant keleivius“, - sakė Y. Mannaerts‘as.
Pastaruoju metu atsakingos institucijos įsipareigoja skirti daugiau dėmesio naujoms transporto priemonių masės bei gabaritų taisyklėms. „Pritaikę šias taisykles, galėsime sukurti naujos kartos transporto priemones, kurios naudos mažiau degalų ir mažiau terš aplinką“, - sakė Europos komisijos DG MOVE Sausumos transporto padalinio vadovas Kristian Hedberg.
Pasak Y. Mannaerts'o, pastaruoju metu Europos Komisija daug dirba bandydama įtvirtinti įstatymus, kurie įteisintų didesnę maksimalią leistiną dviašių autobusų masę. „Jei maksimali leistina masė būtų padidinta iki 19,5 tonos, autobusais būtų galima vežti 500 kilogramų daugiau. Tai didintų keleivinio transporto patrauklumą“, - sakė Y. Mannaerts‘as.
Y. Mannaerts‘as kalbėjo ir apie būtinybę prie tarptautinių sutarčių jungtis Europos Sąjungai nepriklausančioms šalims. Šiuo metu keleivių vežimą nereguliariais maršrutais reglamentuoja „Interbus“ susitarimas, prie kurio Lietuva prisijungė dar 2001-aisiais.
Pastaruoju metu IRU pateikė pasiūlymą dėl „Omnibus“ susitarimo, reglamentuojančio tarptautinį keleivių vežimą taksi automobiliais. Pasak Y. Mannaerts‘o, jam jau pritarė didžioji dalis Europos Sąjungos šalių vyriausybių.
„Liko vos keletas paskutinių etapų, ir spalio mėnesį sprendimas dėl šio susitarimo turėtų būti priimtas“, - sakė Y. Mannaerts‘as.
Y. Mannaerts‘as kalbėjo ir apie kitas problemas – patekimą į tarptautinę keleivių vežimo rinką, mokymus darbuotojams, santykius su trečiosiomis šalimis, vežėjų bei autobusų kontrolės problemas. Kalbėta ir apie būtinumą užtikrinti efektyvų valstybių išorės sienų kirtimą, vadovaujantis tarptautinėmis konvencijomis.
Pasak IRU atstovo Olego Kamberski, tai ypač svarbu vežant keleivius turistiniais autobusais. Jo teigimu, būtina paprastinti turistinių autobusų kontrolę. „Turistiniai autobusai nėra tas pats, kas krovininiai automobiliai. Jie neturėtų būti laikomi ties ES sienomis, jų kontrolė turėtų būti vykdoma greičiau ir paprasčiau“, - sakė O. Kamberski.
Apie problemas, kylančias vežant keleivius per Europos Sąjungos šalių sienas, kalbėjo Ukrainos atstovai. Pasak jų, šiuo metu didžiausia atsakomybė dėl vizų užkraunama autobusų vairuotojams, kurie negali išmanyti visų reikalavimų. Nutarta surengti Lenkijos ir Ukrainos atsakingų organizacijų atstovų susitikimą, kur būtų aptartos šios problemos.
Kiti konferencijos dalyviai kalbėjo apie kelių transporto konkurencingumo stiprinimą, eismo saugumo gerinimą, mokymus įmonių darbuotojams. Daug kalbėta ir apie būtinybę laikytis tarptautinių konvencijų bei susitarimų. Nemažai dėmesio skirta ir neseniai kilusioms problemoms su Rusija.
Naujausi komentarai