Penktadienį Taline vykusios „TEN-T dienų“ pagrindinėje atidarymo sesijoje pasisakydamas susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas pabrėžė: „Po dvejų metų sunkaus darbo, derantis dėl naujų Transeuropinio transporto tinklo gairių ir Europos infrastruktūros tinklų finansavimo, buvo pasiekta konkrečių rezultatų, kalbant apie naują 7 metų finansavimo periodą.“
Lietuva pasisako už tolesnę bendrą europinių transporto tinklų plėtrą Europos Sąjungos (ES) valstybėms narėms – puiki žinia: 2014–2020 m. laikotarpiu finansavimas transporto infrastruktūrai padidės trigubai (iki 26 mlrd. eurų). Labai svarbu, kad valstybės narės pritarė infrastruktūros plėtros koordinavimui ir sutarė dėl pagrindinio transporto tinklo koridorių. Tai leis paskatinti glaudesnį bendradarbiavimą, įgyvendinant bendrus, kelioms šalims aktualius projektus.
,,Aš tikiu, kad Europos infrastruktūros tinklų priemonė ir nauji finansiniai instrumentai užtikrins prioritetinių Europos Sąjungos projektų įgyvendinimą ir pagerins Europos Sąjungos vidaus jungtis. Viena tokių jungčių Baltijos jūros regione yra strateginis projektas „Rail Baltica“. Prieš mėnesį Vilniuje pasirašius penkių šalių transporto ministrų deklaraciją, buvo nuspręsta įsteigti bendrą Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonę projektui įgyvendinti, tad Baltijos šalims yra reali galimybė Europos Sąjungos lėšomis finansuoti šį projektą, ir taip ateityje greitąja geležinkelio linija susijungti su Lenkija, Suomija ir likusia Vakarų Europa“, – sakė susisiekimo viceministras A. Šliupas.
Viceministras pažymėjo, kad Lietuva, kaip valstybė narė, turinti ES išorės sieną, skiria daug energijos ir laiko, siekiant didesnės ekonominės integracijos ir kuriant veiksmingą transporto rinką, kurioje dalyvautų ES kaimyninės ir kitos šalys.
Liuksemburge prieš savaitę vykusiame Rytų partnerystės transporto ministrų susitikime buvo pritarta regioniniam transporto partnerystės tinklui ir pasiūlyta Europos Komisijai įtraukti jį į Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) reglamentą, ir taip TEN-T tinklą pratęsti į ES Rytų kaimynystės šalis.
,,Manome, kad šių rekomendacijų įgyvendinimas būtų didelis žingsnis, kuriant glaudesnę Europos Sąjungos transporto sistemos ir Rytų partnerių šalių transporto sistemą“, – pabrėžė viceministras.
A. Šliupas taip pat dalyvavo uždaroje tarpinstitucinėje sesijoje, kurioje kartu su kitais ES šalių ministrais, Europos Komisijos ir Europos Parlamento nariais diskutavo apie naujų teisės aktų įgyvendinimą.
Naujausi komentarai