Kone utopiniu vadintas magistralės A1 rekonstrukcijos projektas gali virsti realybe. Į magistralę ties Kaunu žadama investuoti apie 250 mln. litų.
Ties Kaunu ketinama rekonstruoti 13 kilometrų magistralės atkarpą. Planuojamos šešios eismo juostos, naujas tiltas, pora naujų sankryžų ir visų esamų sankryžų rekonstrukcija.
Techninis rekonstrukcijos projektas dar neparengtas, tačiau specialistai skaičiuoja, kad visų sumanymų įgyvendinimas atsieitų apie 250 mln. litų. Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) neabejoja, kad šį projektą bus galima finansuoti ES lėšomis.
„Prieš dešimt metų apie šešias eismo juostas tik nedrąsiai pasvajodavome, o dabar matome, kad greitai tai gali virsti realybe“, – sakė Kauno meras Rimantas Mikaitis. Trečiadienį jis dalyvavo susitikime su LAKD atstovais, kurie pristatė projektą ir Kauno savivaldybės atstovų paprašė pateikti savo pastabas, nes rekonstrukcija palies ir miesto susiekimo sistemą.
Daugiausiai lėšų suris Kleboniškio tiltas ir magistralės bei kelio nuo Kauno link Jonavos sankryža (Biruliškių sankryža).
Tiltas bus šešių eismo juostų. Paskaičiuota, kad naujo tilto statyba kainuotų ne ką daugiau nei senojo rekonstrukcija, todėl planuojama statyti naują.
Biruliškių sankryžą ketinama rekonstruoti iš esmės. Po rekonstrukcijos šioje atkarpoje planuojama leisti 110 km/val. greitį. Padidinus greitį, dabartinis sankryžos variantas būtų pernelyg nesaugus. Projektuotojų paskaičiavimais, optimalus variantas – moderni šviesoforinė deimanto formos sankryža. Kol kas pasaulyje yra tik aštuonios tokio tipo sankryžos: penkios – JAV, trys – Prancūzijoje. Tačiau šios sankryžos pateisino lūkesčius. Artimiausiu metu JAV planuojama įrengti dar 28 tokio tipo sankryžas.
Projektuotojai taip pat yra numatę magistralėje naują sankryžą, apie kurią miesto architektai svajojo daugybę metų. Ji būtų įrengta prie troleibusų parko.
Didžiausias projekto stabdis – žemės išpirkimo klausimas. Rekonstrukcijos metu magistralė išsiplėstų ir įliptų į svetimas valdas. LAKD mano, kad šią problemą galima būtų išspręsti per porą metų. O darbus kai kuriose atkarpose galima būtų pradėti daryti anksčiau. Rekonstrukcija bus vykdoma ruožais ir gali trukti 4-5 metus.
Specialistai jau yra seniau paskaičiavę, kad keturių eismo juostų ties Kaunu pakaks iki 2030 metų, nes per parą magistrale pravažiuojančių transporto priemonių skaičius vis didėja ir didės ateityje.
Naujausi komentarai