Naujojo dizaino „aptakūs“ dviaukščiai autobusai Londone ims važinėti 2012 metais.
Londono meras Borisas Johnsonas ir „Transport for London“ šią savaitę pristatė galutinį naujojo dviaukščio autobuso variantą, skelbia dezeen.com.
Senųjų „Routemaster“ buvo atsisakyta 2005 metais, kai juos pakeitė modernesni dviaukščiai.
Britų dizaineris Thomas Heatherwickas, idėjinis Didžiosios Britanijos paviljono „Sėklos Katedra“ (Seed Cathedral) pasaulinėje Šanchajaus parodoje „Expo 2010“ autorius, suprojektavo ir naująjį autobusą idėjos autorius.
Naująjį modelį pagamins „Wright Group“. Išvaizdą pakeitęs „Routemaster“ į gatvės turėtų išriedėti prieš prasidedant 2012 metų Olimpinėms žaidynėms.
Dar 2008-aisiais B. Johnsonas paskelbė naujojo autobuso dizaino konkursą.
Nors kitas autobusas, bendras „Foster and Partners“ bei„Aston Martin“ koncepcinis modelis 2008-aisiais buvo paskelbtas nugalėtoju, dabar meras nusprendė pasirinkti Thomo Heatherwicko projektą kaip alternatyvą nuosavai transporto priemonei.
Suapvalinti kampai, išlenkti langai, ir panaudotos hibridinės technologijos – taip „sulopytas“ „Routemaster“.
Naujas autobusas bus 15 procentų ekonomiškesnis nei kiti hibridiniai autobusai ir 40 proc. ekonomiškesnis nei dyzeliu varomi dviaukščiai autobusai.
Kaip ir senasis „Routemaster“, šis autobusas gale turi atvirą platformą, kad keleiviai galėtų lengvai įlipti ir išlipti. Dveji laiptai viduje palengvins sklandų perėjimą tarp aukštų.
Palei laiptus įstrižai įmontuotas langas keleiviams suteikia galimybę pasigrožėti Londono vaizdais. Skirtingai nuo pirmtako, lengvas autobusas važiuos tyliau nei kitos transporto priemonės.
„Heatherwick Studio“ projektas:
Inžinieriai turėtų užbaigti natūralaus dydžio autobuso maketą ir jau šių metų pabaigoje pristatyti pirmąjį prototipą.
Naujausi komentarai