Gerinant eismo saugą, šią vasarą Lietuvos keliuose intensyviai rekonstruojamos pavojingos sankryžos, tiesiami nauji pėsčiųjų ir dviračių takai. Iki rugsėjo pabaigos įvairiuose šalies regionuose iš viso bus rekonstruota 13 sankryžų, nutiesta 14 dviračių takų ruožų.
„Palyginti su praėjusiais metais, per pirmąjį šių metų pusmetį eismo įvykių ir žūčių keliuose sumažėjo net ketvirtadaliu. Galima drąsiai teigti, kad gerinant eismo saugą Lietuvoje padaryta didžiulė pažanga. Vienas iš svarbių veiksnių, lemiančių tokį rezultatą, yra nuolatinis dėmesys avaringiems kelių ruožams, juose įrengiamos inžinerinės eismo saugos priemonės“, - sakė susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas.
Šiuo metu jau baigtos rekonstruoti dvi sankryžos netoli Ariogalos ir Alytaus, esančios keliuose Ariogala-Raseiniai bei Alytus-Seirijai. Baigiama rekonstruoti sankryža Pakruojį ir Pasvalį jungiančiame krašto kelyje, jo sankirtoje su rajoniniu keliu Joniškėlis-Pumpėnai.
Intensyviai vyksta darbai ties Prienais, krašto kelyje Kaunas-Prienai-Alytus. Nuo Kauno artėjant link Prienų, netoli miestelio esanti sankryža rekonstruojama į žiedinę, o nuo Alytaus pusės kelio nuovažoje į Prienus įrengiama saugumo salelė ir lėtėjimo juostos.
Pirmiausia tvarkomi avaringiausi, „juodosiomis dėmėmis“ vadinami kelio ruožai. Daugelis „juodųjų dėmių“ būna sankryžose, todėl pavojingos sankryžos rekonstruojamos į žiedines arba į sankryžas su iškiliomis salelėmis pagrindiniame ir šalutiniuose keliuose. Ties įvažiavimais į miestelius įrengiamos įvairios inžinerinės priemonės, priverčiančios vairuotojus sumažinti greitį ir būti budresniems, pėsčiųjų perėjose ir praėjimuose įrengiamos saugumo salelės arba iškilios greičio mažinimo priemonės.
„Dažna nelaimių kelyje priežastis - bandymas lenkti sankryžoje, įvažiavus per dideliu greičiu. Išanalizavus avarijų priežastis konkrečioje vietovėje, sankryža būna atitinkamai pertvarkoma“, - sakė ministerijos Saugaus eismo departamento direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Pumputis.
Eismo saugą taip pat pagerins nauji pėsčiųjų ir dviračių takai, įrengiami ties gyvenvietėmis, prie intensyvaus eismo kelių. Iki šiol daugiausia darbų atlikta ties Bartninkais (Vilkaviškio r.), Kaunu, Jonava ir Joniškiu. Prie Bartninkų gyvenvietės jau nutiesta apie 1,5 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Darbai baigiami kelyje Kaunas-Vandžiogala - abipus šio kelio baigiama nutiesti 2,5 km takų. Beveik 3 km pėsčiųjų ir dviračių takų baigiama įrengti prie gyvenviečių, esančių kelyje Joniškis-Linkaičiai.
Nutiesus pėsčiųjų ir dviračių takus, keliuose susidaro mažiau pavojingų eismo situacijų, sumažėja aukų skaičius, be to, skatinamas aktyvesnis žmonių gyvenimo būdas. Iki rugsėjo pabaigos iš viso Lietuvoje numatoma nutiesti 14 tokių takų ruožų, kurių bendras ilgis - beveik 19 km.
Minėti darbai yra pirmasis eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimo etapas, vykdomas įgyvendinant 2007-2013 m. laikotarpio Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „Kelių tinklo tobulinimas gerinant saugų eismą ir mažinant neigiamą poveikį aplinkai“. Bendra projekto vertė - 32,6 mln. litų, skiriama Europos regioninės plėtros fondo parama - 26,6 mln. litų.
Naujausi komentarai