Pereiti į pagrindinį turinį

Turistus plukdo vandenilio laivelis

2013-11-11 16:17
Korabley.net nuotr.

Ne tik į didžiųjų, bet ir į mažų laivelių rinką skverbiasi naujos technologijos, saugančios aplinką nuo kenksmingų išmetalų.

Amsterdame plaukioja vietinių kanalų tramvajumi vadinamas 22 metrų ilgio turistus plukdantis laivelis "Nemo 2". Jis plaukia tyliai, nes naudoja elektros variklį. Ne veltui šis laivelis pramintas tramvajumi. Skirtumas tik tas, kad turistus plukdantis kanalų laivelis neturi "ūsų", kaip tramvajai.

Laivelis elektros energiją gauna iš specialių energetinių baterijų. Energija atsiranda vykstant specialiai reakcijai, kai sumaišomas vandenilis ir deguonis. Šios reakcijos rezultatas – išskiriamas šilumos kiekis, virstantis energija. Reakcijos metu susidaro vanduo. Nustatyta, kad jis yra švarus, nekenksmingas, todėl laiveliui plaukiant išleidžiamas į kanalą.

Vieninteliai degalai, kurie yra laivelyje, – 6 balionai su vandeniliu. Įrenginys, kuriame vyksta reakcija, vadinamas naujos kartos "Stern" varikliu. Jo galingumas – 40 arklio galių. Laivelis tokiu varikliu gali išvystyti iki 8,6 mazgo greitį.

Be papildymo toks laivas gali plaukioti 9 valandas ir plukdyti 86 keleivius. Jo įgulą sudaro du upeiviai.

Panašios technologijos laivybos srityje nėra naujiena. Jos naudojamos Olandijos povandeniniuose laivuose, kurie sudaro atskirą "Gotland" klasę.

Vienintelis tokių laivelių statybos minusas – vandenilio variklių kaina. Technologijos dar yra naujos ir pakankamai brangios. Jos dar negali masiškai skirtis kelio į mažųjų komercinių laivų rinką.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų