Klaipėdiečiai pirmadienį skubėjo tikrintis savo automobilių padangas. Apie 100 smalsuolių išdrįso atriedėti automobiliais į specialią akciją "Ruošk ratus žiemai".
Į akciją – dygliuota padanga
Miestiečiai aiškinosi, koks jų automobilių padangų protektorių gylis, kokias padangas pravartu įsigyti, kaip įsitikinti, kad jos yra saugios, ir kokia laukia atsakomybė tų, kurie nepaisys nurodymų ir važinės nudilusiomis padangomis.
"Ir ne tik vyrai, bet ir vairuojančios moterys noriai dalyvavo akcijoje. Viena jų, kuri, beje, atvažiavo puikiomis padangomis, net 7 mm protektoriumi, loterijoje laimėjo naujų padangų komplektą", – pasakojo Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro Kelių patrulių kuopos vadas Arnoldas Jankus.
Akcijos metu paaiškėjo, kad tik pusė klaipėdiečių važinėja "padoriomis" padangomis.
"Kiti važinėja tikrai prastos būklės padangomis. O vienas senyvas žmogus atvažiavo trimis vasarinėmis padangomis, o ketvirtoji buvo dygliuota. Gal žmogus kartą per metus išvažiuoja mašina, o gal jis taip lapkričio 1-ajai pasiruošė? Aš nežinau", – svarstė A.Jankus.
Akcijos dalyviai buvo priblokšti, kad itin prastomis padangomis važinėja taksi automobiliai.
"Juk jie veža keleivius, todėl manau, kad jų mašinos turėtų būti saugios. Tačiau daug taksi automobilių važinėja, liaudiškai tariant, visiškai plikomis padangomis", – tikino pareigūnas.
Rekomenduoja 5 mm gylį
A.Jankaus teigimu, žmones domino įvairiausi niuansai, nes dauguma žinojo tik tiek, kad padangų protektorius turi būti tam tikro gylio.
"O kokio, dorai nežinojo dauguma. Rekomenduojama, kad protektoriaus gylis būtų apie 5 cm. Baudos vairuotojas gali sulaukti, jei važinės 3 mm protektoriumi. Žmonės domėjosi, ką reiškia padangų šifrai. Buvo aiškinama, kad skaičiai nurodo ne tik padangos modifikaciją, bet ir pagaminimo metus", – pasakojo A.Jankus.
Pareigūnai ir akcijos sumanytojai priminė vairuotojams, kad nevertėtų naudoti senų, nors ir geros būklės, padangų.
"Juk jos sensta. Labai svarbu ir tai, kaip buvo laikomos padangos. Jei jas veikė šaltis ir tiesioginiai saulės spinduliai, tokių padangų nevertėtų montuoti. Jose atsiranda įtrūkimai, guma ir neeksploatuojama, tačiau netinkamai laikoma, susidėvi", – priminė A.Jankus.
Balkone – nevieta
Padangų gamintojai priminė, kad net tai, kokioje padėtyje buvo laikoma padanga, daro įtaką jos kokybei.
"Balkonuose tikrai nepatarčiau padangų laikyti, kaip kad mėgsta mūsų gyventojai. Tai yra blogai. Tokiu atveju nukenčia padangos šoninis paviršius ir ji gali sprogti, plyšti", – kalbėjo Kelių patrulių kuopos vadas.
Pareigūnas abejojo ir padangų montuotojų dažnai siūloma paslauga – vasarines ar žiemines padangas palikti saugoti kokiuose nors garažuose įsikūrusiems meistrams. Mažai kas gali užtikrinti, kad jos bus laikomos tinkamai.
Akcijos tikslas – priminti vairuotojams, kad artėja lapkričio 1-oji, kai teks keisti vasarines padangas žieminėmis.
Policijos pareigūnai nežada lapkričio 10-ąją, kai pasibaigs padangų keitimo terminas, mojuoti baudos kvitais, tačiau skatina vairuotojus pasirūpinti savo saugumu.
Naujausi komentarai