Privalomų, bet taip ir nesukurtų praktinio vairuotojų mokymo centrų Lietuvoje nebereikės steigti. Papildomai mokytis reikės tik prasižengusiems vairuotojams, o užkietėjusiems pažeidėjams netekti vairuotojų pažymėjimų grės dešimčiai metų.
Tai numatyta ketvirtadienį Seimo priimtose Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisose. Už jas balsavo 87 Seimo nariai, nė vienas nebuvo prieš ir nesusilaikė.
Liberalo Eligijaus Masiulio, „tvarkiečio“ Petro Gražulio, „darbiečio“ Viktoro Uspaskicho ir konservatoriaus Jurgio Razmos siūlymu iš įstatymo išbrauktas reikalavimas įkurti Lietuvoje praktinio vairuotojų mokymo centrus, kuriems buvo suteikta teisė organizuoti ir rengti papildomą vairuotojų mokymą.
Be to, papildomas mokymas bus privalomas nebe visiems vairuotojams, turintiems dvejų metų stažą, bet tik tiems, kurie per pirmuosius dvejus savo vairavimo metus bus pažeidę Kelių eismo taisykles.
„Jeigu vairuotojai per dvejus metus nepadaro kelių eismo nusižengimo, yra drausmingi, gerai elgiasi, jiems nereikės privalomai iš savo kišenės mokant pinigus eiti į papildomus kursus, jie iš karto vairuotoją pažymėjimą įgis (dešimčiai metų - BNS). Tik tiems, kurie padarys pažeidimų, bus papildomi mokymai“, - Seime žurnalistams sakė E.Masiulis.
Jis pabrėžė, kad papildomus mokymus organizuos vairavimo mokyklos, kurių šiandien Lietuvoje yra apie 240-250.
„Manau, kad susisiekimo ministras su Vyriausybe turėtų nustatyti reikalavimus, kokius turėtų atitikti tos vairavimo mokyklos, norėdamos papildomą mokymą atlikti, tos, kurios įvykdys, galės tas paslaugas ir teikti“, - aiškino parlamentaras.
Praktinių vairuotojų mokymo centrų įkūrimą palaikęs Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas socialdemokratas Julius Sabatauskas įsitikinęs, kad Seimas padarė klaidą, panaikindamas šiuos centrus.
„Norint įrengti tokias trasas, kurios buvo numatytos įstatyme - su slidimo danga, su dinaminėmis plokštėmis, su nuokalnių imitavimu - tam reikia milijoninių investicijų. Paprasta mokykla, aišku, to nepajėgs padaryti. Mano manymu, Seimo nariai padarė didelę klaidą. Šiandien turime didelę problemą, specialaus transporto vairuotojai, tai yra policijos, Vadovybės apsaugos departamento, greitosios pagalbos ir kitų, neturi galimybių mokytis, tobulinti įgūdžius tokios sąlygose“, - tvirtino jis.
Papildytame įstatyme numatytos griežtos sankcijos nuolatiniams kelių eismo taisyklių pažeidėjams. Numatyta, kad asmeniui, iš kurio teisė vairuoti transporto priemones buvo atimta du kartus už tai, kad jis padarė teisės pažeidimą būdamas neblaivus arba apsvaigęs nuo narkotikų, vaistų ar kitų svaigiųjų medžiagų, teisė vairuoti transporto priemones būtų gražinama ne anksčiau kaip po 10 metų .
Asmeniui, iš kurio teisė vairuoti transporto priemones buvo atimta tris kartus dėl bet kokių pažeidimų, vairuotojo pažymėjimas taip pat būtų gražinamas ne anksčiau kaip po 10 metų.
Pakeitimų numatyta ir registruojant automobilį.
„Jeigu šiandien pirmiausia registruojame automobilį, po to atliekama techninė apžiūra, jis draudžiamas privalomu civilinės atsakomybės draudimu, sumokami mokesčiai, dabar pirmiausia bus privaloma techninė apžiūra, draudimas, mokesčiai ir galiausiai registravimas. Tik tuomet automobilis galės dalyvauti viešame eisme“, - sakė J.Sabatauskas.
Pagal įstatymą, kai baigsis automobilio draudimas arba techninės apžiūros galiojimas, laikinai bus stabdomas leidimas tam automobiliui dalyvauti viešajame eisme, savininkas per 90 dienų privalės apdrausti mašiną, atlikti jos techninę apžiūrą.
„To nepadarius automobilis bus privalomai išregistruojamas ir savininkas turės grąžinti automobilio valstybinius numeris“, - aiškino J.Sabatauskas.
„Šiandien turime didelę problemą, kad keliais važinėja apie 200 tūkst. automobilių, kurių pasibaigusi techninė apžiūra ir kurie neturi privalomo draudimo. Esame gavę policijos nusiskundimų - jeigu sulaikai kelyje tokį automobilį, nubaudi ir viskas“, - Seimo komiteto vadovas vylėsi, kad nauja tvarka padės išspręsti minėtą problemą.
Taip pat Lietuvoje nebus leidžiama registruoti automobilių, atvežtų iš kitų valstybių, jeigu tose valstybėse jo eksploatavimas buvo draudžiamas dėl techninės būklės.
Papildomai turės būti įvertintas į avariją patekęs automobilis.
„Po autoįvykio, jeigu sugadinimas automobilis taip, kad jo saugos sistemos išvedamos iš rikiuotės, tada po sutvarkymo, jam techninė apžiūra sustabdoma, tai yra ir dabar, bet realiai tai neveikė, nes nebuvo pareigos po sutvarkymo pateikti patvirtinimą, kad automobilis suremontuotas tinkamai, kad juo važinėti saugu“, - teigė J.Sabatauskas.
Keliais vadelioti, varyti gyvulius ar paukščius, joti bus leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims.
Dauguma įstatymo pakeitimų pradės galioti nuo kitų metų sausio, jeigu įstatymą pasirašys prezidentė Dalia Grybauskaitė.
Naujausi komentarai