Sostinės meras Artūras Zuokas kreipėsi į kelių savivaldybių vadovus ir kvietė savivaldybes tapti naujai įsteigto bazinio oro vežėjo „AirLituanica“ akcininkėmis.
Savivaldybėms siūloma įsigyti bent po vieną akciją, kurios vertė siekia 25 tūkst. eurų, kaip rašoma Vilniaus miesto savivaldybės pranešime.
Tarp pakviestųjų – Kauno ir Klaipėdos, Palangos, Druskininkų miestų, Kauno ir Trakų rajonų savivaldybės.Tokia A.Zuoko idėja turi sąsajų su realybe ir ar biudžetų skyles sunkiai belopančių savivaldybių vadovai bent svarstys šią galimybę?
Andrius Kupčinskas, Kauno miesto meras
A.Zuokas man dėl to yra skambinęs prieš savaitę, sakė, kad atsiųs pasiūlymą. Įdomu, kokie bendrovės įstatai, koks steigėjų sąrašas, kokia numatoma veikla. Jeigu jie skraidytų tik iš Vilniaus, manau, pasiūlymas absoliučiai nedomintų. Jeigu skrydžiai būtų vykdomi ir iš besiplečiančio Kauno oro uosto, tuomet kiltų kitų klausimų: kokiomis sąlygomis, koks bendrovėje būtų savivaldybės balsas.
Kai gausime išsamų pasiūlymą, tuomet ir vertinsime, žiūrėsime. Kol neaiški bendrovės struktūra, pasiūlymo sąlygos, sunku vertinti ir vienos akcijos kainą. Ką ta viena akcija reiškia valdant pačią įmonę?
Pirmiausia svarbus geranoriškas nusiteikimas. Kažkada savivaldybė valdė „Žalgirio“ akcijas, bet per ilgą laikotarpį buvo nuspręsta atsisakyti tų akcijų.
Savivaldybė nėra verslo įmonė, verslo nedaro, jos pagrindinis tikslas yra patenkinti viešąjį interesą. Sprendimas dėl kokių nors akcijų ir įsipareigojimų nepriimtinas.
Vincas Kapočius, Trakų rajono meras
Trečiadienį savivaldybės taryboje svarstėme šį pasiūlymą. Jis nelabai domina. Vienos akcijos kaina yra 25 tūkst. eurų. Ši suma labai didelė. Reikia turėti atliekamų pinigų, kad galėtum investuotuoti. Šiandien jų neturime. Kokia kaina būtų patrauklesnė? To nesvarstome.
Ričardas Malinauskas, Druskininkų miesto meras
Jeigu turėtume pinigų tiek, kiek jų neturime, pasiūlymas tikrai domintų. Kadangi finansiniai ištekliai yra tokie, kad blogiau jau retai būna, tokio klausimo, deja, negalime net rimtai svarstyti. Nesvarbu, kaina būtų tūkstantis ar dešimt tūkstančių, šiomis aplinkybėmis jau nieko nelemtų. Čia juk ne vaikų lėktuvėliai, sulankstyti iš laikraščio, o oro linijų bendrovė...
Tai yra rimti pinigai, akcijos, ir mes negalime sau to leisti. Patys ieškome, kaip pritraukti investicijų į savo miestą, į Druskininkų aerodromą.
Savivaldybė niekada negalės sau leisti tokių investicijų ar išlaidų. Savus darbuotojus leidžiame nemokamų atostogų, kad subalansuotume biudžetą. Oro vežėjo akcijoms pirkti esame tikrai per maži.
Valerijus Makūnas, Kauno rajono meras
Gavome tą pasiūlymą ir artimiausiu metu nagrinėsime. Tačiau mūsų nuomonė tokia, kad labiau būtume suinteresuoti Kauno oro uosto plėtra, jo galimybėmis, ir vargu ar dalyvausime Vilniaus projekte.
Manyčiau, kad mes labiau linkę orientuotis į Kauno oro uosto ir šalia esančių įmonių, kaip Laisvos ekonominė zona, Logistikos centras, plėtrą, šį regioninį stambų projektą, kuris labiausiai atspindėtų regiono ir Lietuvos interesą. Svarstoma dar bus, bet jis jau dabar labiau orientuotas į Kauno oro uostą.
„AirLituanica“Skelbiama, kad bendrovės „AirLituanica“ pradinis įstatinis kapitalas – 2,5 mln. eurų. Planuojama, kad oro linijų bendrovė skrydžius pradės kitų metų pavasarį. Vilniaus savivaldybė šiuo metu turi 34 proc. įmonės akcijų, 17 proc. planuojama išplatinti Lietuvoje registruotoms įmonėms ar privatiems asmenims, 49 proc. akcijų bus skirti strateginiam investuotojui.
Naujausi komentarai