Pereiti į pagrindinį turinį

Eismas Klaipėdoje pakoreguotas kauniečio prašymu? (papildyta)

2012-12-21 15:46
Eismas Klaipėdoje pakoreguotas kauniečio prašymu? (papildyta)
Eismas Klaipėdoje pakoreguotas kauniečio prašymu? (papildyta) / DMN archyvo nuotr.

Vairuotojus glumina Statybininkų ir Minijos gatvių sankryža. Norintys sankryžoje sukti iš Statybininkų prospekto į dešinę degant raudonai šviesai, jau kurį laiką pasigenda žalios rodyklės. Po rekonstrukcijos ši rodyklė dėl neaiškių priežasčių dingo. Tačiau dažnas vairuotojas vedamas įpročio šioje sankryžoje vis pažeidžia eismo taisykles.

Klaipėdos kelių policijos biuro vyresnysis specialistas Gintaras Kučinskas teigė, jog pagal numatytą sankryžos rekonstrukcijos projektą, žalia rodyklė šioje sankryžoje turėjo būti. Tačiau, pasak vyriausio specialisto, vieno net ne Klaipėdoje gyvenančio vairuotojo raštas savivaldybei sugebėjo pakoreguoti eismo planus šioje sankryžoje.

„Mes įvertinę situaciją ir eismo intensyvumą, pagal projektą buvome tas rodykles uždėję. Tačiau po savaitės kažkoks pilietis iš Kauno savivaldybei parašė protingą raštą, kuriame išdėstė, jo nuomone, esamus tokio sprendimo trūkumus. Todėl savivaldybė, tikriausiai nenorėdami pyktis su svečiu iš Kauno, nusprendė žalias rodykles panaikinti. Iš tiesų pikta, kad net ne vietinis žmogus gali reguliuoti eismą mūsų mieste“, - situaciją ironizavo pareigūnas.

Pasak G. Kučinsko, rodyklė sukant iš Statybininkų prospekto į Minijos gatvę nepamaišytų. Pareigūnas teigė, jog eismas ten yra pakankamai dėkingas tokiam manevrui.

„Pėsčiųjų perėjos sukant į dešinę iš Statybininkų prospekto nėra. Padarius posūkį automobilis atsiranda papildomoje juostoje, todėl nemaišo važiuojantiems pirma juosta. Vienintelis atvejis, kuomet rodyklė gali sudaryti nemalonumų, tai jei Minijos gatve važiuojantis automobilis sankryžoje nuspręstų apsisukti. Bet, kiek žinoma, toje sankryžoje per dieną apsisuka gal tik 5 automobiliai. Tad prasmės, mano nuomone, rodyklės nebuvimui nėra“, - kalbėjo pareigūnas.

G. Kučinskas teigė, jog šioje sankryžoje žalios rodyklės nebus. Pasak pareigūno šiuo metu yra peržiūrimos kitos sankryžos, kuriose taip pat bus panaikintos papildomos sukti leidžiančios sekcijos.

„Artimiausiu metu bus peržiūrimos ir kitos sankryžos. Atsižvelgdami į pėsčiųjų saugumą, jau panaikinome žalias rodykles Taikos prospekto ir Dubysos gatvės sankryžoje. Taip pat greitu metu posūkio manevrą degant raudonai šviesai leidžiančio ženklo nebeliks ir Taikos prospekto bei Kauno gatvės sankryžoje“ - įspėjo pareigūnas.

Papildyta 2012.12.21  12:19 val.

Pasirodžius naujienai į portalo kl.lt redakciją kreipėsi ir rašto savivaldybei iniciatorius kaunietis Dalius. Vyras iš Kauno teigė, jog pagal dabartines Susisiekimo ministerijos patvirtintas šviesoforų įrengimo taisykles, žalia rodyklė minėtoje vietoje negali būti įrengta, nes jos buvimas pažeistų du šviesoforų įrengimo taisyklių punktus. Taip pat kaunietis teigė neprašęs panaikinti rodyklės, o tik raštu išdėstęs savo pastebėjimus, po kurių Klaipėdos savivaldybė priėmė atitinkamą sprendimą.

„„Susisiekimo ministro patvirtintos Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės įsigaliojo š.m. gegužės 1 d. ir jos galioja naujai įrengiamoms bei rekonstruojamoms sankryžoms. Minėtoje Statybininkų - Minijos g. sankryžoje iš Statybininkų gatvės į Minijos gatvęs link miesto centro posūkis leidžiamas iš dviejų eismo juostų. Lentelė posūkiui į dešinę iš Statybininkų gatvės negali būti įrengta pagal Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių 77.3 ir 77.7 punktus. Tiek Klaipėdos policija, tiek savivaldybė turi laikytis galiojančių teisės aktų, kad būtų užtikrintas teisėtas visų eismo dalyvių saugumas. Ir jeigu Klaipėdos savivaldybė nurodė lentelę su žalia rodykle nuimti, tai yra tik dėl to, kad sankryža atitiktų Lietuvos Respublikoje galiojančius teisės aktus. Nors posūkis leidžiamas iš dviejų eismo juostų, tokiu atveju Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės nedraudžia numatyti atskirą fazę posūkiui į dešinę, užtikrinant didesnį eismo pralaidumą - tokiu atveju posūkiui į dešinę gali būti įrengtas atskiras šviesoforas su rodyklėmis. Prieš projektuodami sankryžą eismo organizatoriai turi žinoti eismo srautus ir numatyti atitinkamas fazes, kad būtų užtikrintas tinkamas eismo pralaidumas. Ir pabaigai retorinis klausimas - jeigu atvažiavęs į kitą miestą pilietis pamato teisės aktus pažeidžiančią tvarką, ar jis turi teisę kreiptis į atitinkamą instituciją, ar ši teisė skirta išimtinai to miesto gyventojams?", - savo laiške teigė rašto savivaldybei iniciatorius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų