Pereiti į pagrindinį turinį

Kvartetas ir fortepijonas arba 16 stygų ir 88 klavišai

2008-10-22 12:04
 Kvartetas ir fortepijonas arba 16 stygų ir 88 klavišai
Kvartetas ir fortepijonas arba 16 stygų ir 88 klavišai / Scanpix nuotr.

„Kvartetas ir fortepijonas" - tai beveik metus truksiantis 16 stygų ir 88 klavišų ciklas, sumanytas Valstybinio Vilniaus kvarteto, parengusio ne vieną stilingą teminę programą.

Šį sekmadienį, spalio 26 d., 16 val. Vilniaus taikomosios dailės muziejuje įvyks pirmieji rafinuoti kvarteto ir fortepijono pašnekesiai, šį kartą dalyvaujant eksperimentuojantiems pianistams Birutei Vainiūnaitei, Sonatai Deveikytei-Zubovienei ir Rokui Zubovui.

Sekmadieninio popietės programos branduolį sudaro trys 2000 m. kūriniai, įkvėpti ir reflektuojantys Čiurlionio garsovaizdžius. Sukurti trijų skirtingų kartų autorių: Remigijaus Merkelio, Mindaugo Urbaičio ir Vytauto Barkausko, šie kūriniai reprezentuoja skirtingus estetinius pasaulius ir jų santykį su lietuviškos kultūros simboliu. M. Urbaičio „Ramybė" ir Vytauto Barkausko „Karalaitės kelionė. Pasaka" iš karto nurodo kryptį, aptinkamą kūrinių pavadinimuose. Tai Čiurlionio meditacijų, tapybinių įvaizdžių ir simbolių bei subtilaus jo muzikos poetiškumo įkvėptos kompozicijos.
Vis dėlto kompozitorius Urbaitis pagrindiniu kūrybiniu atspirties tašku pasirenka Čiurlionio muziką. „Kūrinio emocinis pasaulis - tai Čiurlionio paveikslui „Ramybė" ir kitiems panteistiniams simbolistiniams jo darbams būdingas visatos beribiškumo ir gamtoje slypinčio didingumo išgyvenimas, čia Urbaičio sukuriamas išskirtinai „čiurlioniškomis" priemonėmis" - pasakoja Rokas Zubovas, kuris toliau teigia, kad Remigijaus Merkelio kvinteto „MiKonst" atspirties taškas - abstraktus: tai Čiurlionio vardų trumpinys, perteikiamas ir grynai muzikine išraiška - nuolat (Konstanta) pasikartojanti Mi nata.

Devynių koncertų serijoje „Kvartetas ir fortepijonas" ansamblis ketina griežti daugiau nei su dešimčia skirtingų kartų ir įvairių tautybių pianistų: nuo Edvino Minkšimo ir Andriaus Žlabio iki Margaritos Zimmermann, Tamami Honmos ir kitų.

 1965 m. debiutavęs kvartetas susikūrė ir ištobulino savitą interpretavimo tradiciją, plačią raiškos priemonių skalę ir gebėjimą įsigilinti į įvairių epochų bei stilių muziką interpretuojant Haydną, Beethoveną, Brahmsą ar Schnittkę, Schönbergą ir Cage'ą. Be to, beveik dešimt metų kartu griežiantys dabartiniai kvarteto nariai (Audronė Vainiūnaitė, Artūras Šilalė, Girdutis Jakaitis ir Augustinas Vasiliauskas) susikūrė ir savitą socialinę aplinką, ne mažiau svarbią kameriniam muzikavimui.

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų