Antradienį laivų statykloje „Hyundai Heavy Industries Co., Ltd“ Pietų Korėjoje oficialiai pradėtas statyti laivas-saugykla su dujinimo įrenginiu.
Laivas-saugykla į Klaipėdos uostą turėtų atplaukti 2014 metų antroje pusėje.
„Šiandien yra svarbi diena, nes prasideda antrasis SGD laivo-saugyklos įgyvendinimo etapas – laivo statyba. Tai yra fizinis laivo-saugyklos montavimas, kuris pradėtas nuo laivo korpuso plieno pjovimo darbų. Manau, jog laivo statybos darbai yra tvirtas SGD terminalo projekto įgyvendinimo pamatas, ant kurio po kiek daugiau nei dviejų metų pradės veikti laivas-saugykla. Labai džiugina tai, kad darbai atliekami tiksliai pagal numatytą grafiką, kas skatina toliau tokiu pat sparčiu žingsniu judėti į priekį“, - sakė AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.
Laivo-saugyklos statybos darbai prasidėjo nuo plieno lakštų pjovimo darbų. Dažniausiai naudojamas įprastas anglinis plienas dar vadinamasis lengvuoju plienu, tačiau konkrečiose vietose, kur yra didžiausios apkrovos laivo konstrukcijai naudojamas didelio stiprumo plienas, kitaip vadinamas specialusis laivų statybos plienas. Vien plieno konstrukcijos sudarys apie 25 tūkst. tonų laivo svorio, kai tuo tarpu visas su įranga laivas svers apie 36 tūkst. tonų.
Plieno pjovimo procesas vykdomas automatiniu būdu, pasitelkiant specialias plazmines plieno pjovimo stakles. Prie šių staklių dirba vienas operatorius ir du pagalbiniai darbuotojai užtikrinantys nenutrūkstamą medžiagų tiekimą. Operatoriui tiekiami plieno lakštai, taip pat gruntas ir dažai. Planuojama, jog plieno pjovimo darbai užtruks iki 2013 metų kovo.
Vykdant plieno pjovimo darbus bus įgyvendinami ir šie gamybos etapai: surenkamų plieninių rėmų ir konstrukcijų ruošinių gamyba; modulių surinkimas; smėliavimas ir dažymas; vamzdynų ruošinių gamyba ir surinkimas; izoliacijos, šildymo vėdinimo sistemos ir interjero įrengimas; SGD talpyklų sistemų montavimas bei elektros automatikos įrengimas.
AB „Klaipėdos nafta“ SGD terminalo projektą įgyvendina nenukrypdama nuo plano, todėl kaip ir buvo tikėtasi laivo-saugyklos statybos pradžia paskelbta ir pradėta laiku. Taip pat paraleliai vykdoma laivo technologinių sistemų gamyba bei šių sistemų patikrinimo ir testavimo darbai.
Sutartis dėl suskystintųjų gamtinių dujų plaukiojančio laivo-saugyklos su dujinimo įrenginiu pagaminimo buvo sudaryta tarp AB „Klaipėdos nafta“ ir Norvegijos bendrovės „Höegh LNG“. Tiekėjas pateiks laivą, teiks priežiūros ir operavimo paslaugas, užtikrins kompetentingą laivo įgulą.
Naujausi komentarai