Pereiti į pagrindinį turinį

ŠMM: Dėmesys pedagogus rengiančioms studijoms pasiteisino

2010-09-15 11:02
ŠMM: Dėmesys pedagogus rengiančioms studijoms pasiteisino
ŠMM: Dėmesys pedagogus rengiančioms studijoms pasiteisino / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Švietimo ir mokslo ministerijoje apžvelgti 2010 m. priėmimo į aukštąsias mokyklas pokyčiai rengiant pedagogus. Konstatuota, kad stojančiųjų motyvaciją skatinančios šių metų priėmimo naujovės iš esmės pasiteisino.

Priėmimo rezultatų aptarime dalyvavo priėmimą į pedagogines studijas tobulinančios darbo grupės, aukštųjų mokyklų ir studentų organizacijų, Aukštojo mokslo ir Švietimo tarybų, taip pat Prezidentūros, Seimo ir Vyriausybės atstovai.

Stojantieji į valstybės finansuojamas pedagoginių studijų vietas šiemet pirmą kartą turėjo laikyti motyvacijos testą, kuris stojant pridėjo iki 2 balų. Iš viso motyvacijos testui registravosi 2952 stojantieji, o jį  laikė – 1957. Beveik pusė stojančiųjų į pedagogines studijas (966), jas rinkosi pirmuoju pageidavimu: universitetuose – 754, kolegijose – 212.Valstybės finansavimą gavo 1158 būsimieji pedagogai: 836 universitetų ir 322 kolegijų pirmakursiai. Įvedus motyvacijos testą fiksuoti aukšti pereinamieji balai: universitetuose – 25,7–14 balų, kolegijose – 21,9–6,2 balo.

„Priėmimo rezultatai rodo, kad motyvacijos testas paskatino jaunimą atsakingiau pasverti ketinimus studijuoti pedagoginėse programose. Tai pasakytina ir apie tuos, kurie pasirinko valstybės nefinansuojamas studijas“, – sako švietimo ir mokslo viceministrė Nerija Putinaitė.

Atsižvelgiant į valstybės poreikį, 2010 m. taip pat beveik dvigubai sumažintas pedagoginių studijų krepšelių skaičius, tačiau didinamas finansavimas vienai studijų vietai. Vienai pedagoginių studijų vietai universitetuose skiriama 7 638, kolegijose – 5 889 litų. Pusė įstojusiųjų į valstybės finansuojamas vietas gaus specialią papildomą skatinamąją stipendiją, jos dydis – 400 litų.

Didesnę specialistų ruošimo kokybę laiduoja ir 2010 m. priimti pedagogų rengimą reglamentuojantys teisės aktai, numatantys aukštesnius reikalavimus studijoms ir didesnį dėmesį būsimų pedagogų praktikoms, taip pat išplečiantys pedagogų rengimo modelių įvairovę.

„Tikimės, kad jau ateinančiais metais aukštosios mokyklos ims labiau konkuruoti tarpusavyje dėl pedagogų rengimo kokybės, pasirinkdamos įvairesnes pedagogų rengimo formas, tobulindamos dėstytojų kvalifikaciją, diegdamos studijų naujoves“, – pabrėžia švietimo ir mokslo viceministrė Nerija Putinaitė.

Ruošiantis kitų metų priėmimui, pagal diskusijose su interesų grupėmis pateiktus pasiūlymus ir darbo grupės rekomendacijas bus koreguojamas motyvacijos testo turinys ir tobulinamas testo laikymo organizavimas. Įvertinus šių metų priėmimo patirtį, taip pat bus apsispręsta dėl kitų metų valstybės finansuojamų pedagoginių studijų vietų skaičiaus. Apie numatomus pokyčius kitais metais priimant studijuoti ir rengiant pedagogus bus paskelbta iki šių metų pabaigos.

2010 m. priėmimo naujovės ir rezultatų apžvalga

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų