Pereiti į pagrindinį turinį

Vaikų gerovė – profesionalų rankose

2010-10-06 19:19
Vaikų gerovė – profesionalų rankose
Vaikų gerovė – profesionalų rankose / DMN archyvo nuotr.

Pirmas mokslo metų mėnuo baigėsi. Tėvai visada trokšta, kad jų vaikai būtų gabiausi, kad jiems sektųsi. Tačiau ne visiems mokyklos suole vienodai lengva.

Kai kuriems mokiniams sunku sutelkti dėmesį, namų darbai tampa didžiule kančia, neįveikiama be suaugusiųjų pagalbos.

Tėvai, susidūrę su nesklandumais, ne visada žino, ko griebtis. Kaip palengvinti vaikui mokymosi procesą, kaip jam padėti?

Pirmiausia nerimu ir dvejonėmis rekomenduojama pasidalyti su atžalos mokytoju. Jis, pasitaręs su mokykloje dirbančiais specialistais – specialiuoju pedagogu, logopedu, psichologu ar socialiniu pedagogu – suteiks mokiniui papildomą pedagoginę pagalbą.
Nuo šiol ji turėtų būti vis labiau prieinama ne tik didmiesčiuose, bet ir atokiose šalies vietovėse gyvenantiems moksleiviams.

Švietimo ir mokslo ministerijos Ugdymo plėtotės centras nuo šių metų gegužės įgyvendina projektą, kuris turėtų padidinti pagalbos mokiniui veiksmingumą ir užtikrinti visų švietimo lygių įstaigų teikiamų paslaugų prieinamumą specialių poreikių bei socialinę atskirtį patiriantiems vaikams.

„Projektas prisidės prie to, kad bus mažinamas atotrūkis tarp teikiamos pedagoginės psichologinės pagalbos kaime ir mieste gyvenantiems moksleiviams. Įgyvendinus projektą bus užtikrinamas tinkamas pagalbos specialiųų poreikių vaikams teikimo sistemos funkcionavimas, stiprinama pedagoginių psichologinių tarnybų tinklo infrastruktūra Lietuvoje“, – su 2007–2013 m. ES struktūrinių fondų parama įgyvendinamo projekto laukiamus rezultatus pristatė Ugdymo plėtotės centro projektų vadovė Jurgita Nainienė.

Plečia paslaugų ribas

Socialinis pedagogas, psichologas dirba jau kone kiekvienoje šalies mokykloje. Tačiau užtikrinti teikiamų paslaugų kokybę ne visada pavyksta: išskirtiniais atvejais net specialistams pritrūksta žinių ir kvalifikacijos.

„Tikimasi, kad sukūrus ir modernizavus pedagoginių psichologinių tarnybų bei kitų projekte dalyvaujančių įstaigų infrastruktūrą, jų darbuotojai galės konsultuoti daugiau vaikų, jų tėvų ar globėjų bei užtikrinti įvairiapusišką ir nepavėluotą pagalbą. Kad tai būtų pasiekta, kiekvienam pedagogui reikia nuolat atnaujinti savo gebėjimus, įgūdžius ir žinias“, – kalbėjo J.Nainienė.

Projektas „Pedagoginių psichologinių tarnybų infrastruktūros, švietimo įstaigose dirbančių specialiųjų pedagogų, socialinių pedagogų, psichologų, logopedų darbo aplinkos modernizavimas“ įgyvendinamas visoje Lietuvoje. Iki 2013 m. gegužės 31 d. vyksiančiam projektui skirta daugiau nei 24,5 mln. litų parama, ES dalis siekia 20,8 mln. litų.

Projekto vykdymo laikotarpiu numatyta įrengti ir modernizuoti specialiųjų pedagogų, socialinių pedagogų, psichologų darbo vietas 121-oje bendrojo lavinimo mokykloje. Specialistų kabinetams numatyta nupirkti naujų baldų, biuro įrangos, aprūpinti kompiuterine įranga.

Įgyvendinant projektą užsibrėžta modernizuoti 55 pedagogines psichologines tarnybas ir švietimo įstaigas, teikiančias pedagoginę ir psichologinę pagalbą.

Be to, numatyta atlikti Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro, įsikūrusio Vilniuje, rekonstrukciją.

Kurs jaukesnę aplinką

Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro patalpos remonto nematė jau beveik 20 metų.  „Pas mus atvažiuoja užsieniečių, atliekame tarsi reprezentacinę funkciją, tačiau priimti svečius būna truputį gėda. Todėl labai džiaugiamės, kad Ugdymo plėtotės centras mus įtraukė į savo projektą“, – kalbėjo Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro direktorės pavaduotoja Rita Kišonienė.

Po remonto centre turėtų atsirasti mokymo priemonių, skirtų specialiųų poreikių turintiems vaikams, ekspozicija. Be to, ketinama įrengti specialiosios literatūros biblioteką, sutrikimų diagnostikos metodikų saugyklas.

„Ginčytinu atveju, kai tėvai nesutinka su Pedagoginės psichologinės tarnybos darbuotojų išvadomis, mes tampame arbitražu. Tėvai su vaikais atvyksta į mūsų centrą papildomų tyrimų. Kelionė į Vilnių tolima, todėl norime vaikams įrengti žaidimų kambarį, kad jie pailsėtų, atsipalaiduotų, atsikratytų įtampos. Planuojame sukurti ir tėvų kampelį, kur jie galėtų patogiai laukti, kol vaikas bus tiriamas. Norime kuo žmoniškesnės ir jaukesnės aplinkos“, – ateities viziją pristatė R.Kišonienė.

Kas kam padeda

Socialinė pedagoginė pagalba skirta šalinti priežastims, dėl kurių mokiniai negali lankyti mokyklos ar vengia tai daryti.

Su tėvais padėti vaikams ir jaunimui pasirinkti mokyklą pagal jų protines ir fizines galias. Padėti mokiniui adaptuotis mokykloje.

Psichologinė pagalba padeda nustatyti mokinio psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, padėti jas spręsti.

Specialioji pagalba teikiama siekiant padėti mokiniams dalyvauti ugdymo procese ir popamokinėje veikloje.

Specialusis pedagogas teikia pagalbą moksleiviams, turintiems intelekto, specifinių pažinimo, emocijų, elgesio ir socialinės raidos, judesio, lėtinių somatinių ir neurologinių sutrikimų, esantiems riboto intelekto.

Pagalba - nemokama

Rūpimus klausimus, susijusius su vaiko ugdymu, asmenybės raidos bėdomis, padeda spręsti savivaldybių pedagoginių psichologinių tarnybų specialistai. Į juos pagalbos gali kreiptis mokiniai, jų tėvai ir mokytojai. Specialistai kompleksiškai įvertina vaiko raidos ypatumus, atlieka išsamų pedagoginį psichologinį mokinio vertinimą, įvardija mokymosi sutrikimų priežastis, parengia atlikto vertinimo išvadą, mokytojams ir tėvams teikia rekomendacijų dėl tolesnio vaiko ugdymo – ugdymo programos taikymo, mokyklos pasirinkimo.

Jei mokinys ar jo tėvai nesutinka su Pedagoginės psichologinės tarnybos atlikto pedagoginio psichologinio vertinimo išvada ir rekomendacijomis dėl tolesnio ugdymo, jie gali kreiptis į Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centrą.

Jo specialistai, išnagrinėję visus dokumentus, susijusius su vaiko pedagoginiu ir psichologiniu vertinimu, pabendravę su vaiku, jo tėvais, prireikus, su vaiką ugdančiais mokytojais ir savivaldybės pedagoginių psichologinių tarnybų specialistais, teikia galutinę išvadą dėl vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių, rekomendacijų dėl tolesnio jo ugdymo organizavimo formos (bendrojo lavinimo klasėje, specialiojoje ar lavinamojoje klasėje, specialiojoje mokykloje), ugdymo programų taikymo.

Vilniaus miesto psichologinės pedagoginės tarnybos teikiamos paslaugos yra nemokamos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų