Labai keista, kad Kauno socialdemokratai neberanda svarbių darbų Kauno miesto labui ir užsiėmė žalinga ir beprasmiška iniciatyva panaikinti dviračių taką Laisvės alėjoje.
Lietuvos dviratininkų bendrija ir daugiatūkstantinė Kauno dviračių mėgėjų bendruomenė tikisi, kad kitos miestą valdančios koalicijos partijos ir savivaldybės vadovai paliks ramybėje dviračių taką Laisvės alėjoje ir patars kolegoms socialdemokratams užsiimti prasmingesniais darbais.
Kaune dviračių takų sistema pradėta planuoti prieš 20 metų, parengiant ir patvirtinant miesto dviračių takų vystymo planus. Dviračių takas Laisvės alėjoje buvo įrengtas remiantis 2001 m. lapkričio 30 d. Tarybos sprendimu Nr. 203 patvirtinta Kauno m. dviračių takų plėtros schema. Kaune yra vos ~50 km dviračių takų, tuo tarpu keliskart mažesniame Panevėžyje ~120 km, Klaipėda ir Šiauliai taip pat sėkmingai vysto savo dviračių takų tinklą. Užuot kalbėjus apie vieno iš keleto esamų takų naikinimą Kaune. Būtina šnekėti apie spartesnė jų plėtrą. Nes savivaldybės duomenimis, ~150 tūkstančių kauniečių turi dviračiu, bet negali patogiai ir saugiai jais naudotis.
Šiuo metu Kauno dviračių takai, stovėjimo vietos planuojami ir įgyvendinami remiantis Kauno m. savivaldybės tarybos 2010-06-03 d. sprendimu Nr. T-296 patvirtintu Kauno miesto dviračių takų specialiojo planu.
Teritorijų planavimo specialistams, eismo organizavimo ir eismo saugumo, dviračių ekspertams, projektuotojams senai buvo aišku, kad miesto centre vienintelė tinkama arterija dviračių transportui yra specialia įrengtas dviračių takas Laisvės al., nes nėra kitos alternatyvos. Miesto centras iš vienos pusės apribotas Karaliaus Mindaugo prospektu, iš kitos pusės Nemuno šlaitas. Paralelinėse K. Donelaičio ir Kęstučio gatvėse eismas per daug intensyvus ir fiziškai trūksta vietos ten įrengti dviračių takus. Važiuoti kartu su viešuoju ir kitu transportu toe gatvėse dviratininkams labai nesaugu ir joks atsakingas politikas negali siūlyti sprendimų, skatinančių žmonių mirtis ir sužalojimus.
Norint užtikrinti geresnį eismo saugumą Laisvės alėjoje, reikia įrengti tinkamą dviračių taką (ryškiai paženklintą) ir kontroliuoti kelių eismo taisyklių laikymąsi dviratininkų ir pėsčiųjų tarpe. Tai galėtų užtikrinti reguliarus viešosios policijos patrulių budėjimas su dviračiais Laisvės alėjoje, senamiestyje, Šančių ir Nemuno krantinės dviračių takuose.
Labai reikalinga socialinė reklama ir gyventojų švietimas, raginant pėsčiuosius ir dviratininkus laikytis kelių eismo taisyklių reikalavimų ir mandagaus elgesio.
Iškarpa iš galiojančio Kauno miesto dviračių takų specialiojo plano su Laisvės al. Ir gretimų teritorijų sprendiniais.
Naujausi komentarai