Atia, mikriukai

Ar žinote, kad yra viena sritis, kurioje mes lenkiame aukščiausio pragyvenimo lygio Norvegiją? Tai viešasis transportas. Norvegijoje yra keturios jo rūšys, o štai Kaune – net šešios. Tiesa, pirmenybė tik aritmetinė. Funikulieriai, troleibusai, autobusai, greitieji autobusai, mikroautobusai ir taksi – šios susisiekimo priemonės turėtų mūsų kelionę po miestą  padaryti greitą, saugią ir komfortišką, bet…

Kad šioje vietoje reikia dėti daugtaškį, įrodė ir pavasarį įvykę Kauno mero rinkimai. Pretendentų į miesto vadovus debatuose bene daugiausiai idėjų buvo pasiūlyta viešojo transporto organizavimo srityje. Vadinasi, tai labiausiai rekonstruotina sritis, kurioje labiausiai ir pasireiškė kandidatų fantazija. Na, apie tramvajų Kaune kalbos nėra naujos, bet kad Šilainius ar Aleksotą būtų galima iš centro pasiekti oro transportu (kapsule kaip slidinėjimo trasose) – tai jau buvo netikėta net ir pažadų retorikoje.

Bala nematė tų utopijų, turime didesnį rūpestį. Šią savaitę atsisveikinsime su maršrutiniais taksi, meiliai vadintais mikriukais. Nuo liepos 1-osios bendrovė "Kautra" laidoja šią nuostolingą veiklą. Ją perima bendrovė "Kauno autobusai", valdanti ir troleibusų, ir autobusų ūkį.

Įjunkyti kauniečius į viešąjį transportą sekasi daug sunkiau, nei pasodinti juos ant dviračių.

Prieš penkerius metus dalytus pažadus, kaip moderniai ir šiuolaikiškai būsime vežiojami po miestą maršrutiniais autobusais, šiandien keičia kiti pažadai: esą, persėdę į mažos talpos autobusus, keliausime ir pigiau, ir patogiau, o visame viešajame transporte veiksianti bendra bilietų sistema leis taikyti lengvatas.

Vis dėlto įjunkyti kauniečius į viešąjį transportą sekasi daug sunkiau, nei pasodinti juos ant dviračių. Nevilioja ir nuolat modernizuojamas autobusų bei troleibusų parkas. Mieste labiau nei technikos trūksta maršrutų. Jeigu reikia laukti transporto pusvalandį ir ilgiau, o norimą tašką gali pasiekti persėdęs kelis kartus, vargu ar ką nors tai suvilios išlipti iš nuosavo automobilio. Kol kas Kaune patikimiau iš taško A į tašką B nuriedėti dviračiu, paspirtuku, riedlente ar tiesiog pėsčiomis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Joana

Joana portretas
Kaune ir taip labai gerai išvystytas visuomeninis trsnsportas. Kitų miestų gyventojai ir to neturi. Džiaukitės ir vertinkite ką turite.

To Krabui BBD ant kauniečių

To   Krabui BBD ant kauniečių   portretas
Kaunietis, tai ne tik Tu.Išrinko žmonės. Bus, kol bus kadencija. Nerinkai Tu, tai nereiškia, kad kiti nerinko.Ne vien pagal Tave priimami sprendimai....

o

o portretas
Buvo patogūs, gražūs, tvarkingi, greitai vežantys į įvairias Kauno vietas...Kas blogai? Kodėl juos nuima? Dideliais autobusais bus patogiau, greičiau?
VISI KOMENTARAI 5
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Kaune yra visko
    Kaune yra visko

    Yra tokių miestukų, kuriuose viskas taip tobula, kad lyg nieko ir nevyksta. Tarkim, Šveicarijoje. Nuobodybė kvadratu, bet Kaunas kitoks, jame yra viso ko. Žinoma, ir to, ką Kultūros sostinės komanda rodo savo klipuose, bet ir to, kas kelia nerim...

    37
  • Kas turi ateitį, gali kurti istoriją
    Kas turi ateitį, gali kurti istoriją

    Man pačiam, kaip ir kolegoms, neretai tenka sulaukti klausimo – kaip vertintini procesai, dabar vykstą Kaune? Ar nebus taip, kad pakankamai intensyvi plėtra (nors, užbėgdamas įvykiams už akių, pasakysiu, kad ta plėtra nėra tokia jau ir intensyv...

    3
  • Regioninės politikos logika bus laužoma
    Regioninės politikos logika bus laužoma

    Nepaisant skambių šūkių, kad planuojant investicijas regionų plėtrai, turi dalyvauti regioninės institucijos, kurios geriausiai žino vietos poreikius ir galimybes, iš esmės regionų plėtros tarybos turėjo tik dvi ribotas funkcijas &ndas...

  • Savivalda – ne fabrikas
    Savivalda – ne fabrikas

    Kai visoje Europoje vyksta decentralizacijos procesai, siekiant priartinti valdžią prie žmonių, Lietuvoje kelią skinasi viduramžiški plėtros planai. Vienas tokių – Kauno miesto mero Visvaldo Matijošaičio paskelbtas planas prijungti...

    9
  • Apie Kauno norą prijungti dalį rajono
    Apie Kauno norą prijungti dalį rajono

    Kai visoje Europoje vyksta decentralizacijos procesai, siekiant priartinti valdžią prie žmonių, Lietuvoje kelią skinasi viduramžiški plėtros planai. Vienas tokių š. m. rugsėjo 9 d. Kauno miesto mero Visvaldo Matijošaičio paskelbt...

    16
  • O kas Kaune?
    O kas Kaune?

    Štai ir atsisveikinam su vasara. Prisiminėm Baltijos kelią. Didžiulė pagarba ten stovėjusiems žmonėms. Nepagarba LRT, šventinį koncertą pavertusiems kažkokiom Kupiškėnų vestuvėm, tik pamiršusiems piršlį pakarti....

    17
  • Kaunas, šokis ir laisvė
    Kaunas, šokis ir laisvė

    Lietuvos švietimo sistema istoriškai susiklostė taip, kad šiandien progimnazijose ir gimnazijose mokoma tik literatūros, dailės ir muzikos menų. Šokio daugelyje tarpukario, sovietinio laikotarpio ir atkurtos nepriklausomybės mo...

    1
  • Šišas dėl fantazijų
    Šišas dėl fantazijų

    Na, Seimas nuolat kaip neplautų morkų persivalgęs, bet koalicijų sudarymo neršte tik žiūrėk ir žavėkis. Savojo Mis Lietuva varianto bandymas skolinti (!) paksininkams – kažkas neregėta. Puiki valdančiųjų fantazija, Mikei Pūkuotukui ...

    24
  • Išradingi akcentai
    Išradingi akcentai

    Kai galvoji Seimą jau viską padarius, kad įeitų į istoriją, arba būtų į ją įneštas kojom į priekį, jis ir vėl nustebina. Naujoji koalicija, pagrindinės valstiečių damos "skolinimas" tvarkiečiams, kai kurių ministrų skyrimas...

    19
  • Naujieji feodalai
    Naujieji feodalai

    Suprastėjo mūsų feodalai, oi suprastėjo. Minint karaliaus Mindaugo karūnavimą tai aiškiai matyti. Pastarasis irgi nebuvo joks saldainis – istoriniai raštai tai liudija, tačiau lazdos ir meduolio principu susirinko lietuviškas ...

    60
Daugiau straipsnių