Motyvuojama tuo, kad 110 km/val. leistinas greitis buvo sovietmečiu, kai važinėjome dar netobulais žiguliais, volgomis ir moskvičiais.
Tai čia turbūt turima galvoje magistralė "Klaipėda–Kaunas", kur tarybiniais laikais ir buvo leidžiama tokiu greičiu važiuoti. O nuo Kauno iki Vilniaus ir atgal buvo leista maksimaliai judėti tik 100 km/val.
Tai buvo prieš 30–40 metų, kai važinėjome automobiliais, kurie neturėjo ABS, saugos diržų, saugos pagalvių, pagaliau diskinių stabdžių ir kitų privalumų, kurie dabar yra net seniausiame vakarietiškame automobilyje. Nebuvo reikalavimo ir pagal sezoną dėvėti vasarinių ar žieminių padangų. Vasarinėmis važiuodavome ir sausio mėnesį.
Todėl aišku, kad maksimalus leistinas 110 ir 130 km/val. (vasaros sezono) greitis absoliučiai nebeatitinka šių dienų realijų. Anuomet nebūdavo ir lengvųjų automobilių, turinčių, pvz., 150 arklio galių. O tokių dabar yra gal kas antras.
Taigi leistiną greitį bent jau šiltuoju sezonu reikėtų išties padidinti. Pavyzdžiui, Lenkijos magistralėse jau seniai leidžiamas 140 km/val. greitis. Kuo mes blogesni? Juk už lango – XXI amžius. Sovietmetis seniai liko tolimoje praeityje.
Taigi pasiūlymas bent jau pagrindinėje magistralėje nuo Klaipėdos iki Kauno padidinti leistiną greitį iki 160 km/val. tikrai turi racijos. Suprantama, tik vasarą. Juk magistralėje yra daug puikiai atnaujintų kelio ruožų, kuriuos pradėjo tvarkyti dar susisiekimo ministras J.Narkevičius.
Naujausi komentarai