Pasakysiu nuoširdžiai: labai nenorėčiau, kad Klaipėdoje neliktų "Vakarų ekspreso". Ir ne todėl, kad jo vietoje būtinai vėliau ar anksčiau atsirastų kitas leidinys. Tiesiog šiandien abu miesto laikraščiai tapo įprasti, pažįstami ir suprantami klaipėdiečiams. Mūsų skaitytojai jau žino ko tikėtis iš vieno ar kito, priprato prie laikraščių stilistikos ir turinio struktūros bei formos. Kitą vertus, kūrybinė konkurencija, žurnalistų darbinės ambicijos atsispindi redakcijų ieškojimuose, siekiuose stebinti ir patenkinti skaitytojų poreikius.
Aišku, būti vienam, be konkurento, yra kur kas ramiau. Tačiau pavojinga. Nes ramybė visada skatina tingulį. O po to žiūrėk ir laikraštis sumenks, ir skaitytojas nusivils.
Pastarųjų dienų antrojo miesto laikraščio redakcijos elgesys privertė sunerimti. Jau tapo įprasta per visą abiejų Klaipėdos laikraščių leidybos laikotarpį justi vieną tendenciją: kai mums gerai sekasi, konkurentas būtinai ieškos būdų ir priemonių mus juodinti. Dažnokai nei iš šio, nei iš to antrojo dienraščio puslapiuose atsirasdavo užgauliojimų, lėkštų juokelių, kurių objektais būdavo mūsų dienraščio darbuotojai. Skaitytojams būdavo peršamos įvairios insinuacijos, pasvarstymai apie "Klaipėdos" redakcijos darbo tvarką, netgi redaktorių aprangą ir elgesį po darbo. Abejotina, kiek tai įdomu laikraščio skaitytojui, ieškančiam patikimos, išsamios, analitinės informacijos.
Štai ir šią savaitę, kai buvo paskelbti naujausi TNS Gallup sociologiniai tyrimai, iš kurių paaiškėjo, kad dienraščio „Klaipėda“ skaitytojų auditorija išlieka didžiausia mieste, konkurentui užvirė kraujas. Kolegoms labai parūpo mūsų tiražas. Surado net du važtaraščius, kuriuose užfiksuota dalis išspausdinto tiražo. Imta įrodinėti, kad „Klaipėdos“ išleidžiami tik keli tūkstančiai egzempliorių. Ir daroma išvada, kad labiausia dėl to nukenčia reklamos davėjai, nes jų paskelbta informacija neva pasiekia tik menką ratą žmonių. Stop. Dienraščio kopijų galima prispausdinti kiek nori. Svarbiau, kiek žmonių realiai paima tą laikraštį į rankas. Kad ir kiek konkurentas girtųsi savo milžiniškais tiražais, sociologiniai tyrimai rodo visai ką kitą. Kodėl „Vakarų ekspreso“ skaitytojų auditorija išlieka mažesnė už „Klaipėdos“? Atsakymų variantai tik du: konkurentas meluoja tiražą arba šis laikraštis nėra reikalingesnis ir svarbesnis miestelėnams už “Klaipėdą“.
Su pasimėgavimu konkurentas puolė skelbti nevykėlio premjero mintis apie tai, kad „Klaipėda“ lyg ir neteisėtai gavo paramą padengti išaugusias leidinio pristatymo sąnaudas. Vėl negraži veidmainystė. "Vakarų ekspresas" gavo didesnę paramą, nors labai didelę dalį savo tiražo dalina veltui. Už nemokamą laikraštį nereikia mokėti PVM. Tad biudžeto parama tai daliai tiražo yra akivaizdžiai neteisėta.
Pasakysiu atvirai: gūdu. Nesmagu matyti ir girdėti, kai žiniasklaidininkai vieni kitus skundžia, dergia, svetimų pinigų gviešiasi.
Rajoninių laikraščių redakcijoms tikriausiai iškilo rimtų problemų. Jų vadovai prilindo prie situacijoje nesusigaudančio premjero paverkšlenti. Ir vietoj to, kad paprašytų didesnės paramos, ėmė skųsti kitus bei neigti su jais pačiais suderintus Spaudos rėmimo fondo lėšų skirstymo regioninei spaudai nuostatus.
Negi bankrotas jau beldžiasi į jų duris? A.Kubilius jų neišgelbės. Nes gali atsitikti skaudesnių dalykų: kitais metais spaudos paramai nebus skirtas nė litas.
Pasakysiu paprastai: laimi tas, kas dirba, o ne eikvoja energiją pagaliams į kito ratus kaišioti.
Naujausi komentarai