Pereiti į pagrindinį turinį

2024 metų JAV prezidento rinkimų kampanijai išleista rekordinė 15,9 mlrd. dolerių suma

2024-11-06 09:36
BNS inf.

2024 metų JAV prezidento rinkimai įeis į istoriją kaip patys brangiausi – jų metu kandidatai kampanijoms iš viso išleido 15,9 mlrd. dolerių (14,66 mlrd. eurų).

Scanpix nuotr.

Ne pelno siekiančios organizacijos „OpenSecrets“ duomenimis, 2020 metais buvo išleista 15,1 mlrd. dolerių (13,92 mlrd. eurų), o 2016-aisiais – 6,5 mlrd. dolerių (5,99 mlrd. eurų).

Įtemptose lenktynėse dėl Baltųjų rūmų demokratų kandidatė Kamala Harris (Kamala Haris) tapo lėšų rinkimų lydere.

K. Harris kampanijos metu tiesiogiai surinkta daugiau nei 1 mlrd. dolerių (920 mln. eurų). Skelbiama, kad apie 40 proc. šios sumos ji gavo iš smulkių aukotojų, o dar 586 mln. dolerių (540,3 mln. eurų) – iš politinių iniciatyvų komitetų.

Respublikonų kandidato į prezidentus Donaldo Trumpo kampanija tiesiogiai surinko 382 mln. dolerių (352,21 mln. eurų), iš jų 28 proc. – iš smulkių rėmėjų, o politinių iniciatyvų komitetai skyrė 694 mln. dolerių (639,88 mln. eurų).

Daugiausiai lėšų D. Trumpo kampanijai paaukojo 82-ejų bankininkas Timothy Mellonas, skyręs buvusiam prezidentui ir respublikonams 197 mln. dolerių (181,64 mln. eurų).

Tarp kitų pagrindinių respublikonų rėmėjų yra pakuočių pramonės atstovai Richardas ir Elizabeth Uihleinai, kazino magnatė Miriam Adelson, „Tesla“ ir „SpaceX“ vadovas Elonas Muskas ir investuotojas Kennethas Griffinas.

Visi jie D. Trumpui ir respublikonams skyrė po daugiau nei 100 mln. dolerių (92,2 mln. eurų).

Tarp Demokratų partijos rėmėjų pirmauja JAV verslininkas Michaelas Bloombergas, iš viso paaukojęs apie 93 mln. dolerių (85,75 mln. eurų).

Tuo metu investuotojas, filantropas George'as Sorosas per savo politinių veiksmų komitetą skyrė 56 mln. dolerių (51,63 mln. eurų).

Remiantis reklamos stebėjimo bendrovės „AdImpact“ surinktais duomenimis, rinkimų kampanijos – nuo kandidatų į prezidentus iki vietos valdžios lygmens – reklamai iš viso išleista 10,5 mlrd. dolerių (9,68 mlrd. eurų).

Nuo kovo iki lapkričio pradžios demokratai ir respublikonai reklamai savo prezidentinėse kampanijose iš viso išleido apie 2,6 mlrd. dolerių (2,4 mlrd. eurų). Demokratų išlaidos siekė 1,6 mlrd. dolerių (1,48 mlrd. eurų), o respublikonų – 993 mln. dolerių (915,57 mln. eurų).

K. Harris reklamose daugiausia dėmesio skyrė mokesčiams, teisei į abortus, ekonomikai ir sveikatos priežiūrai. Tuo metu D. Trumpas akcentavo imigraciją, infliaciją, nusikalstamumą, mokesčius ir ekonomiką.

Pranešama, kad tokiose svyruojančiose valstijose kaip Pensilvanija prezidento rinkimų kampanijų išlaidos siekė 264 mln. dolerių (243,41 mln. eurų), Mičigane – 151 mln. dolerių (139,23 mln. eurų), Džordžijoje – 137 mln. dolerių (126,32 mln. eurų).

Apskritai Pensilvanijos valstijoje per šį rinkimų laikotarpį visiems 2024-ųjų rinkimams buvo skirta 1,2 mlrd. dolerių (1,1 mlrd. eurų).

Reklamoms skaitmeninėse platformose iš prezidentinių kampanijų piniginių skirta 419 mln. dolerių (386,7 mln. eurų), o tai sudaro tik 17 proc. visų išlaidų.

„AdImpact“ nurodė, kad reklamai bendrovės „Meta“ valdomose socialiniuose tinkluose demokratai skyrė daugiau nei respublikonai: 132,4 mln. dolerių (122,08 mln. eurų), palyginti su 24,7 mln. dolerių (22,8 mln. eurų).

Tuo metu platformoje „X“ pirmavo respublikonai, išleidę 1,1 mln. dolerių (1,01 mln. eurų), palyginti su 150 tūkst. dolerių (138,3 tūkst. eurų) iš demokratų kišenės.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų