Aviakatastrofos, nors ir nėra labai dažnas reiškinys, vis dėlto jau tapo įprastu įvykiu. Tačiau ir visko matę skrydžių ekspertai skėsčioja rankomis dėl "Air France" 447-o reiso lėktuvo – dingęs orlaivis užminė daug mįslių.
Radiniai nepadės
"Air France Flight 447", kuriuo skrido 228 žmonės, dingo birželio 1-ąją. Nepaisant to, kad lėktuvas "Airbus A330-200" – vienas patikimiausių pasaulyje, dar nieko neištyrę įvairaus plauko ekspertai ėmė aiškinti, jog jis greičiausiai sprogo ore, buvo numuštas raketos ar nukrito paveiktas nežinomos jėgos.
Iš pradžių buvo aišku, kad beveik niekas neaišku. Didžiuliu spinduliu Atlanto vandenyne netoli Brazilijos buvo randamos įvairios nuolaužos, degalų šliūžės, kalbama apie 3,7 km gylyje neva esančias juodąsias dėžes. Visa tai – kol kas tik niekiniai įrodymai, kad konkretus lėktuvas sudužo.
Praėjus tuzinui dienų nuo paieškų pradžios, rasti 41 žmogaus kūnai ir krūva nuolaužų. Aeronautikos inžinierius ir aviacijos katastrofų tyrimų teismo ekspertas Prancūzijoje Vincentas Favé nusiteikęs skeptiškai: "Tai, ką radome, nepadės tyrėjams suvokti, kaip ir kodėl lėktuvas nukrito. Rastos nuolaužos liudija, kad lėktuvas sudužo, kai dar buvo ore. Tačiau be juodosios dėžės nieko daugiau nepasakysime."
Reikėtų priminti, kad vos 20 proc. visų aviakatastrofų įvyksta ore (patikslinus – tik 6 proc. jų įvyksta, kai lėktuvas yra "kruiziniame" aukštyje, siekiančiame 10–11 km), kitos – didžioji dauguma – nutinka vos pakilus arba leidžiantis.
Greičiausiai trenkė žaibas
Lietuvos karinių oro pajėgų vadas brigados generolas Artūras Leita teigė manantis, jog "Air France" 447-o reiso lėktuvo katastrofa – itin keistas atvejis. "Seku šio įvykio eigą. Manau, kad viena realiausių versijų – jog į lėktuvą trenkė žaibas. Jis galėjo būti ir kamuolinis. 10–11 km aukštyje, kuriame skraido tokie keleiviniai lėktuvai, oro nėra, todėl lėktuvas jame yra tarsi oro balionas, galintis sprogti nuo bet kokio žaibo trenksmo. Jei taip tikrai įvyko, lėktuvas dehermetizavosi ir suskilo į gabalėlius. Todėl rasti jį visą bus labai sunku."
Pasiteiravus, kodėl vandenyne randami žmonių kūnai, o ne jų dalys, A.Leita sakė prisiminęs atvejį, kurį teko matyti užsienio muziejuje, kai lėktuvui esant 10 km aukštyje iš jo iškrito stiuardesė su kėde ir trenkėsi į žemę. Stiuardesė liko gyva.
Vis dėlto kol kas, pasak Lietuvos karinių oro pajėgų vado, galutinių atsakymų teks palaukti. Amerikiečiai netrukus ketina iš vandenyno dugno traukti nuskendusias "Air France" lėktuvo juodąsias dėžes. "Neatmestina ir teroro akto versija – yra pilotų, avarijos regione mačiusių kažkokias šviesas", – tvirtino A.Leita.
Sąmokslo teorijos
Kad ir kaip būtų keista, ši aviakatastrofa neapaugo didžiule sąmokslo teorijų pyne. Pagrindinės lieka trys versijos.
Pirmoji – teroristai. Tačiau ši teorija neturi pagrindo – jau būtų atsiradę rimtesnių faktų, kurie tai patvirtintų. Nors JAV TV kanalas "Fox 26" kalba apie kažkokią raketą, paleistą Teksase. Toloka, švelniai tariant. Be to, Brazilijos gynybos ministras Nelsonas Jobimas pareiškė, kad vandenyne rasti alyvos pėdsakai reiškia, jog lėktuvas nedegė ir nesprogo. Beje, teroristų versiją vis dėlto mėginta įpiršti darkart: šiomis dienomis pranešta, kad lėktuve neva skrido du teroristai, bet netrukus paaiškėjo, jog tai netiesa.
Antroji – visa tai kažkaip susiję su 9/11 sąmokslu, Federaliniu JAV rezervu ir AIPAC (American Israel Public Affairs Committee, itin prieštaringai vertinama Izraelio lobistų organizacija Amerikoje). Įrodymų nėra, tačiau faktas, kad lėktuvo katastrofa sutapo su Baracko Obamos vizitu į islamo pasaulio širdį (Saudo Arabiją ir Egiptą).
Trečioji – numerologinė ir fantastinė, tačiau skambanti realistiškiausiai. Garsusis serialas "Dingę" (angl. – "Lost") – apie keistai saloje dingusius žmones, skridusius 815-o reiso lėktuvu (tiesa, vandenynas buvo ne Atlanto, o Ramusis). Konspirologai skaičiuoja: 447-as reisas – tai 4+4 =8, 4+4+7=15, gauname "dingusiųjų" 815-ą reisą.
Naujausi komentarai