Pereiti į pagrindinį turinį

Artėjant EP rinkimams „Facebook“ pradės naudoti naujas skaidrumo priemones

2019-03-29 12:07
BNS inf.

Artėjant Europos Parlamento rinkimams JAV socialinių tinklų milžinė „Facebook“ penktadienį paskelbė naują politinių reklamų skelbimo tvarką.

Markas Zuckerbergas
Markas Zuckerbergas / Scanpix nuotr.

„Įvedame naujus įrankius, padėsiančius mums siekti dviejų esminių tikslų, kurie, kaip mums sakė ekspertai, yra svarbūs rinkimų sąžiningumui užtikrinti: neleisti, kad reklamos internetu būtų naudojamos kišimuisi iš užsienio, ir padidinti visų pavidalų politinių reklamų ir reklamų opiais klausimais (issue advertising) skaidrumą“, – rašoma už „Facebook“ globaliosios politikos sprendinius atsakingo bendrovės viceprezidento Richardo Alleno (Ričardo Aleno) pranešime.

Nuo praeitų metų tokios priemonės naudojamos kai kuriose šalyse, kuriose vyko rinkimai – pavyzdžiui, prieš kadencijos vidurio rinkimus Jungtinėse Valstijose ir balsavimus Brazilijoje bei Indijoje.

Žemiau apžvelgiamos kelios pagrindinės priemonės bus taikomos „Facebook“ arba „Instagram“ per gegužės 23–26 dienomis vyksiančių Europos Parlamento rinkimų kampaniją.

– Visi ES reklamos teikėjai turės būti gavę savo šalies leidimą skelbti reklamas, susijusias su politika ir opiais klausimais. Tokiu būdu siekiama užkirsti kelią potencialiam kišimuisi į rinkimus iš užsienio.

– Visos su politika ir opiais klausimai susijusios reklamos turės būti aiškiai pažymėtos. Pavyzdžiui, turės būti nurodyta, kad apmoka už reklamą, kokia verslo įstaiga ar organizacija ją užsakė. Be to, turės būti pateikta informacija, kaip susisiekti su reklamos užsakovais.

– „Facebook“ nuo balandžio vidurio blokuos visas politines ir problemų reklamas, jeigu jos bus netinkamai užregistruotos.

– Bus parengta nauja priemonė „Ad Library“ („Reklamos biblioteka“). Joje septynerius metus bus saugomi visi skelbimai, klasifikuojami kaip politinė reklama arba reklama opiais klausimais. Spragtelėjus mygtuką „Žiūrėti skelbimo informaciją“ (See Ad Details) bus pateikti duomenys, kiek kartų ši reklama buvo peržiūrėta, taip pat apibendrinti duomenys apie jos vartotojus, įskaitant jų geografinį pasiskirstymą, amžiaus tarpsnius ir lytį.

Vis dėlto R. Allanas pabrėžė, kad šiais pakeitimais nepavyks visiškai išvengti piktnaudžiavimo.

„Susiduriame su išmaniais, išradingais ir gerai finansuojamais priešininkais, keičiančiais savo taktiką, kai pastebime piktnaudžiavimą, bet manome, kad tai ateityje padės išvengti kišimosi į rinkimus per „Facebook“, – aiškino viceprezidentas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų