Pereiti į pagrindinį turinį

Avarijos kaltininkas – variklis

2008-09-16 09:00
Avarijos kaltininkas – variklis
Avarijos kaltininkas – variklis / AFP nuotr.

Rusijos ekspertai išsiaiškino, kas kaltas dėl lėktuvo katastrofos Permėje. Tiesa, liko neatsakytų klausimų. Galbūt tai padarys savo tyrimą atliksianti JAV komisija.

Pagrindinė versija

Bendrovės "Aeroflot" generalinis direktorius Valerijus Okulovas tvirtina, kad ekspertai jau nustatė kelias galimas Rusiją sukrėtusios lėktuvo katastrofos priežastis. "Technikos specialistai parengė įvykio versijas, kuriomis bus remiamasi rekomenduojant įguloms kaip ateityje išvengti panašių incidentų", – pareiškė jis.

Galutines išvadas dėl šios avarijos, per kurią žuvo 88 keleiviai ir įgulos nariai, turi pateikti komisija, tirianti "Boeing-737" katastrofą.

Kaip vakar teigė Rusijos žiniasklaida, įtikinamiausia tragedijos priežastis yra lėktuvo techninis gedimas, dėl kurio užsidegė vienas variklių. Panašią nuomonę išsakė ir Tyrimo komiteto prie Generalinės prokuratūros pirmininkas Aleksandras Bastrykinas. Pasak jo, orlaivio katastrofa, matyt, buvo susijusi su techniniais gedimais ir užsidegusiu pirmuoju varikliu.

Įgula reagavo priešingai

Tačiau suversti kaltę vien "techniniam gedimui" vargu ar pavyks. Mat paaiškėjo, kad prieš pat katastrofą įgula neklausė dispečerių nurodymus. Kaip papasakojo Permės oro uosto skrydžių vadovas Irekas Bikbovas, lakūnai viską darė priešingai, nei jiems buvo nurodoma. O į dispečerių klausimus atsakinėjo, kad viskas gerai.

Pasak I.Bikbovo, "Boeing-737", sėkmingai nusileidęs į 600 metrų aukštį, dėl nežinomos priežasties staiga greitai pakilo į tūkstančio m aukštį. Skrendant taip aukštai neįmanoma tūpti, todėl dispečeris nurodė sukti antrą ratą. Po to, nors buvo liepta sukti į dešinę, lėktuvas skrido į kairę ir ėmė leistis. Tada ir įvyko katastrofa.

Neduoda ramybės ir klausimas, kodėl į lėktuvo bakus buvo pripilta dvigubai daugiau degalų, nei reikėjo skrydžiui.

Tirs JAV specialistai

Visgi teroro akto versiją pareigūnai atmeta. Permės gubernatoriaus spaudos tarnybos vadovė Ana Klimova pranešė, jog negauta jokios informacijos, kad lėktuve buvo nesklandumų. Specialiųjų tarnybų sprogimų ekspertai, apžiūrėję "Boeing-737" avarijos vietą, teroro akto žymių nerado.

Išsiaiškinti katastrofos priežastis ir išgelbėti savo gerą vardą pasišovė "Boeing" lėktuvų gamintojai. Jie į Rusiją nusiuntė savo komisiją, kuri ištirs visas įvykio aplinkybes. Tai jau ne pirmas tyrimas, kuriame dalyvauja koncerno atstovai. Per pastaruosius dvejus metus "Boeing" ekspertai tyrė mažiausiai šešių lėktuvų katastrofų priežastis.

Sekmadienį nukritęs orlaivis buvo pagamintas 1992 m. "Aeroflotas" jį naudojo nuo 2008 m. birželio. Anksčiau lėktuvas priklausė Kinijos aviacijos bendrovei "Xiamen Airlines".

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų