Liublianos gatvėmis rieda ne tik mašinos, bet ir dviračiai, motoroleriai, paspirtukai. Šalies valdžia užsimojo padidinti amžiaus ribą, nuo kurios būtų galima vairuoti šias transporto priemones.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Tai vienintelis teisingas dalykas. Kodėl? Dėl saugumo, nes įvyksta tiek daug avarijų“, – komentavo praeivis.
„Tai per daug pavojinga. Per mažai galvojama apie tai, ką gali sukelti greitis“, – pabrėžė gyventoja.
„Matote, kaip jie važiuoja – kairėn, dešinėn“, – pridūrė vyras.
„Kai dalyvauji eisme, reikia mokėti gerai vairuoti, reikia žinoti taisykles“, – akcentavo praeivė.
Būtent dėl saugumo ir svarstomi įstatymų pakeitimai.
„Manome, kad tai padės užtikrinti vaikų ir jaunimo saugumą“, – tikino infrastruktūros ministrė Alenka Bratušek.
Statistika iškalbinga: nepilnamečių avarijų skaičius sparčiai auga. 2021 m. įvyko 58 avarijos, susijusios su mopedais iki 25 km/val., pernai – 182, o šiemet – 175. Transporto saugos agentūra taip pat pritaria amžiaus didinimui.
„Manome, kad tai pavojingos transporto priemonės, kurioms reikia tam tikrų gebėjimų. Reikia mokėti stebėti eismą ir būti atsakingam“, – aiškino eismo saugos agentūros laikinoji direktorė Saša Jevšnik Kafol.
Didėja ir sužalojimų skaičius. Kalbant apie jaunuolius iki keturiolikos metų: kritimų nuo paspirtukų ir mopedų daugėja. Liublianos universiteto medicinos centras 2015 m. gydė du sužeistuosius, pernai – 24, šiemet – 45.
„Vairuodama automobilį, dažnai nerimauju. Kai važiuoji aplink žiedinę sankryžą, staiga kas nors ant elektrinio paspirtuko atvažiuoja dideliu greičiu. Ir jų tikriausiai bus vis daugiau“, – kalbėjo praeivė.
„Nežinau, ar amžiaus ribos padidinimas vienais ar dvejais metais daug pakeistų. Aš suteikčiau vairuotojams mokymus. Pavyzdžiui, nedidelis egzaminas“, – siūlė praeivis.
Siūloma griežčiau reglamentuoti ir transporto priemones, kurių greitis padidintas.
„Policija turėtų galimybę jas konfiskuoti. Kreipiuosi į visus tėvus ir pardavėjus – neleiskite didinti šių transporto priemonių greičio“, – ragino moteris.
Vokietijoje ir Italijoje paspirtukų vairuotojų amžius – keturiolika metų, Danijoje – penkiolika, Belgijoje, Ispanijoje ir Lietuvoje – šešiolika. Austrijoje ir Prancūzijoje paspirtukais riedėti gali net dvylikmečiai.
Naujausi komentarai