Atsakydama į parlamentaro Andreso Metsojos klausimą, kodėl Estijos vyriausybė, pasak jo, nepakankamai informuoja apie šį incidentą, K. Kallas pažymėjo, kad tai yra didelio atgarsio sulaukę incidentai, todėl kiekvienas žodis yra itin svarbus.
„Kai apie tai sužinojome, nuolat bendravome su kolegomis iš Suomijos ir Švedijos, kaip atlikti tyrimą“, – nurodė premjerė.
Ji sakė, kad „Balticconnector“ incidento tyrimui vadovauja Suomija, o jai padeda ekspertai iš Estijos. Tuo tarpu tyrimui dėl povandeninio kabelio vadovauja Talinas, padedamas Suomijos ekspertų.
„Dabar jau žinoma, kad ši žala atsirado dėl žmogaus veiklos, tai reiškia, kad jos negalėjo sukelti gamtos jėgos arba kokie nors Baltijos jūroje gyvenantys gyvūnai ar žuvys; tai tiesiog neįmanoma“, – nurodė K. Kallas.
Ji pridūrė, kad šiuo metu vyksta baudžiamasis tyrimas, o tai labai apriboja galimybes viešinti informaciją apie šiuos įvykius.
„Suprantu, kad žmonės nori kuo greičiau gauti atsakymus, tačiau taip pat nerimaujama, kad jei per greitai bus imta badyti pirštais, tai gali turėti labai aiškių pasekmių. Kol neturime tikslių žinių, negalime daryti jokių pareiškimų ar viešai atskleisti kokių nors teorijų“, – sakė ji.
Premjerė taip pat patvirtino, kad Estija šiais klausimais aktyviai bendradarbiauja su NATO.
„Dėl to NATO perkėlė laivus į Baltijos jūrą, kad sustiprintų gynybą“, – sakė ji.
Tuo tarpu suomių tyrėjai antradienį paskelbė manantys, kad Estiją ir Suomiją jungiantį dujotiekį „Balticconnector“ apgadino nutrūkęs kinų konteinerinio laivo inkaras.
Suomijos policijos Nacionalinis tyrimų biuras sakė turintis įrodymų, kad su Honkongo vėliava plaukiojantis laivas „Newnew Polar Bear“ yra kaltas dėl Baltijos jūros Suomijos įlankos dugnu nutiesto dujotiekio apgadinimo.
Kai apie tai sužinojome, nuolat bendravome su kolegomis iš Suomijos ir Švedijos, kaip atlikti tyrimą.
Ar „Balticconnector“ buvo apgadintas tyčia, ar netyčia, ar dėl klaidų, bus aiškinamasi atliekant kitą tyrimo etapą, sakė pareigūnai.
Suomijos ir Estijos gamtinių dujų sistemų operatorės spalio 8 dieną pranešė užfiksavusios neįprastą slėgio sumažėjimą dujotiekyje „Balticconnector“ ir dėl to nutraukė dujų tiekimą juo.
Spalio 10-ąją suomių vyriausybė paskelbė, kad apgadintas ne tik dujotiekis, bet ir ryšių kabelis tarp NATO narių Suomijos ir Estijos. Helsinkis pareiškė, kad „Balticconnector“ įvykusį nuotėkį greičiausiai sukėlė išorinė veikla.
Suomijos pasienio apsaugos tarnybos pateiktose naujausiose nuotraukose matyti, kad 300 mln. eurų vertės dujotiekis, kuriuo Suomija jungiasi su Europos dujų tinklu, smarkiai apgadintas. Komerciniais tikslais „Balticconnector“ pradėtas naudoti 2020-ųjų pradžioje.
Tikimasi, kad remonto darbai užtruks mažiausiai iki 2024-ųjų balandžio pabaigos.
Spalio 17 dieną švedų vyriausybė pranešė gavusi informacijos, kad buvo pažeistas Švediją ir Estiją jungiantis telekomunikacijų kabelis. Manoma, kad kabelis buvo pažeistas tuo pačiu metu kaip ir Estiją bei Suomiją jungiantis dujotiekis „Balticconnector“.
Suomijos valdžios institucijos antradienį pareiškė manančios, kad šio duomenų perdavimo kabelio pažeidimas taip pat susijęs su minėtuoju kinų laivu.
Naujausi komentarai