Valstybinės Ukrainos bendrovės „Antonov“ lėktuvas paskutinį kartą skrido gegužę iš Čekijos į Australiją. Reikėjo pergabenti milžinišką generatorių ir tai galėjo padaryti tik lėktuvas AN-225. Tačiau užsakymų „svajone“ dar vadinamas lėktuvas turi mažai, todėl antro tokio modelio Ukraina neskubėjo baigti, laikė jį angaruose.
Sovietų Sąjunga paskutinėmis gyvavimo dienomis planavo sukonstruoti du tokius milžinus, bet baigė tik vieną. Tuo metu sovietai svajojo kopijuoti amerikiečių erdvėlaivio Šatl programą, o tokius erdvėlaivius gali gabenti tik lėktuvai milžinai. Kitaip, nei įprastą „Boeing“ pritaikiusiems amerikiečiams, sovietams atrodė būtina pastatyti specialų naują modelį. Dabar šiuo modeliu susidomėjo Kinija.
„Pasirašėme susitarimą dėl atnaujinto antro lėktuvo ir įrangos, reikalingos tokiam lėktuvui pagaminti bei išlaikyti Kinijoje“, – sako bendrovės „Antonov“ atstovas Genadijus Gabrukas.
Pagal susitarimą, kuris, tiesa, dar nėra įpareigojanti ir konkreti sutartis, Kinija sumokės 500 mln. USD ir pagal ukrainiečių modelį lėktuvą gamins pati. Vėliau Kinija turės teisę tokių milžinų gaminti daugiau.
„Darbo labai daug, nes lėktuvą reikės sukonstruoti nuo nulio. Viskas gali užtrukti ketverius ar penkerius metus, dar reikės daug bandymų, kad lėktuvas gautų leidimą skraidyti Kinijoje“, – aiškina G. Gabrukas
Dabar analitikai suka galvas, kam Kinijai reikalingas toks didelis lėktuvas. Kai kurių nuomone, juos Kinija naudos būsimiems erdvėlaiviams skraidinti arba pramonės įrenginiams gabenti. Pati Kinija apie planus nieko nekalba.
Naujausi komentarai