Pereiti į pagrindinį turinį

Krizė – nė motais: prabangai pinigų negaila

Reuters nuotr.

Kas yra prabanga? Į šį klausimą, rodos, ne taip paprasta atsakyti. Bent tokios nuomonės laikosi Rory Trahairas, jachtų, kurias savaitei išsinuomoti kainuoja nei daug, nei mažai – tik milijoną dolerių – verslo specialistas iš Didžiosios Britanijos.

Kas yra prabanga?

Jo klientų sąraše – ne tik verslo ir pramogų pasaulio įžymybės: turtingiausiu Anglijos žmogumi tituluojamas rusas Romanas Abramovičius ar populiarus britų šou pasaulio atstovas Simonas Cowelas... Daugelis svajoja, o ir gali leisti sau prabangą...

Bet tai nereiškia, kad labai paprasta nupasakoti, ką galima įvardyti prabanga. "Žinote, nebuvau pasiruošęs tokiam klausimui. Reikėtų laiko pagalvoti..." – atsakė R.Trahairas. Kiek pamąstęs tarė: "Manau, kad kai pasieki tą gyvenimo lygį, kai tau nebereikia rūpintis išlikimu, gali jaustis komfortiškai. O tuomet jau gali ieškoti prabangos."

R.Trahairas – "Edmiston" kompanijos brangių jachtų pardavimo ir nuomos vadybininkas.

"Viena iš mūsų turimų jachtų – beveik 80 m ilgio. Joje, pavyzdžiui, yra baseinas, o baseine – baras, kuris gali per akimirką tapti diskoteka, o įgulos tame laive – du kartus daugiau nei juo plaukiančių žmonių. T.y. po du patarnautojus vienam asmeniui... Ar ji prabangi?" – retoriškai paklausė vyras.

"Aston Martin", britų automobilių pramonės legenda, taip pat gali tau pagaminti kokį tik nori automobilį. Nuo tokio, kuriame bus paauksuoti ženkliukai, iki visiškai unikalaus, tik tau skirto.

Auganti rinka

Pasak statistikos, kurią pristatė rinkos tyrimų bendrovė "Euromonitor", prabangos prekių paklausa pasaulyje, nepaisant finansų ir ekonomikos nuosmukio, pastaruoju metu auga kaip ant mielių. Prieš penkerius metus suma, išleista šiems produktams, siekė apie 247 mlrd. dolerių, o dabar – 338 mlrd. Taigi, išaugo net 36 proc.

Daugiausia tokių užsakymų plaukia iš Rusijos, taip pat Kinijos. Nemažai turčių – ir kitose besivystančiose pasaulio šalyse. Tiesa, Fflur Roberts, "Euromonitor" specialistė, pastebėjo, kad Rusijos turtuolių užsakymų skaičius pastaruoju metu sumenko.

"Tikėtina, kad tai lėmė ekonomikos ar socialinė situacija šalyje, be to, politinis konfliktas", – pastebėjo ekspertė. Vis dėlto bendrovė prognozuoja, kad 2019 m. prabangos prekių paklausa išaugs iki 463 mlrd. dolerių. Vadinasi, per dešimtmetį bus išaugusi net 88 proc.

R.Trahairas sakė, kad jo jachtą išsinuomoti savaitei kainuoja beveik milijoną dolerių. "Aston Martin" automobilį užsisakyti kainuoja kiek mažiau – 200 tūkst., skaičiuojant svarais. Bet, kaip pastebėjo "Euromonitor" ekspertai, tokių išlaidų jų parengtoje ataskaitoje net nėra. Kitaip sakant, jos neįskaičiuotos.

Vadinasi, už prabangą pasaulio turčiai moka dar daugiau, nei sakoma statistikoje.

Bet, jeigu remsimės turima statistika, daugiausia pinigų išleidžiama brangiems alkoholiniams gėrimams, dizainerių drabužiams, įvairiems aksesuarams, pavyzdžiui, mobiliesiems telefonams, rankinėms, net saulės akiniams ir, žinoma, juvelyrikos dirbiniams.

Ryškiausiai auga įvairių aksesuarų pardavimas. Skaičiuojama, kad iki 2019 m. būtent šis prabangos prekių segmentas išaugs iki 86 mlrd. dolerių, taigi, palyginti su prieš dešimt metų buvusia suma – 50 proc.

Vis dėlto, kodėl, pavyzdžiui, įprastas odinis rankinukas gali kainuoti tūkstančius dolerių?

Reklamos strategija

Andy Milliganas, reklamos specialistas iš "Caffeine Partnership" kompanijos, kurio specializacija prekės ženklai, pažymėjo, jog paprastai brangios prekės kuriamos taip, kad sudarytų prabangos įspūdį, tačiau realiai jos yra skirtos visiems.

"Pirmiausia sukuri prekės, o tada savo ženklo sąsają su prabanga. Tačiau kainą nustatai tokią, kad žmonės sugebėtų tavo prekę įpirkti. Juk, tarkim, "Armani" turi įvairių drabužių, kurių kainos skirtingos: vienos – didelės, kitos – ne. Taip pat "Prada", "Gucci" ar "Tiffany". Kai kurie iš šių produktų, tarkim, kvepalai gali būti ir brangesni, nei gali sau leisti. Tačiau jie turi vardą, prabangų vardą, o drauge jie būna idealiai pateikti vartotojui, pavyzdžiui, supakuoti, taigi, žmogus neatsispiria ir nusiperka", – aiškino ekspertas.

Šis prabangos prekių rinkodaros modelis, pasak Tansy E.Hoskins, primena piramidę. "Paradoksalu, bet šių prabangos prekių ženklų pelnas priklauso nuo vidutinių pajamų, o ne superturtingų žmonių. Patys prabangiausi daiktai parduodami iš tiesų patiems turtingiausiems, tačiau didžiausius pelnus generuoja masinė prekyba", – pasakojo ekspertė.

Ji pridūrė, kad, pavyzdžiui, "Chanel" didžiąją dalį pajamų gauna iš prekybos kosmetikos prekėmis paprastiems, o ne ypač turtingiems žmonėms. Tiesa, jeigu produktas tampa pernelyg populiarus, jis gali prarasti prabangos prekės statusą. Simonas Peckas, "Prabangos namų" vadovas, paiškino: "Jeigu tavo vairuotojas turi daiktą, kurį turi tu, laikas ieškoti, kuo jį pakeisti. Kitaip sakant, susirasti kažką, kas nebus taip populiaru tarp žmonių."

Nors verslui gerai, kai parduodama daugiau prekių, prabangos prekių pardavėjams tai – spąstai.

Prabangos prekės turėtų būti vienetinės arba jų neturėtų būti daug. "Burberry" teko net keisti dizaino politiką, kad kompanija sugebėtų vėl tapti prabangos prekės ženklu. Mat pernelyg daug žmonių ėmė puoštis šios įmonės produkcija.

Svarbiausia – klientas

A.Milliganas pridūrė, kad kompanijos turėtų sudaryti ir palankią, tinkamą atmosferą savo klientams.

"Na, tai toks dalykas, kai žmogus įsigyja kokį daiktą ir sako: "Tai buvo puikus išgyvenimas." Pavyzdžiui, jeigu perki "Burberry" paltą ar kokį daiktą iš "Tiffany", jie paprastai parduodami ne tik kaip kažkoks įprastas daiktas, bet pirkėjas patiria prabangos jausmą. Pirmiausia, kalbu apie aptarnavimą", – sakė ekspertas.

A.Milliganui pritarė Jeanas Bienayme'as iš "Van Cleef & Arpels": "Prabanga – tai potyris, o mes suteikiame jį savo klientams."

"Edmiston", kurioje dirba R.Trahairas, taip pat orientuojasi į paslaugų kokybę. "Visi mūsų klientai – ypatingos svarbos, mes jais visaip rūpinamės. Ne tik bendraujame kelionių metu, siūlome įvairias pramogas, bet ir galime pasiimti iš namų, nuvežti iki oro uosto, išnuomoti privatų lėktuvą... Žodžiu, pasirūpinti viskuo, kuo tik reikia, kad jų kelionė būtų sklandi", – sakė R.Trahairas.

Bet Peteris Yorkas, vadybos konsultantas, laikosi kitokios nuomonės.

"Ar jie, kalbu apie prekės ženklus, atstovauja prabangai? Žinoma, ne. Jie tik yra paprasčiausi reklamos ženklai. Prabanga – tai verslo modelis. Jeigu esi prabangos prekės ženklas, pirmiausia tavo gaminamas daiktas, o ne tavo reklamos ženklas yra prabangos simbolis", – aiškino šis skeptikas.

Ir, pasak jo, prabanga neturėtų būti automatiškai siejama su kaina ar jos dydžiu. "Man tikroji prabanga – jeigu atsikeli vidury nakties ir galvoji: "Kaip būtų šaunu dabar suvalgyti sūrio skrebutį." Ir kas nors man jį padaro. O tuomet pristato supakuotą šaunioje pakuotėje... Tai nekainuotų daug", – juokėsi P.Yorkas.


Didžiausios prabangos prekių kompanijos ir jų pardavimai

• "Louis Vuitton" – 22,55 mlrd. dolerių
• "Gucci" 10,39 mlrd. dolerių
• "Hermes" 8,98 mlrd. dolerių
• "Cartier" 7,45 mlrd. dolerių
• "Prada" 5,98 mlrd. dolerių
• "Tiffany" 5,94 mlrd. dolerių
• "Burberry" 5,59 mlrd. dolerių
• "Ralph Lauren" 4,98 mlrd. dolerių

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų