Lamanšo tunelį valdanti bendrovė „Eurotunnel“ trečiadienį pranešė nuo sausio sustabdžiusi daugiau negu 37 tūkst. migrantų, mėginusių patekti į jos terminalą Prancūzijoje ir per jį pasiekti Angliją, taip pat išleidusi 13 mln. eurų to komplekso apsaugai stiprinti.
„Eurotunnel“ paprašė didesnės pagalbos sprendžiant migrantų krizę Prancūzijos uostamiestyje Kalė, nes spaudimas jos terminalui didėja.
Bendrovė nurodė, kad nuo tada, kai į Kalė pradėjo plūsti migrantai, mėginantys žūtbūt patekti į Didžiąją Britaniją, ji turėjo išleisti per 160 mln. eurų papildomoms apsaugos priemonėms, tokioms kaip atlyginimai apsaugininkams, tvoros, apšvietimo infrastruktūra ir vaizdo kameros.
Be to, naudodama savus išteklius „Eurotunnel“ sulaikė 37 tūkst. migrantų ir perdavė juos policijai, taip pat pateikė tūkstančius ieškinių vietos teismams.
„Spaudimas, kurį dabar patiriame kiekvieną naktį, yra didesnis negu bendrovei įmanoma patikimai suvaldyti, ir reikalauja atitinkamos valstybių (Prancūzijos ir Britanijos) reakcijos“, – sakoma „Eurotunnel“ pranešime.
Saugumui užtikrinti išsiųsta papildomai 120 policininkų
Papildomai 120 policijos pareigūnų siunčiama į Kalė saugoti bendrovės „Eurotunnel“ objektą nuo migrantų, kurie žūtbūt mėgina patekti į Britaniją.
Praėjus kelioms valandoms nuo bendrovės „Eurotunnel“ prašymo „tinkamai reaguoti“ į krizę iš Paryžiaus ir Londono, Prancūzijos vidaus reikalų ministras Bernard'as Cazeneuve'as (Bernaras Kazenevas) pareiškė, kad ir pati bendrovė „turi taip pat prisiimti atsakomybę“ savo valdoms apsaugoti.
„Tai normalu..., aš neketinu ginčytis“, – pasakė B.Cazeneuve'as, kaistant įtampai tarp Paryžiaus ir „Eurotunnel“ grupės, kuri valdo tunelį po Lamanšu.
„Nuo 2012 metų valstybė saugumo pajėgų skaičių Kalė situacijai suvaldyti padidino penkis kartus“, – nurodė B.Cazeneuve'as, dar pridūręs, kad šie ištekliai bus dar didinami 120-čia pareigūnų.
Praėjusią naktį sunkvežimis mirtinai partrenkė vieną vyrą, kuris kartu su šimtais kitų mėgino patekti į bendrovės „Eurotunnel“ teritoriją bei rasti būdą, kaip tuneliu slapta pasiekti Britaniją.
Pasak policijos, trečiadienį būta daugiau kaip pusantro tūkstančio mėginimų patekti į „Eurotunnel“ terminalą, kai diena anksčiau jų buvo apie du tūkstančiai.
Kelias pastarąsias dienas migrantai daugybę kartų mėgino patekti į terminalo teritoriją.
Tokie incidentai smarkiai trikdo tunelio darbą. Antradienį Britanijos pusėje keleiviai buvo priversti laukti apie valandą, o Prancūzijoje – apie pusvalandį.
Vienas prancūzų policijos šaltinis sakė, kad migrantai nemėgino veržtis visi vienu metu ir kad minimi skaičiai atspindi bendrą mėginimų prasiveržti, o ne bendrą migrantų skaičių. Maždaug trys migrantai susižalojo, mėgindami patekti į traukinius, pridūrė jis.
Nuo birželio pradžios jau aštuoni migrantai žuvo, mėgindami patekti į tunelį.
Kaip rodo naujausi oficialūs duomenys, liepos pradžioje Kalė teritorijoje buvo susitelkę apie 3 000 migrantų – daugiausiai atvykėlių iš Etiopijos, Eritrėjos, Sudano ir Afganistano.
„Eurotunnel“ paprašė didesnės pagalbos migrantų krizę Prancūzijos uostamiestyje Kalė spręsti, nes spaudimas jos terminalui didėja.
Anot bendrovės, į Kalė pradėjus plūsti migrantams, norintiems žūtbūt patekti į Didžiąją Britaniją, ji turėjo išleisti per 160 mln. eurų papildomoms apsaugos priemonėms – atlyginimams apsaugininkams, tvoros tvėrimui, apšvietimo infrastruktūrai ir vaizdo kameroms įrengti.
Be to, naudodama savus išteklius „Eurotunnel“ sulaikė 37 tūkst. migrantų ir perdavė juos policijai, taip pat pateikė tūkstančius ieškinių vietos teismams.
„Spaudimas, kurį dabar patiriame kiekvieną naktį, yra didesnis negu bendrovė gali patikimai suvaldyti, ir reikalauja atitinkamos valstybių (Prancūzijos ir Britanijos) reakcijos“, – sakoma ankstesniame „Eurotunnel“ pranešime.
Naujausi komentarai