Pereiti į pagrindinį turinį

Maskvą ir Pekiną ketinama sujungti greituoju geležinkeliu

2014-10-17 13:27
AFP-BNS inf.
Le Keqiangas ir Dmitrijus Medvedevas
Le Keqiangas ir Dmitrijus Medvedevas / AFP nuotr.

Kinija ir Rusija svarsto galimybę nutiesti tūkstančių kilometrų ilgio greitąjį geležinkelį tarp Maskvos ir Pekino, kuriuo iš vienos sostinės į kitą būtų galima nuvažiuoti per dvi dienas, penktadienį pranešė Kinijos žiniasklaida.

Kaip nurodoma, šiuo metu veikiančiu garsiuoju Transsibiro geležinkeliu tokia kelionė trunka šešias dienas.

Tokios ilgesnės negu 7 tūkst. kilometrų magistralės projektas kainuotų per 230 mlrd. JAV dolerių, teigia dienraštis „Beijing Times“. Ši linija būtų daugiau negu tris kartus negu dabar veikiantis ilgiausias pasaulyje greitasis geležinkelis, jungiantis Kinijos sostinę su pietiniu Guangdžou miestu.

Greitasis geležinkelis taptų svarbiu simboliu, pabrėžiančius Maskvos ir Pekino politinius ryšius, plėtojamus nuo Sovietų Sąjungos laikų. Jungtinių Tautų (JT) Saugumo Taryboje abi šios šalys dažnai balsuoja vienodai.

Maskvos ir Pekino ryšiai dar labiau sustiprėjo, Vakarų valstybėms griežtai kritikuojant Rusijos prezidentą Vladimirą Putiną dėl jo vaidmens Ukrainos krizėje ir kitų problemų.

Abi šalys šią savaitę pasirašė supratimo memorandumą per Kinijos premjero Li Keqiango (Li Kečiango) vizitą Maskvoje, kuriame Pekinas sako esantis suinteresuotas nutiesti greitojo geležinkelio jungtį tarp Rusijos sostinės ir Kazanės – naftos turtingo Tatarstano regiono administracinio centro, nurodė valstybinis transliuotojas CCTV.
Ta 803 kilometrų linija būtų pirmasis etapas, tiesiant greitąjį geležinkelį į Pekiną, pridūrė CCTV.

Šiuo metu traukiniai tarp abiejų sostinių kursuoja Transsibiro geležinkeliu, jungiančius Maskvą ir Vladivostoką. Nuo šios magistralės atsišakoja geležinkelis, vedantis į pietus per Mongolijos sostinę Ulan Batorą.

Tiesioginis susisiekimas geležinkeliu tarp Pekino ir Maskvos pradėtas nuo 1954 metų, o šiuo metu kursuoja du tokie traukiniai per savaitę, nurodė CCTV.

Naujoji jungtis kelionę sutrumpintų nuo šešių iki dviejų dienų, „Beijing Times“ cituoja Kinijos inžinerijos akademijos tunelių ir geležinkelių ekspertą Wang Mengshu (Vang Mengšu).

„Jeigu pavyktų sklandžiai surinkti lėšų ... tokia linija galėtų būti nutiesta greičiausiai per penkerius metus“, – pridūrė jis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų