Pereiti į pagrindinį turinį

„MasterCard“ skirta 570 mln. eurų bauda: kentėjo ir pirkėjai, ir pardavėjai

2019-01-22 14:31

Europos Sąjunga skyrė pasaulinei kredito kortelių milžinei „Mastercard“ 570 mln. eurų (647 mln. JAV dolerių) baudą dėl konkurencijos ribojimo tarp bankų, siūlančių mažesnius mokėjimo kortelių mokesčius.

„MasterCard“ skirta 570 mln. eurų bauda: kentėjo ir pirkėjai, ir pardavėjai
„MasterCard“ skirta 570 mln. eurų bauda: kentėjo ir pirkėjai, ir pardavėjai / EPA-ELTA nuotr.

„Užkertant kelią prekybininkams gauti paslaugas bankų siūlomomis geresnėmis sąlygomis, „Mastercard“ taisyklės dirbtinai padidino kortelių mokėjimo išlaidas, pakenkdamos vartotojams ir mažmenininkams“, – sakė Europos Sąjungos konkurencijos komisarė Margrethe Vestager.

Po „Visa“ „Mastercard“ yra antra pagal dydį kredito kortelių išdavėja Europos rinkoje. Nuo 2013 metų balandžio ji buvo antimonopolinio Europos Sąjungos tyrimo objektas.

Kai klientas moka mažmenininkui kredito kortele, parduotuvės bankas moka kortelės turėtojo bankui mokestį. Mažmenininko bankas perduoda šį mokestį parduotuvei, o tai padidina klientų išlaidas.

Iki 2015 metų šių „tarpbankinių mokesčių“ lygis Europoje labai skyrėsi, bet „Mastercard“ taisyklės tuo metu įpareigojo kortelių mokėjimus gaunančius bankus taikyti savo šalyje nustatytą mokestį.

„Tai lėmė didesnes kainas mažmenininkams ir vartotojams, ribotą tarpvalstybinę konkurenciją ir dirbtinį bendrosios rinkos segmentavimą“, – teigiama Europos Komisijos pranešime.

„Remdamasi tuo, Komisija padarė išvadą, kad „Mastercard“ taisyklės neleidžia mažmenininkams pasinaudoti mažesniais mokesčiais ir riboja tarpvalstybinę bankų konkurenciją. Tai pažeidžia Europos Sąjungos antimonopolines taisykles“, – pažymima pranešime.

„Pažeidimas baigėsi, kai „Mastercard“ pakeitė savo taisykles, kad įsigaliotų Tarpbankinio mokesčio (angl. „Interchange Fee Regulation“) reglamentas.

Bauda būtų didesnė, bet Briuselis ją sumažino 10 proc. dėl „Mastercard“ bendradarbiavimo.

Bendrovė neginčijo baudos.

„Šis sprendimas susijęs tik su istorine praktika, apima trumpesnį nei dvejų metų laikotarpį ir dėl to nereikės keisti dabartinės „Mastercard“ verslo praktikos“, – pažymėjo ji.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų