Pereiti į pagrindinį turinį

Milijonus kainavęs naujasis Panamos kanalas jau sulaukė kritikos

Prieš mėnesį atidarytas milijonus kainavęs naujasis Panamos kanalas jau sulaukė kritikos. Ekspertų teigimu, kanalo šliuzai turėtų būti platesni.

Milijonus kainavęs naujasis Panamos kanalas jau sulaukė kritikos
Milijonus kainavęs naujasis Panamos kanalas jau sulaukė kritikos / Scanpix nuotr.

Vienam laivui iš Kinijos susidūrimas su kanalo šliuzo siena baigėsi liūdnai. Didžiulis Kinijos konteinerių laivas "Xin Fei Zhou", priklausantis laivybos bendrovei "China Shipping Container Lines", eidamas pro naujojo kanalo šliuzą kliudė jo sieną. Remontas atsieis tūkstančius dolerių.

Kai kurie ekspertai teigia, kad naujasis kanalas, tiksliau, jo šliuzai – per siauri normaliai manevruoti.

Naujame kanale taikoma technologija, kai per šliuzą laivą tempia laivai vilkikai. Senajame kanale pro šliuzą laivą tempdavo du lokomotyvai, dar vadinami mulais. Mulai kabinami prie laivo lynais iš abiejų laivo korpuso pusių ir taip padeda jam siaurame šliuze plaukti tiesiai. Naujajame kanale vienas vilkikas prikabinamas laivo priekyje ir jį traukia, kitas – stumia laivą iš galo.

Tai jau trečias analogiškas incidentas naujajame Panamos kanale po jo atidarymo, kuris įvyko praėjusį mėnesį.

Ekspertai sako, kad naujojo kanalo šliuzai – mažoki milžiniškiems laivams; kanalu dabar gali plaukti net tris kartus didesni laivai nei anksčiau.

Panamos kanalo vadovai sakė, kad šliuzai – normalūs; tiesa, jie pridūrė, kad incidentai yra tiriami ir bus imtasi visų priemonių tokiems incidentams išvengti.

Laivo "Xin Fei Zhou" korpuse po susidūrimo su kanalo šliuzo siena liko žiojėti skylė.

Panamos kanalas – pagrindinis Panamos vyriausybės pajamų šaltinis. Kasmet juo naudojasi šimtai laivų, plaukiančių iš Ramiojo į Atlanto vandenyną ir atvirkščiai.

Kanalas padarė milžinišką įtaką laivybai ir ekonomikai: labai sumažėjo išlaidos laivams plaukiant kanalu, o ne aplink visą Pietų Ameriką.

Nuo 2007 m. kanalas buvo rekonstruojamas. T.y. greta senojo kanalo buvo nutiestas naujas vandens kelias. Statyba turėjo būti baigta 2014 m., tačiau kanalo atidarymas vėlavo. Projekto vykdymą trukdė darbuotojų streikai ir pinigų stygius, mat galutinė kanalo modernizacijos kaina gerokai pakilo, palyginti su pradine.


Panamos kanalas: svarbiausi faktai

– Dirbtinis vandens kelias Centrinėje Amerikoje, Panamoje. Panamos kanalas jungia Atlanto vandenyną su Ramiuoju vandenynu.

– Panamos kanalo ilgis 81,6 km, iš jų 16,4 km eina pagilintu Panamos ir Limono įlankų dugnu. Atlanto vandenyno šlaite kanalas eina Čiagreso upės slėniu (jame sudarytas dirbtinis Gatuno ežeras), o Ramiojo vandenyno šlaite – Rio Grandės slėniu.

– Panamos kanalo kasimo idėja kilo dar XVI a. pradžioje, tačiau kanalas buvo pradėtas kasti 1904 m. Pirmasis laivas kanalu praplaukė 1914 m. rugpjūčio 15 d., nors oficialiai kanalas atidarytas tik 1920 m.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų