Pagrindinė standartinių konteinerių bėda, kai jie įkrinta į jūrą, tai, kad jie po kurio laiko surūdija ir viduje esančios prekės išbyra ant dugno arba iškyla į paviršių, jei prekės lengvesnės už vandenį.
„Turime daiktų, kurie yra iš 2020 m. lapkričio mėnesį iškritusių konteinerių, o tai įvyko už 1,2 tūkst. mylių į vakarus nuo Havajų salų. Jie pasirodė 2021 ir 2022 m. rudenį. Buvo daug kroksų, kurių radome dar šiais metais. Kodėl jie pasirodė vėliau – nežinau“, – kalbėjo į pensiją išėjęs ekologas Russas Lewisas.
Iš esmės gerai, kad prekės yra padarytos iš lengvo plastiko, tad jos išplaukė į paviršių ir bent dalį jų pavyko surinkti bei utilizuoti. Beje, amerikiečiai išsireikalavo už šį incidentą iš laivininkystės kompanijos apie pusketvirto milijono dolerių. Daugiau bėdų pridaro toks į jūrą iškritusių konteinerių turinys, kuris gali ištirpti ir ilgam užnuodyti povandeninę aplinką.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Manau, kad tai didelė problema. Žinome, kad turime problemą paviršiuje, bet, manau, kad didesnė problema yra tai, kas yra jūros dugne“, – akcentavo ekologas.
Laivininkystės kompanijos, kurios kasmet plukdo milijardus konteinerių, stengiasi tai daryti saugiai, bet augant pasaulinei prekybai, daugėja ir įvairių incidentų. Aišku, modernūs konteinerių laivai skęsta retai, bet per audras jie kartais pameta dalį krovinio.
„Kai prarandate konteinerius jūroje, privalote apie tai pranešti kokiai nors valdžios institucijai, nes tai kelia pavojų laivybai. Tai gali būti ir taršos pavojus, priklausomai nuo to, kas yra konteinerio viduje“, – aiškino Pasaulio laivybos tarybos prezidentas Joe Kramekas.
Taigi pakrančių šalys gali išsireikalauti kompensacijas už pamestus konteinerius, kurias sumokės draudimo kompanijos, bet, vargu, ar to pakaks, kad galima būtų nuodugniai patikrinti pamestus konteinerius, o tuo labiau iškelti paskendusius krovinius.
Naujausi komentarai