Pereiti į pagrindinį turinį

Vokietijos geležinkelių mašinistai pradeda streiką, nepaisydami A. Merkel perspėjimo

2014-11-05 21:09
BNS inf.

Vokietijos prekinių traukinių mašinistai trečiadienį pradėjo keturių dienų streiką prieš valstybinės geležinkelių operatorės „Deutsche Bahn“ strategiją; streikas gali pakenti šalies ekonomikai ir privertė šalies kanclerę Angelą Merkel įsiterpti bei paraginti pradėti derybas.

Didesnių atlyginimų siekiantys „Deutsche Bahn“ prekinių traukinių mašinistai streikuoti pradėjo trečiadienį, o ketvirtadienio rytą prasidės keleivinių traukinių darbuotojų streikas. Protesto akcija truks iki pirmadienio ryto ir bus ilgiausias Vokietijos geležinkelininkų streikas šalies istorijoje.

Paskutinę minutę mėgindama išvengti streiko, kuris gali labai aptemdyti savaitgalį vyksiantį Berlyno sienos griūties 25-ųjų metinių minėjimą, „Deutsche Bahn“ paragino traukinių mašinistų profesinę sąjungą GDL, turinčią 20 tūkst. narių, sutikti pradėti derybas su tarpininkais ir atsisakyti streiko, kuris sužlugdys kelionių planus milijonams keleivių.

Tačiau GDL lyderis Clausas Weselsky (Klausas Veselskis), kurį vokiečių žiniasklaida kritikuoja už tai, kad jo nedidelė profesinė sąjunga jau rengia šeštą streiką per pastaruosius du mėnesius, atsisakė pakartoto tarpininkavimo pasiūlymo.

Retai kada į pramonininkų nesutarimus besikišanti A.Merkel paragino mašinistus elgtis santūriai ir pasiūlė apsvarstyti tarpininkavimo tarp GDL sąjungos ir „Deutsche Bahn“ galimybę.

„Aš tik galiu apeliuoti į jų sveiką protą ieškoti, kad jie ieškotų sprendimų, kad žala mūsų šaliai būtų kuo mažesnė ir tuo pačiu išliktų teisė streikuoti“, – sakė ji vokiečių žurnalistams.

Kelno ekonominių tyrimų instituto teigimu, daugiau nei trijų dienų geležinkelininkų streikas ekonomikai gali kainuoti iki 100 mln. eurų per parą, jeigu dėl tiekimo trikdžių bendrovėms teks sustabdyti surinkimo linijas. Beveik vienas penktadalis krovinių Europos didžiausioje ekonomikoje yra pervežama geležinkeliais.

Tik 20 tūkstančių iš 196 tūkst. darbuotojų atstovaujanti GDL tvirtina, kad bendrovė kalta dėl krizės ir nesutikimo leisti profesinei sąjungai derėtis dėl 17 tūkst. traukinių palydovų interesų. GDL taip pat siekia, kad 5 proc. būtų padidinti atlyginimai mašinistams, bei 2 valandomis sutrumpinta darbo savaitė nuo 39 iki 37 valandų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų