Pereiti į pagrindinį turinį

Didmiesčiai renkasi viešąjį transportą: Vilnius prieš Londoną

2013-08-06 03:00
ebus.lt
Londono taksistai nesinaudoja GPS, o pasikliauna smegenimis
Londono taksistai nesinaudoja GPS, o pasikliauna smegenimis / Scanpix nuotr.

Optimizavus Vilniaus viešojo transporto sistemą ir atskyrus daugiau specialių juostų viešajam transportui, pasipylė nuosavus automobilius vairuojančių vilniečių skundai dėl susiaurėjusių miesto gatvių. Tačiau pasaulio didmiesčių patirtis rodo: miestus nuo spūsčių gali išgelbėti tik viešasis transportas.

Tai akivaizdžiai demonstruoja Didžiosios Britanijos sostinės pavyzdys. Sumažinti automobilių srautus miesto centre pavyko tik priėmus griežtus ir iš pradžių nepopuliarius sprendimus: gerokai padidinus mokestį už nuosavo automobilio statymą ir sugriežtinus bausmes pažeidėjams. Todėl dabar londoniečiai, vykstantys į miesto centrą, vis rečiau sėda prie nuosavo automobilio vairo. Jie teikia pirmenybę viešajam transportui ar dviračiui.

Automobilis Londone – pati nepatikimiausia transporto rūšis. Važiuojant juo, galimybė pavėluoti į svarbų susitikimą yra didžiausia. Net jei ir pavyko atvažiuoti laiku, nebūtinai pavyks rasti vietą, kur transporto priemonę galima pasistatyti. Remiantis statistiniais tyrimais, vairuotojas Londone automobiliui pasistatyti sugaišta po 25 minutes kasdien. Nesudėtinga apskaičiuoti: jei žmogus automobilį vairuotų 50 metų, vietos savo transporto priemonei pasistatyti jis turėtų ieškoti visus metus...

Be to, palikti automobilį miesto centre dar ir labai brangu. Tarkim, jei transporto priemonė paliekama šešetui valandų, vairuotojui tai kainuoja daugiau nei 30 svarų sterlingų (120 Lt). Tačiau bandyti laimę ir pasistatyti automobilį draudžiamoje vietoje gali kainuoti dar brangiau – Londone baudos kvitus išrašančių tarnybų darbuotojai nežino, kas yra kompromisas.

Pinigai, surinkti už automobilių statymą, skiriami viešojo transporto infrastruktūrai plėtoti. Iš šių lėšų apmokama už nemokamą važiavimą vyresnio amžiaus žmonėms bei neįgaliesiems.

Remiantis statistika, vos septyni procentai dirbančiųjų Londono centre važiuoja ten nuosavu automobiliu. Be to, oficialiai patvirtinta norma naujai statomiems biuro pastatams – viena automobilio stovėjimo vieta 2 tūkstančiai kv. m patalpų. Taigi miestiečiams nelieka nieko kito, kaip važiuoti į darbą viešuoju transportu arba dviračiu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų