Pereiti į pagrindinį turinį

„AirAsia“ lėktuvas galėjo nukristi dėl apledėjimo

2015-01-04 09:53
Scanpix nuotr.

Oro sąlygos buvo „priežastinis faktorius“ per „AirAsia“ lėktuvo, skridusio reisu 8501, katastrofą – apledėjimas galėjo pakenkti varikliui, pranešė Indonezijos meteorologijos agentūra.

„Airbus A320-200“ su 162 žmonėmis prieš savaitę nukrito į Javos jūrą, pakeliui iš antrojo pagal dydį Indonezijos miesto Surabajos į Singapūrą, ir gelbėtojai ieško lėktuvo „juodųjų dėžių“, kad galėtų nustatyti katastrofos priežastis. Paieškos darbams trukdo prasti orai, bet per trumpą oro pagerėjimą narai rado dar vieną lavoną.

Pradiniame pranešime Indonezijos meteorologijos agentūros interneto svetainėje buvo sakoma, kad nelaimę galėjo sukelti oro sąlygos, nes atrodo, kad lėktuvas buvo įskridęs į audros debesis.

„Remiantis prieinamais duomenimis ... dėl lėktuvo vietos paskutinio kontakto (metu manoma, kad) oras buvo priežastinis šios nelaimės faktorius“, – sakoma pranešime.

„Labiausiai tikėtinas orų fenomenas buvo apledėjimas, kuris dėl aušinimo proceso gali pakenkti varikliui. Tai tik viena galimybių, kurios atsirado remiantis esamų meteorologinių duomenų analize“, – nurodoma jame.

Prie Borneo salos krantų jau rastos penkios didelės „Airbus A320-200“ dalys, bet prasti orai visą savaitę trukdė didžiulei paieškos operacijai, kuriai padeda kelios šalys, tarp jų – Jungtinės Valstijos ir Rusija.

Orui pasitaisius narų komanda sekmadienį ryte nusileido prie didžiausios lėktuvo dalies ir iškėlė vieną lavoną, tačiau prastos sąlygos privertė juos vėl pakilti. Iš viso jau buvo surasti 31 aukos palaikai.

„Jiems pavyko panerti, bet matomumas jūros dugne buvo nulinis, buvo tamsu, jūros dugnas buvo drumzlinas, su srovėmis, (kurių greitis buvo) nuo trijų iki penkių mazgų“, – reporteriams sakė paieškos ir gelbėjimo agentūros vadovas Bambangas Soelistyo (Bambangas Sulistjas), kuris pridūrė, kad smarkus lietus ir didelės bangos toliau trukdo darbui.

„Dėl tos priežasties nardymo pastangos turi būti laikinai sustabdytos. Pabandysime pasiųsti nuotoliniu būdu valdomą povandeninį aparatą – sakė jis.

Pasak B.Soelistyo, anksti sekmadienį aptikta penkta didelė lėktuvo dalis yra maždaug 10 m ilgio ir metro pločio.

Paieška, kuri yra sutelkta jūros rajone į pietvakarius nuo Borneo miesto Pankalan Buno, buvo išplėsta ir į rytus, nes kai kurias lėktuvo dalis galėjo nunešti srovės.

Operacijos prioritetas buvo rasti lėktuve buvusių žmonių – 155 indoneziečių, trijų Pietų Korėjos piliečių, sigapūriečio, Malaizijos piliečio, brito ir prancūzo, kuris buvo antrasis pilotas, – palaikus.

Indonezijos pilotas Setiawanas (Setjavanas), kuris dalyvauja paieškoje iš oro, vietos televizijai „MetroTV“ sakė, kad anksti sekmadienį matė jūroje plūduriuojančius dar tris lavonus.

Indonezija pažadėjo ištirti „AirAsia“ padarytus pažeidimus ir sakė, kad nukritęs lėktuvas skrido pagal nesankcionuotą grafiką. Jau sustabdytas šios oro bendrovės leidimo skraidyti maršrutu „Surabaja-Singapūras“ galiojimas.

Tačiau Singapūro Civilinės aviacijos administracija sakė, kad davė leidimą tam oro bendrovės sekmadienio skrydžiui.

Neaišku, kaip bendrovė, kuri yra Malaizijoje įsikūrusios „AirAsia“ padalinys, galėjo skristi be būtino leidimo iš pradinio kelionės taško.

Kompanija atsisakė komentuoti iki bus baigtas tyrimas, bet sakė, kad „visiškai bendradarbiaus“ su vyriausybe.

Prieš pakilimą lėktuvo pilotas prašė leidimo skristi didesniame aukštyje, kad būtų galima išvengti audros, bet prašymas nebuvo patenkintas, nes tame aukštyje šiuo populiariu maršrutu skrido kiti lėktuvai, pranešė Indonezijos oro eismo kontrolės institucija „AirNav“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų