Praėjus keturioms savaitėms po oro bendrovės „Malaysia Airlines“ lėktuvo dingimo, paieškų vadovai šeštadienį pradėjo iki šiol intensyviausią operaciją Indijos vandenyno pietinėje dalyje, tikintis aptikti lainerio juodąsias dėžes, kol dar neišsikrovė jų akumuliatoriai.
Apie 10 karinių lėktuvų, trys civiliniai orlaiviai ir 11 laivų naršys atokų 217 tūkst. kvadratinių kilometrų plotą už maždaug 1 700 kilometrų į šiaurės vakarus nuo Perto. Tyrėjų nuomone, 239 žmones skraidinęs Malaizijos laineris, dingęs kovo 8 dieną pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną, nukrito į vandenyną kažkur toje zonoje.
„Jeigu nieko nerasime per šešias savaites, tęsime (paieškas), nes lėktuve buvo daug daiktų, kurie turėjo likti plūduriuoti“, – paieškų operaciją koordinuojančios Australijos tarnybos vadovas Angusas Houstonas (Angusas Hjustonas) sakė žurnalistams.
„Manau, kad galiausiai bus rasta kažkas, kas padės mums sumažinti paieškų plotą“, – pridūrė jis.
Pareigūnai neatmetė prielaidos, kad MH370 reiso lėktuvas galėjo nukrypti nuo kurso dėl mechaninių gedimų, tačiau pažymi, jog daugelis įrodymų, tokių kaip ryšio praradimas, rodo, jog tas laineris buvo tyčią nukreiptas ir nuskrido tūkstančius kilometrų nuo kelionės tikslo.
Per daugelio šalių vykdomas paieškas žvalgyba iš lėktuvų iki šiol nepadėjo aptikti jokių dingusio lainerio pėdsakų; tyrėjai pripažino, kad ši užduotis tapo dar sunkesnė dėl duomenų stygiaus.
Laineris „Boeing 777“ buvo trumpą laiką fiksuojamas karinio radaro kitoje Malaizijos pusėje; tyrėjai, išanalizavę per vėlesnes valandas įvykusius lėktuvo elektroninių sistemų „pasisveikinimus“ su palydovais, padarė išvadą, kad jis sudužo toli nuo vakarinių Australijos krantų.
AKUSTINIŲ SIGNALŲ PAIEŠKOS
Dviejuose paieškų laivuose įrengti sonarai gali padėti aptikti lėktuvo juodąsias dėžes, kuriose turėjo išlikti informacijos apie skrydžio parametrus ir pilotų kabinoje vykusių pokalbių įrašų, galinčių padėti išaiškinti lainerio dingimo mįslę. Skrydžio duomenų registratoriai po vandeniu siunčia akustinius signalus, tačiau jų akumuliatorių energijos tikriausiai pakaks tik 30 parų.
Australijos pareigūnai nurodė naudosiantys specialų sonarą, kuris bus tempiamas karinių jūrų pajėgų laivo „Ocean Shield“, plauksiančio 240 kilometrų ilgio maršrutu. Juodųjų dėžių signalus taip pat mėgins aptikti Didžiosios Britanijos karinių jūrų pajėgų hidrografinių tyrimų laivas „Echo“.
Ekspertai perspėjo, kad tempiamas sonaras gali būti mažai naudingas, jeigu tyrėjai tiksliau nenustatys, kurioje vietoje galėjo nukristi lėktuvas. Ta sistema gali užfiksuoti akustinius signalus, tik būdama netoli jų šaltinio; be to, sonaras turi būti tempiamas lėtai, todėl nebus įmanoma ištirti didelės teritorijos per trumpą laiką.
Naujausi komentarai