„Shanghai Leishang Cosmetics“ reklama išprovokavo triukšmą JAV naujienų svetainėse, kur komentatoriai vadino ją rasistinio požiūrio į juodaodžius Kinijoje pavyzdžiu.
Prekės ženklo „Qiaobi“ reklamoje rodoma, kaip juodaodis vyras švilpia ir merkia jaunai kinei, kuri pasikviečia jį, įdeda jam į burną ploviklio paketėlį ir įgrūda į skalbimo mašiną.
Tada ji sėdi ant mašinos, o vyras joje rėkia. Po kelių akimirkų pasirodo azijietis švariais drabužiais, o moteris nusišypso.
Ši reklama per pastarąsias tris dienas „YouTube“ buvo peržiūrėta daugiau kaip 7 mln. kartų.
„Už žalą, padarytą afrikiečiams dėl šios reklamos išplitimo ir pernelyg didelės žiniasklaidos amplifikacijos, mes reiškiame savo atsiprašymą“, – sakoma kompanijos pareiškime, kuris buvo paskelbtas jos paskyroje socialinėje žiniasklaidoje.
„Nuoširdžiai tikimės, kad visuomenė ir žiniasklaida neinterpretuos jos per daug, – sakoma vėlai šeštadienį paskelbtame pareiškime. – Reiškiame apgailestavimą, kad ši reklama sukėlė prieštaringus vertinimus, bet nevengsime atsakomybės už prieštaringai vertinamą turinį.“
Firma taip pat nurodė, kad liovėsi rodžiusi reklamą ir ištrynė nuorodas į ją.
Anksčiau atstovas kinų laikraščiui „Global Times“ sakė, kad rasizmo klausimas kompanijai nebuvo atėjęs į galvą ir kad „užsienio žiniasklaida galbūt pernelyg jautriai reaguoja į tą reklamą“.
Kinijoje, kurioje istoriškai afrikiečių kilmės žmonių beveik nebuvo, minima reklama didelio dėmesio nesulaukė.
Šalyje gyvuojantis tradicinis baltos moterų odos vertinimas prisidėjo prie tendencingumo prieš tamsiaodžius žmones.
Naujausi komentarai